Direktlänk till inlägg 15 oktober 2012

Blir ju heligt förbannad .......

Av S - 15 oktober 2012 23:44


Hej Du Fina


 


Jag brukar ju vilja skriva i positiv anda, här i min blogg!

Brukar inte vilja skriva och dela med mig av negativitet! Men i detta inlägg

så kan jag inte låta bli. Hoppas med denna upplysning, att fler får upp ögonen,

på vad som förekommer  i vårt klassamhälle, så fruktansvärda orättvisor!!

Det jag skriver är frivilligt att läsa, jag måste bara få ur mig i bokstäver!!!



Lyssnade till ett radioprogram idag, när jag satt i bilen.

Som gjorde mig så upprörd, och rent utav heligt förbannad!!!


     

  

Att en del politiker i Sverige går i pension istället för att skaffa ett nytt jobb

när de slutar som politiker. Det kan de göra trots att de inte är så gamla.


För enligt reglerna har det varit tillåtet för politiker i kommuner och landsting

att sluta som politiker, och få pengar i pension redan när de är 50 år gamla.


Men det här kostar mycket pengar, och en del kommuner har nu tröttnat på,

att betala ut pengar till sina före detta politiker som egentligen skulle kunna jobba.


Förra året undersökte Sveriges Radio kommunerna i Sverige.


Det visade sig att 450 kommunpolitiker runt om i landet, fick ut sådan här pension,

som de kan få från 50 års ålder. Under ett år hade kommunerna betalat ut,

mer än 70 miljoner kronor till politiker som istället skulle kunnat söka nya jobb.

Sanslöst mycket pengar,  tycker jag!!!!


En stor eloge vill jag iaf ge till  Luleå kommun i Norrbotten som nu har ändrat reglerna,

så att kommunpolitikerna där inte längre kan få pengar i pension från 50 års ålder.

Istället måste politikerna där nu vara 60 år för att kunna få pension.


En del andra kommuner diskuterar om ändring ska ske!

 Även kommunernas organisation, Sveriges Kommuner och Landsting, SKL,

funderar på ändrade regler för politikernas pension. SKL undersöker nu vad de

skulle kunna ge för riktlinjer till kommuner och landsting om hur de ska göra

med politikernas pensioner i framtiden. Istället för pension skulle politikerna

kanske till exempel kunna få hjälp med lön det första året efter att de slutat,

för att ha möjlighet att skaffa sig ett nytt jobb, säger personal på SKL.

 

Hur kan detta vara vara möjligt, trodde inte det var sant när jag hörde det i högtalarna! 

Jag blir hur upprörd och förbannad som helst, och det är bara förnamnet!

SR intervjuade även en ” pensionerad politiker på 50år” som flyttat och bosatt sig

i Fillipinerna. Han fick frågan hur klarar du dig med att leva på pensionen,

- jag lever gott svarade han ….

– Jobbar du ingenting frågade SR´s reporter …

- nä, hjälper till lite i shopen bara, svarade han!

Men Hallå ....  Var är moralen!!!


Då tänker jag på alla dom som är utförsäkrade och sjuka som aldrig

kan gå tillbaka till arbetslivet, hur gärna dom än vill … 

Men för en "finare människa" som typ

politiker, finns minsann pengar ... men inte för den som är sjuk,

då finns inga pengar för att leva ett drägligt liv!!

Vad är det för skillnad på människans värde ….

Inga arbetsförpliktelser kan vara ovärdiga alla behövs vi för att ett

samhälle ska fungera.Om man är arbetsför och frisk vid 50, är

det ju hur solklart som helst att man ska arbeta för att få in pengar

till sin försörjningen, det kan ju t.o.m en elev i lågstadiet räkna ut!


 


Så nu har jag fått ur mig detta, som bubblade i mig!


 


Oj vad tiden rann iväg, ska nu tänka på något trevligt och kärt!

Innan det är dags för korsordet mitt för att invänta sömnens slöja!


 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 17 oktober 2012 01:51

    Kikar in en liten sväng ..... Omöjligt att somna, men jag försöker om en stund igen … kanske går det bättre då, ingen idé att ligga där i mörkret och glo i taket! Skulle kanske tagit mig ett glas varm mjölk med honung i, men nu...

Av S - 14 oktober 2012 00:44

      Hej! Hittar du någon som jag Mitt namn är Fibromyalgi.Jag är en Osynlig Kronisk sjukdom och jag är  nu din följeslagare för resten av livet. Andra runt omkring dig kan inte se eller hota mig, men DIN kropp kan känna mig. Jag ...

Av S - 13 oktober 2012 04:14

  Kan inte sova, jo, jag har ju förståss sovit ett par timmar, men det räcker ju inte, förhoppningsvis kanske jag blir trött efter en stund vid tangentbordet. Jag vet att jag har skrivit om detta förut, men det kan inte hjälpas, jag gör d...

Av S - 10 oktober 2012 15:41


  Hej Min Vän       Hoppas du har det bra, och att hösten är snäll mot dig.       Har Du tänkt på att ...... Ett leende kostar ingenting, men ger så mycket. Det berikar dom som möts av det, utan att göra den som ger det fa...

Av S - 10 oktober 2012 08:47


      En man och hans fru är ut och kör med bilen, och blir stoppad av en polis. Då uppkommer denna konversation. Mannen: "Vad är problemet, konstapeln?" Polisen: "Du körde i minst 75 på en 50-väg." Mannen: "Nej, nej, jag körde i 60....

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012
>>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards