Direktlänk till inlägg 20 maj 2009

Nej ......till mobbning!!!!!

Av S - 20 maj 2009 23:30

Nu har jag bestämt mig (igen tänker du) jag vill blogga, det är så mycket som händer runt omkring. Behöver skriva av mig, kanske få någon kommentar till mina tankar! Det har hänt något förskräckligt i vår hembygd. Stod idag i Sundsvalls tidning! En tolvårig flicka har tagit sitt liv ... pga flera års mobbning i skolan. Det är så hemskt ... vad hon och familjen hennes måste ha lidit, och lider nu efter detta tragiska. Varför .... frågar man sig ... hur kunde detta få hända ... när det fanns så mycket vuxna personer runt omkring henne. Hur svårt hade hon inte haft det ... eftersom hon tog sitt liv ..... jag blir gråtfärdig bara jag tänker på vad hon måste ha gått igenom!  Nu måste vi vuxna göra något åt denna mobbning som försekommer i våra skolor och i samhället. Jag funderar på vad jag kan göra .... Jag börjar på min blogg, för jag kan inte vara passiv ... vi måste vara rädda om varandra. En tolvårig flicka är ju bara ett barn, som ska se fram emot sommarlovet med bad och skoj, skratt och lek, inte ta sitt liv för att slippa ifrån plågoandar!!!!! Jag känner mig så arg och ledsen ...... hon kan aldrig komma tillbaks ... men vi kan rädda andra barn från att slippa ifrån mobbning...det får inte förekomma. Punkt slut!!

Mina tankar går till hennes föräldrar och lillebror.. // Ljus och Kärlek

 
 
andliga-bloggen

andliga-bloggen

20 maj 2009 23:54

Jag sänder ljus/värme/kärlek till hennes familj & vänner,så tragiskt...du är välkommen till min blogg /andliga-bloggen

http://lindaspiritualism

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 17 oktober 2012 01:51

    Kikar in en liten sväng ..... Omöjligt att somna, men jag försöker om en stund igen … kanske går det bättre då, ingen idé att ligga där i mörkret och glo i taket! Skulle kanske tagit mig ett glas varm mjölk med honung i, men nu...

Av S - 15 oktober 2012 23:44

  Hej Du Fina       Jag brukar ju vilja skriva i positiv anda, här i min blogg! Brukar inte vilja skriva och dela med mig av negativitet! Men i detta inlägg så kan jag inte låta bli. Hoppas med denna upplysning, att fler får upp ögo...

Av S - 14 oktober 2012 00:44

      Hej! Hittar du någon som jag Mitt namn är Fibromyalgi.Jag är en Osynlig Kronisk sjukdom och jag är  nu din följeslagare för resten av livet. Andra runt omkring dig kan inte se eller hota mig, men DIN kropp kan känna mig. Jag ...

Av S - 13 oktober 2012 04:14

  Kan inte sova, jo, jag har ju förståss sovit ett par timmar, men det räcker ju inte, förhoppningsvis kanske jag blir trött efter en stund vid tangentbordet. Jag vet att jag har skrivit om detta förut, men det kan inte hjälpas, jag gör d...

Av S - 10 oktober 2012 15:41


  Hej Min Vän       Hoppas du har det bra, och att hösten är snäll mot dig.       Har Du tänkt på att ...... Ett leende kostar ingenting, men ger så mycket. Det berikar dom som möts av det, utan att göra den som ger det fa...

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards