Alla inlägg under december 2010

Av S - 21 december 2010 06:38

 

 

  

 

Min Vän

 

Jag har nu varit vaken sen halv 5, somnade klockan 1.

Så du förstår att jag är trött, men kan inte sova.

Känns som om ögonen blöder ... men vad ska man göra!

 

 

  

 

 

Tids nog kommer väl sömnen tillbaks.

 

Om det vore så att det var bara tröttheten

som var bekymmret, så hade det väl inte varit

så farligt, men tröttheten bidrar till mer värk! 

 

Men det är det gråa inom mig,  av sorg och saknad,

som är det jobbiga. Det är så svårt att tackla det,

min tid har stannat sen mamma gick bort,

men världen utanför bara fortsätter som

ingenting har hänt .... klart jag förstår det mentalt

...... att tiden går vidare, men jag står ju där jag står.

Det är tungt, så tungt. Jag vet att jag ska minnas alla roliga stunder, roliga minnen, m.m Det gör jag verkligen!

 

Det dåliga samvetet gnager

(oavsett vad andra säger, att jag inte ska tänka så)

att jag inte hann ner till mamma innan hon slöt sina

ögon för gott.

 

  

 

 

Jag kom ner till mammas lägenhet kl. 01 natten

mot tisdagen, skulle åka till henne på sjukhuset

på morgonen...... Men min älskade mamma dog kl. 8,10

.... Jag hann inte dit till henne på sjukhuset så jag 

fick tala om för henne hur mycket jag älskar henne.

Det är ett stort sår i mig ... jag vet det läker .....

det är så många andra saker som jag inte har fått

sagt ..... och nu är det för sent.

 

 

  

 

 

  

 

Det ska du veta lilla fina älskade mamma,

att jag velat suttit bredvid dig vid sjukhussängen

och hållt dig i handen, hållt om dig och sagt

att du inte ska vara rädd,

och att jag älskar dig i evighet ... Amen

 

 

  

 

Jag vet att tiden läker alla sår, men jag måste bara

få ner orden ... vill inte betunga någon med min sorg,

men jag måste få ut den på någevis!

Det är väl ett sätt att bearbeta också,

att ventilera .... men det är svårt!

 

Nu ska jag ta mig samman och ta mig en mugg kaffe,

efter det ta tag i dammsugaren, som stått och väntat

på mig i flera dar nu.

 

Önskar dig min Vän en härlig dag

 

 Glöm inte att tala om

för den du älskar och tycker om,

hur mycket dom/den betyder för dig .... !

 

 

  

 

Tack för att du tog dig tid att läsa <3

 

 

  

 

Av S - 8 december 2010 04:45

 

 

Hej min Omtänksamma VÄN

 

 

  

 

 

Ännu en sömnfattig natt ... när jag bara har kunnat

sovit ca. 2,5 timme,  jag är så himla trött,

både i kropp och själ. Sover jag är

mardrömmarna där, och när jag vaknar

är den värsta mardrömmen kvar

att ha förlorat Mor lilla Mor!

 

  

 

   

 

 

Jordbegravningen av min Älskade Mamma <3

Så orolig för att någonting ska gå fel under begravningen,

även om vi syskon varit väldigt noga,

och gått igenom all planering, fram och tillbaka,

med allt vad det innebär. Men ...

 

 

  

 

Så mycket tankar, både varma känslor om Mamma,

roliga minnen, men lika fort tar paniken över för

att Mamma inte finns mer i mitt jordeliv, 

 allt blandat huller om buller. 

Saknaden är så stark, kan inte klä den i ord.

Känner mig så vilsen, virrig och ledsen.

Men Men ... det är väl så det ska va, efter att döden

gripit tag om min älskade Mamma.

 

  

 

Idag klockan halv elva ska vi alla samlas på

parkeringen vid Österhaninge kyrkogård,

så att vi i lugn och ro, kan närma oss Kyrkan!

Begravningen börjar kl. 11.00   ... 

Minnestund efteråt ipå ett annat ställe.

Jag orkar inte gå in på mer just nu,

du får höra sen, hur fint det vart.  

 

 

  

 

 

Nu måste jag försöka ta mig för något,

skingra tankarna en stund,

 kanske inte dumt med en stor mugg kaffe.

 

 

  

 

Önskar dig en Fin Dag Min Vän

 

  

 

 

 

 

 

 

Av S - 6 december 2010 01:39

Från en röst i natten

 

  

 

Har nu kommit fram till mammas lägenhet,

ganska sent vart det.

Men vad gör det, det är här jag vill vara just nu.

 

  

 

 Jag brukar alltid säga Borta Bra men Hemma Bäst ....

Men så har det inte känts denna vecka när jag

varit hemma .... hela mitt hjärta, själ och mina tankar

har varit här ..... här i mammas lägenhet,

närheten till minnena av mamma,

även om hon har en stor plats i mitt hjärta,

var än jag är.

 

  

 

Det känns i allafall ....  som att nu

kan sorgen få rinna genom mina ådror tårarna

kan få rulla längs min kind ..... i lugn och ro ....

jag är mamma närmare, kanske låter det konstigt,

men det är så jag känner. Och det är vad jag

känner som är viktigt för mig, för att orka

ta mig igenom denna mardröm på någe vis.

 

  

 

Samtidigt som jag saknar min älskade familj där

hemma, men dom förstår mig!

 

  

 

Nu ska jag försöka sova några timmar, i morgon har

vi bisittning, och det kommer att vara svårt,

så det gäller att få kraft och ork.

 

  

 

Jag är så himla tacksam och glad över din omtanke och din tröst, som du sänder mig min VÄN ... Det värmer min sorgsna själ!

 

  

 

 

Av S - 5 december 2010 06:43


 

    Min Sorg 

 

 

  

 

 

   Sorg du är grym,

och  hänsynslös som sveper fram,

över och in i mig.     

Blottlägger min sargade,

förtvivlade och

ensamma själ,

 som förtvivlat ropar efter tröst.
 

Sorg du är grym,

glömmer att tiden inte står still
 du berör mitt hjärta på ett

ont och illavarslande vis.

 

Till vilken nytta!

 

 Jag ropar, ända ut till universum.
utan att nån hör mig,

för sorgen bor i min inre tystnad,

som ingen vill veta av.

 

Sorg du är grym,

du öppnade upp mitt hjärta för dig,

och slukade mig.
Du har sköljt  tillräckligt,

 med livets svarta vatten över mig.
 

Sorg .... Lämna mig ifred

 

 

  

 

 

        

       

 


 


Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards