Direktlänk till inlägg 29 september 2010

På Återseende min Vän

Av S - 29 september 2010 10:13

På återseende Kära Du

 

  


Önskar att allt är bra med dig och att du haft en underbar sommar samt att du får en underbar höst! Jag har själv haft en härlig sommar.


Nu smyger sig hösten saktliga på, det är med blandade känslor som jag tar emot hösten, tycker den är väldigt vacker, med alla sina färger, men jag tycker inte om  att ljuset som dagarna tillför, minskar ... jag behöver ljuset för mitt sinne. Men det är klart jag har ju faktiskt elektrisitet hemma och massor av stearinljus ... det ska ju gå bra.


Jag har blivit farmor igen, den 10 augusti  ... mitt sjunde barnbarn, lilla Lewisia, en så underbar flicka. Så lik sin storebror. För mig är mina barnbarn livets rikedom, dom ger mig så mycket glädje och kärlek. Älskar er allihopa.


Idag ska jag åka  på mammografi, känns skönt att bli kalla på undersökningar, även om jag är uppmärksam själv ... En buss står uppställd där bakom centrum. Ett litet väntrum/samtalsrum och ett rum med en sköterska som klämmer in mina bröst  ett i taget , ser faktiskt ut som om hon försöker platta ut bröstet, ( som tur är återfår dom sin form tillbaks). Jag tycker inte det gör ont alls, har hört en del säga att det gör asont, vi är ju olika.

Jag är tacksam för den servicen vi kvinnor får, att kolla brösten!


Jag kanske inte heller har berättat för dig, att jag går på hundkurs med Wilma och Mela, varje onsdagkväll.

Vi alla tre ser fram emot dom kvällarna, varje onsdag får jag som matte "AHA-upplevelser".

Det är inte självklart att man är en bra matte för att man skaffar sig hund, det gäller att vara uppmärksam och omtänksam med sin hund. Jag vill vara en bra ledare för mina älsklingar.

Just därför har jag valt denna kurs. Där det går ut på att första och främst få en jättefin kontakt mellan matte/husse och hund, hunden ska tycka att man är så intressant och rolig, att den vill lyda.

Vi har specialsök bl.a på svamp, den är en specialbana inomhus, agillity, lydnad, sök i skogen m.m

Det är sju hundar i kursen just nu, (olika raser), var och en av dom tränas individuellt ... alltså inte en stor grupp samtidigt, utan en och en ... tycker jag är sååå bra.

Vår kursledare, som jag kallar Queen-of-doogs är helt fantastisk, så duktig med hundarna, läser av dom ... hon har en gedigen utbildning!

Vi har framförallt så roligt på våra kurskvällar, viker oss av skratt, vi skrattar verkligen med varandra inte åt varandra. Och det gillar voffsingarna, när det är en sån positiv stämning. Längtar verkligen till ikväll.


Nu ska jag ta och göra iordning någonting att äta,återkommer sen. Har lite bilder som jag tänk dela med mig av, en del loppisfynd, inredning, före/efterbilder  ... så måste du få se hur Mela har blivit m.m


KRAM

 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 17 oktober 2012 01:51

    Kikar in en liten sväng ..... Omöjligt att somna, men jag försöker om en stund igen … kanske går det bättre då, ingen idé att ligga där i mörkret och glo i taket! Skulle kanske tagit mig ett glas varm mjölk med honung i, men nu...

Av S - 15 oktober 2012 23:44

  Hej Du Fina       Jag brukar ju vilja skriva i positiv anda, här i min blogg! Brukar inte vilja skriva och dela med mig av negativitet! Men i detta inlägg så kan jag inte låta bli. Hoppas med denna upplysning, att fler får upp ögo...

Av S - 14 oktober 2012 00:44

      Hej! Hittar du någon som jag Mitt namn är Fibromyalgi.Jag är en Osynlig Kronisk sjukdom och jag är  nu din följeslagare för resten av livet. Andra runt omkring dig kan inte se eller hota mig, men DIN kropp kan känna mig. Jag ...

Av S - 13 oktober 2012 04:14

  Kan inte sova, jo, jag har ju förståss sovit ett par timmar, men det räcker ju inte, förhoppningsvis kanske jag blir trött efter en stund vid tangentbordet. Jag vet att jag har skrivit om detta förut, men det kan inte hjälpas, jag gör d...

Av S - 10 oktober 2012 15:41


  Hej Min Vän       Hoppas du har det bra, och att hösten är snäll mot dig.       Har Du tänkt på att ...... Ett leende kostar ingenting, men ger så mycket. Det berikar dom som möts av det, utan att göra den som ger det fa...

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards