Alla inlägg under oktober 2010

Av S - 31 oktober 2010 14:06

Hej Du Kära

 

 

  

 

Eddie vaknade enl nya tiden kl. 8, med ett

God Morgon farmor ..... så mysigt.

Upp och gjorde frukost, kaffe, segkakor, filmjölk och russin.

Ja Eddie drack ju inte kaffe förståss.

  

 

Sen klippte jag  Mia, hon vart vacker som vanligt.

 

  

 

Senare  vid lunchtid, kom Jonny, Katarina

och Lewisia för att hämta Eddie.

Då värmde jag maten från igår, vi åt allihop,

ja Lewisia åt också ....  men från mammans bröst.

 

  

 

Nu har dom farit hem, jag ska göra iordning mig nu,

sen fara till Åsa´s ... Vi ska fira idag att Emma

fyller 8 år imorgon.

Vi ska samlas allihopa där.

Sen far jag förståss till Emma imorgon

också,

 för att hon då egentligen blir 8 år.

 

  

 

Har slagit in paketen redan, som jag tror att hon

blir väldigt glad för!

 

Första ska jag lägga in bilder ( som jag lovat) på

några av fynden, en del gav jag bort innan jag hade

 fotograferat dom, bl.a Didrikssons fina

barnvinterhandskar 35 kronor,

tre glas 15 kronor

från Erikshjälpen igår lördag 30 oktober;

 

  

 

  

Mitt riktiga fynd, ska inte måla om den,

tyckte den var så fin 38 kronor ... ett brakfynd

 

  

 

  

 

En rakspegel som är hopfällbar 36 kronor,

ska målas om till chabby chic. 

 

    

 

  

 

Ett fint tennarmband för endast några guldpengar, det var lite stort, så det gav jag bort till min äldsta son, det vart han glad för.

 

  

 

  

 

En murgröna i plast 20 kronor, den hamnar i pyssellådan... kommer till användning snart

 

   

 

Ett nyckelskåp 18 kronor,

ska målas shabby chic så småningom

 

  

 

  

 

En cool oanvänd långärmad t-shirt från Zara 35 kronor

 

    

 

Det var lördagens fynd min vän

 

 

Ha en trevlig kväll, det ska jag .....

hoppas att det blir tårta

 ... för jag älskar tårta.

 

  

Av S - 31 oktober 2010 01:15



  


 

Klockan ställs snart tillbaks en timme, vintertid.

 

Alltså när klockan är 03.00 så ställer man tillbaks

visarna till 02.00

 

Tyckte i flera år att det var knepigt hur man nu skulle

göra varje gång när det var dags, för nya tiden på uret,

vrida visarna fram eller bak ..!

 

Tills jag hörde uttrycket ...

 

Till sommartid .. så tar du fram trädgårdsmöblerna . ..

alltså du ställer fram uret.

 

Till vintertid .... så ställer du tillbaks trädgårdsmöblerna ...

alltså ställer tillbaks visrna på uret :)

Det var ju enkelt egentligen!

 

  

 

 Lite fakta är ju aldrig dumt;

 

Sommartid infördes i Sverige 1980.

Vintertiden är normaltid sedan 1870.

 

Vintertid infaller i år på söndagen den 31 oktober.

Klockan 03.00 vrids klockan tillbaka till 02.00

 

Sommartiden är sedan 1996 sju månader lång.

 

I hela EU gäller att den börjar sista söndagen i mars

och slutar sista söndagen i oktober

 

 

  

 

 

 

Orkar inte lägga upp bilderna från loppisen nu, hoppas du kan vänta med att se dom tills imorrn (alltså senare idag)!

 

 

  

 

Tar mig en snabbdusch innan jag börjar ZZzzzzz

 

 

Natti Natti Min Vän

Av S - 30 oktober 2010 21:56

 

 

HUR kunde jag glömma att fotografera och lägga ut

bilderna på bloggen här om dagen, när jag visade

mina andra födelsedagspresenter. 

 Min fina present från Emma

 Jo det berodde nog på att jag hade den på

handleden .... det värmde verkligen att få den,

av mitt äldsta barnbarn som fyller 8 år på måndag.

 

Nu kommer bilderna

 

  

 

 

  

 

              

 

Tack än en gång min älskade Emma

 

  

 

Av S - 30 oktober 2010 19:22

Gokväll Kära Vän

 

 

  

 

 

Ikväll är Eddie här,ska få sova över hos farmor och farfar,  föräldrar och lillasyster är på 30 års-fest. Då ville han vara här.

 

Vi har precis ätit en god middag .... Älgstek, potatis, broccoli,

stekta kantareller, kantarellsås och svartvinbärsgele, som du förstår så var det supergott.

 

Mätta och belåtna! Men nu vill ju lilleman ... ha chips, dipp och cola ... är det myskväll så är det ... hihi .... så det är bara till att blanda och ställa fram på vardagsrumsbordet, få se hur mycket han orkar.

 

När vi hade ställt allt på det låga bordet, så lämnade vi

rummet för ett tag .... , och när vi kom tillbaks ....

så var dippskålen tom !?! ...

 

Vem hade varit där ....JO! ...MELA ....vår storlilla

bullmastiffvalp .... , hur vi visste det ....

Jo för att hon fortfarande hade kladd runt

munnen .... Hahahaha ... vilken bushund!

 

  

 

Ja man får väl skylla sig själv som lämnar frestelsen

så nära, tur att hon inte hann ta chipsen också.

hade en gräddfil och en påse tortilla till.

Så nu är det blandat!

 

Eddie sitter med farfar en stund och ritar ritningar

på en altan, han är så inne i ritningen som

han själv gör, ordentligt engagemang. Han älskar allt som har med bygg att göra, vill alltid vara med om någon bygger,

han har alltid lösningar, vet vad verktygen heter.

 

Han är inte ens 5 år, han fyller det den 21december.

Nu ska vi gå och mysa i soffan.

 

Senare ikväll så lägger jag ut några bilder från Erikshjälpen idag lördag.

 

Ha en trevlig kväll

 

  

Av S - 30 oktober 2010 09:03



 

 

God Morgon Kära Du

 

 

  

 

 

En mulen och regnig morgon, har regnat, och då menar jag inte några droppar, utan ett hällande regn hela natten lång.

Ja,  inte ska det få förstöra min mysiga lördags morgon,

det är ju inget jag kan rå på ändå, vädret har sina egna

regler och påhitt. Har druckit en stooor mugg zooega´s kaffe,

ätig 2 halvor segkaka med grevéost på.

 

Älsklingen har åkt till vår äldsta dotter och ska hjälpa att lägga in golvet, jag far dit lite senare. Har lite att pyssla med innan,

både här hemma bädda sängar, plocka ur diskmaskinen m.m

Sen framförallt så är det ... lördag, då vet du nog att det är Erikshjälpsdagen för mig, spännande ....hihi

 

Helt otroligt ... jag har två extremt fisiga voffsingar

här hemma ...., har inte bytt foder, det måste vara nått

dom har ätit ute, antagligen samma sak eftersom dom

luktar likadant. Det bara pyser där bak, av lukten att

bedömma, så måste det svida som syra från avgasrörets

mynning, men det verkar inte bekomma dom ett

endaste dugg. Meeen mig bekommer det,  fy sjutton!

 

Vill önska dig en härlig dag, vad än vädret blir,

tror att det är vädergudarnas sätt att tala om för oss

" ta det lugnt" ibland behövs det, tror jag.

När det regnar, så är det mer tillåtet att läsa en bok,

se en bra film, hälsa på en kär vän etc.

 

 

  

 

 

  

 

Av S - 30 oktober 2010 00:24





  

 

Nu är det dags att ...... ZZzzzzzz

 

God Natt och Sov så Gott Min Fina Vän

 

  

Av S - 29 oktober 2010 23:42

 

 

  

 

Har precis läst en artikeln,

om Josefin 27år som avlidit i en frontalkrock.

Så fruktansvärt sorgligt och orättvist det kan vara.

Josefin mamma till två små barn, en pojke på 5år

och en flicka på 2år.

 

Hon kom åkande med bilen en morgon för att skjutsa

barnen på dagis, det var mörkt ute.

Så hon såg inte grävmaskinen med släp, som kom

upp på vägen framför henne. Grävmaskinen hann

över vägen, men inte släpet, och inga lampor på

sidan av släpet. det vart en fruktansvärd frontalkrock.

Josefin omkom troligtvis omedelbart,  barnen klarade sig.

Hennes man kom i sin bil efter en kort stund, och

fick se allting. Så fruktansvärt, vilken hemsk syn.

 

Jag vet egentligen varför jag måste skriva detta hemska, men behövde det, jag vart så illa berörd.

 

Mina tankar går till familjen i sin stora sorg.

 

  

 

  

 

Av S - 29 oktober 2010 22:15

 

 

Hej så här på kvällskvisten min Vän

 

  

 

Jag och älsklingen var ner till vår äldsta son och

hans familj. Katarina hade bakat segkakor idag, 

vi fick flera paket, så gulligt av henne.

 

Vilken tur vi hade när vi kom, dom skulle nästan

precis äta middag, så vi vart ju bjudna ....

tänkte först att vi skulle bara ner en snabbsväng,

steken stod ju hemma och väntade .... Men tänkte ...

den kan ju vänta till imorrn ... gör ju ingenting.

Så vi tackade Ja, och det var så himla gott,

som alltid när Jonny lagar mat.

Så mysigt att få vara nära Eddie & Lewisia,

farmors goungar!

 

For sen hem såg lite av idol, Jay Smith är fortfarande

min favorit, tycker han blir bättre från gång till gång ....

egentligen är han redan en stjärna. Det är annars

väldigt många bra artister som medverkar

i år, det har jag nog skrivit om förut, men

tål att sägas igen!

 

Sen såg vi på Skavlan med gäster ... toppenprogram,

tänk att han får dit så många bra gäster ...

ikväll var min barndoms stora idol, Tom Jones gäst ....

han är sjuttio år, och sjunger lika bra nu.

Även intressant att höra intervjun med Amelia Adamo!

 

Nu börjar utröstningen av Idol, ska se den här på

webb-tv´n , för älsklingen sitter i vardagsrummet

och tittar på nån skräckis låter det som!

Huvaligen sådana gillar inte jag!

 

Ha en fortsatt trevlig kväll

 

  

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards