Alla inlägg under september 2010

Av S - 30 september 2010 21:43


God Kväll Fina Du

  

 

Idag är det positiva dagen, läste jag på facebook imorse .... tänkte då att det hittas på så många nya dagar. Men ... det har verkligen varit positiva dagen för mig, innehållsrik ... både glädje, kärlek, kramar.


Var till Erikshjälpen på eftermiddan hann precis komma in, då dyker min äldsta dotter upp ... hon hade sett min bil utanför. Hon fråga om jag ville följa med till tjejernas fritids, det var föräldrarfika där, klart jag ville ... ut igen och in i bilen. Så for vi iväg, först hämtade vi lilleman på dagis. Mina barnbarn visste då inte att jag skulle komma, dom vart glada som alltid när dom ser mig "mormor" ... och jag blir lika glad jag. Personalen hade fixat det så fint, många trevliga föräldrar och barn slöt upp runt fikat, supertrevligt.


När allt var klart, for dom hem och jag vidare till Erikshjälpen och fortsatte där jag slutade! Träffade en gullig facebook-vän där, det var första gången vi träffades "in real life" kram och prata en liten stund, roligt.

När jag var klar och hade betalat min handväska ( precis som ny) och en nysilversked  ... båda för 67:- .


                                                  

         


Så for jag till ICA och handlade inför helgen, skönt att få det avklarat idag. På ICA träffade jag ännu en FB-vän, hon var där med sin man ... alltid lika trevligt att prata med henne :)


                                                  

      


Jag har känt mig så positiv och glad, inte för att jag brukar vara sur, men idag så kändes allt så himla roligt :)

Sen for jag hem till ....... <3  Home Sweet Home ..... <3

                                                  

      


Hoppas du också haft en mysig och positiv dag min Vän

KRAM


Av S - 29 september 2010 11:24


Vill dela med mig ett tips ...

 Jag köpte mig flera olika mässingljusstakar på min favoritbutik Erikshjälpen ....! Jag är inte så förtjust i mässing och guld, men det är ju jag det :) Då kanske du undrar varför i all fridens namn jag köper mässinljusstakar ... Jo .. jag tänkte måla om dom :)

Nu bilder före och efter!


  

FÖRE

  

EFTER


Först rengjorde jag mässingljusstakarna, klädde ett bord ute (gick bra pga det fina höstvädret, slapp lukten inne) med svarta plastsäckar, bra underlag ... eftersom jag kan använda dom igen, till vad dom är till för! Sen började sprayandet, behövde tre lager, eftersom man inte bör spraya för tjockt,  det börjar då lätt rinna. En timmes torktid mellan varven.

                                                  

     

Använde mig av den här sprayen


        

Rengjorda                               Innan påbörjan                  Nu ett lager färg


                   

   Bilder från arbetets gång, väldigt lättsamt att stå ute, om jag skulle varit inne hade jag ställt ner dom i en stor kartong och sprayat, det ryker lite.


                         


Färdiga resultatet, ska ställa bordsljusstakarna i en grupp tillsammans. Lägger ut bilder senare, när jag arrangerat dessa med ljus och dom har fått sin plats.


Kanske ett tips, man kan måla om flera olika material med sprayfärg, gamla ting kan bli som nya !


   LYCKA TILL ifall du ska pröva på <3


Av S - 29 september 2010 10:13

På återseende Kära Du

 

  


Önskar att allt är bra med dig och att du haft en underbar sommar samt att du får en underbar höst! Jag har själv haft en härlig sommar.


Nu smyger sig hösten saktliga på, det är med blandade känslor som jag tar emot hösten, tycker den är väldigt vacker, med alla sina färger, men jag tycker inte om  att ljuset som dagarna tillför, minskar ... jag behöver ljuset för mitt sinne. Men det är klart jag har ju faktiskt elektrisitet hemma och massor av stearinljus ... det ska ju gå bra.


Jag har blivit farmor igen, den 10 augusti  ... mitt sjunde barnbarn, lilla Lewisia, en så underbar flicka. Så lik sin storebror. För mig är mina barnbarn livets rikedom, dom ger mig så mycket glädje och kärlek. Älskar er allihopa.


Idag ska jag åka  på mammografi, känns skönt att bli kalla på undersökningar, även om jag är uppmärksam själv ... En buss står uppställd där bakom centrum. Ett litet väntrum/samtalsrum och ett rum med en sköterska som klämmer in mina bröst  ett i taget , ser faktiskt ut som om hon försöker platta ut bröstet, ( som tur är återfår dom sin form tillbaks). Jag tycker inte det gör ont alls, har hört en del säga att det gör asont, vi är ju olika.

Jag är tacksam för den servicen vi kvinnor får, att kolla brösten!


Jag kanske inte heller har berättat för dig, att jag går på hundkurs med Wilma och Mela, varje onsdagkväll.

Vi alla tre ser fram emot dom kvällarna, varje onsdag får jag som matte "AHA-upplevelser".

Det är inte självklart att man är en bra matte för att man skaffar sig hund, det gäller att vara uppmärksam och omtänksam med sin hund. Jag vill vara en bra ledare för mina älsklingar.

Just därför har jag valt denna kurs. Där det går ut på att första och främst få en jättefin kontakt mellan matte/husse och hund, hunden ska tycka att man är så intressant och rolig, att den vill lyda.

Vi har specialsök bl.a på svamp, den är en specialbana inomhus, agillity, lydnad, sök i skogen m.m

Det är sju hundar i kursen just nu, (olika raser), var och en av dom tränas individuellt ... alltså inte en stor grupp samtidigt, utan en och en ... tycker jag är sååå bra.

Vår kursledare, som jag kallar Queen-of-doogs är helt fantastisk, så duktig med hundarna, läser av dom ... hon har en gedigen utbildning!

Vi har framförallt så roligt på våra kurskvällar, viker oss av skratt, vi skrattar verkligen med varandra inte åt varandra. Och det gillar voffsingarna, när det är en sån positiv stämning. Längtar verkligen till ikväll.


Nu ska jag ta och göra iordning någonting att äta,återkommer sen. Har lite bilder som jag tänk dela med mig av, en del loppisfynd, inredning, före/efterbilder  ... så måste du få se hur Mela har blivit m.m


KRAM

 

  

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards