Alla inlägg under april 2010

Av S - 29 april 2010 07:23

GoD Morgon min VÄN


  


Var ute på en lättare promenad mitt på dagen igår, med mina voffsingar, kan ju inte gå så långt med Mela ännu.  Det är ju meningen att jag ska träna henne med koppel!  Även att jag hade Wilma i koppel, så att dom får tränas att gå bredvid varandra, det gick så bra.

 

        

 

 

Mela stannar ganska ofta, är inte fullt kompis med sitt koppel ännu, för hon kan ju inte gå dit hon vill då!

Vänjer Wilma med att dom får godis nån gång bredvid varandra, går så bra.

Dom har smålekt idag, nu kan Mela gå nära utan att Wilma morrar ... det är så skönt. Känner att det här kommer att bli superbra, med tiden.

 

        

 

Känns som om Wilma har varit avogt inställd mot Mela, bara för att Mela ska få veta sin plats i flocken ... hon ska ju ha lägsta rang nu.  Så roligt att få lära sig någe nytt :)

 

  

 

När vi kom hem igen, kom min Bästis med stort B. Vi fikade lite men pratade mycket om allt möjligt. Bl.a om vår resa och om hunduppfostran m.m

Alltid lika roligt när vi träffas. Det gick flera timmar, dom bara rann iväg. Det är ju så, när man har roligt går tiden snabbt.

 

 

  

 

Minstingen min var borta hela dan och pluggade.

 

 

  

 

Vid 17 -tiden åkte jag till min äldsta dotter Å, sen for vi och hennes tre barn, alltså mina barnbarn ner till församlingshemmet vid kyrkan i Fränsta 17.30

 

Flickorna E&E skulle ha avslutning med Minikören. Vi fick gå in och börja fika och pyssla, medan körerna gick ut på ett äventyr, där dom mötte en häxa m.m

Dom var nog borta nästan en timme, oturligt nog så vart det kyligt och småduggigt när dom var ute. När dom kom tillbaks fick dom glass och fika.

 

Sen drog vi alla upp till kyrkan, där det var körsång ... dom var så duktiga ... alltid så roligt när barn sjunger.

 

Var på ICA och handlade lite, var där strax före åtta, sist ut ur butiken. Förlåt mig, men det drog ju ut på tiden med avslutningen, men jag hann handla ingredienserna till pajerna som jag ska baka. 7 ananaspajer till Valborgsfirandet i Bgdegården. Dom ska vara som efterrätt med glass.

 

Tillbaks till min dotter, då hade barnen hunnit i säng, fick massor av God Natt kramar .... <3 Sen satt Å och jag och prata ett tag, sen hemfärd. Rolig dag ....!

 

Om du klickar på dom små bilderna, så vips så blir dom stora !

 

  

 

KRAM

Av S - 27 april 2010 01:05


  




Vad jag tycker att jag är ..... SÅ DUKTIG .... HAR NU VARIT HELT RÖKFRI I 6 DAGAR, det har gått så mycket bättre sedan jag började med plåstrerna!

Har inte samma svåra abstinens, , men det är jobbigt , det vill jag inte sticka under stolen med! Jag måste vara benhård, rökningen sitter så inrotat i mina rutiner efter så många år!

 

Efter fika/maten/kaffet ... så är min kropp på väg ut för att röka, när mitt mentala får tala om för mig att ;  " du har slutat röka och det är äckligt, farligt ... m.m "

 

På 6 dagar har jag sparat 6 x 50kr = 300 kronor, inte illa, pengar som bara gått upp i rök förut ... det är ju också en positiv sak, rökte att paket om dagen och varje paket kostade nästan 50:-. Så om man räknar att på 30 dagar tjänar jag 1.500:-, roligare kan jag ha för pengarna ( än att dom brinner upp), jag måste pusha mig själv, för att ta mig igenom den första tiden, iaf.

 

Om man inte varit rökare själv, så ska man inte säga att det är väl bara att sluta, för det är svårt, förbannat svårt!

 

Jag undrar om man efter att ha slutat röka

" brukar bli trött " ... vet du nåt om det .. eller?

 

 

Natti

Av S - 27 april 2010 00:21



Hej Kära Du <3

 

 

  

 

Hoppas du haft en härlig helg, verkar som om det har blivit riktig vår i hela vårt avlånga land.

 

Själv har jag haft mysigt, våra fyra barn med familjer var här, nästan hela lördagen. Det vart både lunch och middag på grillen för hela 17 personer, vi satt ute på altanen det vart långbord, älskar när vi blir så många som samlas och äter och har trevligt.

 

Tycker att det går bättre för varje dag mellan Wilma och Mela. Wilma börjar bli mer intresserad av " lillasyster", men vill ju inte visa det så mycket ännu.

 

Jag ser att om Mela försvinner bakom nåt, och jag frågar Wilma ... var är Mela .... då kollar hon upp direkt ... och dom blir glada av att se varandra ...!

 

Mela skrek till en gång, vi vet inte varför, vi anar att hon satte sig tokigt, så att det gjorde ont i svansroten. Wilma kom flygande direkt ... och skulle kolla .. vad det var med Mela :)

 

Fantastiskt att även få se att Mela är så uppmärksam på Wilmas signaler hon tyder dom så bra, snacka om hundspråk!

 

Ser så mycket som händer dom emellan för varje dag, jag ser att det här kommer att bli superbra, vilka vänner dom kommer att bli.

 

Skulle ha åkt till S-svall idag, meeen jag hade sovit så himla dåligt, pga av halsont. Som fortsatte hela dagen, bomber i skallen, feber, öronvärk .... har sovit så mycket hela dagen i stället ... känns faktiskt lite bättre nu, ingen feber, eller öronvärk nu, endast ont i halsen.

 

Inte konstigt egentligen att jag blivit smittad, har umgåtts med så många som varit sjuka en längre tid, alla mina barnbarn har haft förkylningar med feber ... och dom är man ju nära i ordets rätta bemärkelse!

 

Måste in till S-svall och ordna med passet! Kolla om det finns någon bikini eller baddräkt, som passar mig. Ordna med lotterivinster m.m inför Valborgsfirandet i Bygdegården

 

Nu ska jag försöka krypa ner i sängen och läsa min nya bok, har läst över halva! Önskar mig själv ... bättring inför morgondagen ... är i behov av en dag i hälsans tecken.

 

GOD NATT och SOV SÅ GOTT

 

  

 

Av S - 23 april 2010 21:15



GoKväll min Vän

 

  

 

Hoppas du haft en mysig kväll, själv har jag det bra. Såg så ska det låta ikväll, få se om jag kan övertala dom andra två, att hyra hem någon film .....! Men först ska jag lägga upp bilderna, som jag lovade dig! Bilder på mina senaste fynd från Erikshjälpen, som jag införskaffade igår.

 

  

 

Jag har börjat läsa den redan, gav 15:- för den!

 

    

 

Två fina whiskey glas, , så vackert rosmotiv som är inristat 5:-/styck

 

  

2 små glasskålar, som man kan ha till allt möjligt! 6:_/styck

 

    

2 små eldfasta formar, det är bara fantasin som sätter gränser, kanske till flingsalt! 5:-/styck

 

      

 

Mindre krukor/vaser, .. eller vad man nu vill ha dom till  5:-/styck

 

  

 

Söt skärbräda i melamin 10:-

 

  

 

Lite dålig skärpa, ramen är bara 2x2 cm, ska hitta nåt sött foto och sätta inuti. 2:-

 

  

 

Glassskopa 6:- Nu blir mina barnbarn glada, dom tycker att jag ska köpa en glassskopa :)

 

    

4 m x 1,5 m kraftigt plädtyg ... som jag ska sy till voffsingarnas sängar Endast 20:- gav jag för så mycket tyg, lyckat köp ;)

 

Jag köpte också en lång 3,5 meters vit plastmatta med några smala rosa ränder i, kunde inte fotografera den nu, för valpen min bajsade på den hihi, så den ska tvättas! Gav 120:_ för den.

 

Nu ska jag bli bjuden på kokt korv med bröd, som minstingen fixat .... hon är sååå förkyld, stackarn.

 

Önskar dig en fortsatt trevlig och mysig kväll

 

Ljus och Kärlek min Vän

 

<3 <3 <3

 

 

 

 

 

 

 

Av S - 23 april 2010 17:02


Hej Kära Vän <3

 

 

Hoppas att du haft en mysig dag, med vackert väder. Här har vädret varit fint, ganska mycket sol, lite kallt när jag kom i skuggan ... så den får man låta bli. Har varit iväg och lunchat med maken och våra två äldsta barn, på Björnbiten i Torpshammar. Supergott som vanligt, Wonsan lagar Sveriges absolut godaste stekt potatis, 10 av 10 möjliga poäng :)

 

Sen for jag till Fränsta och kollade inne i huset, som min makes firma köpt och som renoveras för fullt. Det kommer bli så fint. Ska gå till försäljning senare!

 

For därefter till ICA, behövde införskaffa lite ingredienser till hemmet! Köpte mig en magnum glass  smultronsmak!

Så god, hittat en ny favvoglass nu! 

 

Hemfärd, plockade först upp alla varorna in i skåpen. Sen tog jag ut Wilma och Mela på en liten promenad. Wilma kan ju gå okopplad, men inte Mela... så jag tränar henne med det, det har gått så bra, hon är så duktig. Meeen hon verkar tycka att allt är gott som ligger på marken! Småbarn kan man ju stoppa en napp i mun, när dom stoppar i mun ... det skulle väl se skoj ut, om Mela kom med en napp i mun. 

 

Nu ligger dom och sover bägge två, småsnarkar gör dom också!

 

Är så himla trött, tror jag lägger mig på soffan en stund, bäst att göra det medans hon sover hihi

 

Lägger in fotona ikväll som jag lovat!

 

KRAM och Ha en riktigt trevlig kväll <3 

Av S - 22 april 2010 23:38




Det här är nog den mest onödiga pryl, jag sett ....Potatis/äppelskalare .... !?

Denna hushållsapparat behöver inte jag iaf ;)

 

 

 

 

Nu ska jag försöka sova, alla i huset sover, människor som hundar! 

 

 

GOD NATT KRAM KÄRA VÄN & SOV GOTT 

 

 

 

Av S - 22 april 2010 23:23



Har också sökt en assistent, men inte haft audission som Anna Anka! ;) 

 

Jag har nu hittat (hushålls)assistenten som jag så väldans gärna vill ha!

Nu gäller det bara att övertyga min älskade make, att vi verkligen behöver en sådan assisten. Min som jag har läcker, när jag har vättska i den, så kan jag ju inte ha det, ... eller hur!

 

 


  


Vilken Färg ska vi ha ... Mån Tro :)



Av S - 22 april 2010 20:20

 
 
 
Jag ska köpa nya tallrikar/servis samt bestick, när jag hittar det jag vill ha!  Kollar då och då på olika modeller och former på nätet. Vill hitta i min smak .... !
 
Men ve och fasa när jag hittade dessa på en inredningsblogg ... Hugaligen.
 
Tallrikar med mönster av myror som kryper! Eller små skedar i vitt porslin och med myrmönster.
Jag tror inte jag är ensam om att det kryper lite i kroppen så fort jag ser myror oavsett de är levande eller i form av ett mönster. Annat var det förr, då målade jag själv myror .... Men kolla in nedan!!
 
  
 
Fasligt, man vet ju inte om man fått en riktig myra på tallriken ....
 
  
 
Är det bara jag som tycker det är förskräckligt, motiv på det man ska lägga maten på, och även stoppa i mun!
 
    
 
En gång i tiden målade jag sådana här myror på krukor, pallar, askkoppar. Det var beställningar jag fick, och målade, myrorna byggde jag upp med färg, så dom såg så naturtrogna ut!  Men dom hade man utomhus!
 
Målade en gång en storbeställning, på askkoppar! Det var till en känd inredare som hade Nordiska museet i Sthlm som uppdragsgivare! Hon skulle inreda/bygga om stora serveringen, det var på den tiden man fick röka inomhus.  Dom skulle vara enfärgade i en mycket speciell grå färg ( som inredningen) Jag hade en lerkruka uppånedvänd på ett lerfat. Det skulle då krypa myror nerifrån fatet och uppför askkoppen mot hålet överst, där det låg en matchande glaskula, som stoppade röken som var i askkoppen. Tror jag målade 20 askkoppar, med uppbyggda myror på, som skulle ställas på alla borden i serveringen inomhus :)  !
 
KRAM så här på kvällskvisten min Vän
 
 

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards