Alla inlägg under mars 2008

Av S - 19 mars 2008 01:07

Jobbigt var det, att vitbetsa och lacka golvet i matrummet/köket som går ihop, ganska många kvm. För att inte tala om slipningen som min man gjorde, det är ett furugolv. Det var väldigt slitet och nött. Två lager vitbets fick räcka, två lager lack. Det vart sååå snyggt. Nu är det bara hallen kvar att betsa/lacka. Jag vart också klar med mitt skåp, som jag skrev om tidigare, flyttade in det i matrummet. Höll på i helgen med att plocka in i skåpet, porslin/glas m.m Smyckade naturligtvis hyllkanterna med hyllbård i vit spets (det var ju bara gjort i papper, köpt på remsa i nån webbutik) , det vart så snyggt. Nu är det lite kalt, innan man får till det med gardiner m.m Vi ska även köpa nytt bord med stolar (gissa vilken färg?). Söker nu med ljus och lykta efter en äldre gustaviansk träsoffa, eller liknande, som jag även ska måla stockholmsvit. Har köpt flera chabby/dansk/fransk attiraljer som jag ska smycka mitt hem med snart.  Nä nu börjar ögonen åka igen, dags för sängen.

God Natt mina kära medmänniskor där ute.

Av S - 10 mars 2008 02:24

Nu ska jag krypa till kojs, kommer hit imorgon igen, (idag blir det). Då ska jag lägga in bilder när mina skåpluckor är på plats, och mitt nyslipade furugolv, som ska vitbetsas och lackas.

God Natt mina kära medmänniskor där ute!

Av S - 10 mars 2008 02:20

Vi har klätt in våra skåp i köket med pärlspont, som målades stockholmsvita. Skåpen gick inte ända upp till taket förut, jäkla dammsamling.  Skåpluckorna är inlämnade för fabrikslackning, (naturligtvis stockholmsvita), mer hållbara så, tycker jag.

Av S - 10 mars 2008 02:09

Mitt platsbyggda skafferi är nu klart, det tar nog ett tag innan man har fått ordning i det, så att var sak har sin plats. Det är så skönt med ett så stort skafferi, har haft tre små innan, blir liksom ingen ordning. Har varit på loppisar och fyndat olika glasburkar, för att förvara specerier i. Har även köpt zinkbyttor på Ikea.

Av S - 10 mars 2008 01:57

Hejsan, det var ett tag sedan. Har sååå mycket att föra, hinner inte sitta vid datorn så mycket. Men snart blir det tid. Snart är renoveringen klar, tycker att jag sagt det så många gånger, men du ser jag verkligen ljuset i tunneln. Vi började renoveringen och utbyggnaden i sep -07. Håller då som sagt var, ännu på. Jag håller också på att måla ett gammalt skåp i chabbychic stil. Har varit mörkt brunt, är nu vitt med vissa slitningar, som jag själv åstakommit. Inte klokt egentligen, hur man håller på. Först schellackade jag skåpet i två lager, sedan grundade jag det, sedan färdigmålade jag skåpet. Efteråt gick jag på med sandpapper, för att det ska se slitet ut. Men gillar man stilen, så gör man det. Lite märkligt tyckte min man. Men han tyckte det var fint. Bilden är tagen innan slipningen.

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards