Alla inlägg den 15 januari 2009

Av S - 15 januari 2009 19:20

Jag vill verkligen göra pr för ett nytt program ( första avsnittet var i tisdags kväll). Man kan se det på Webb-tv på www.sr.se .
Programmet heter Mästarnas Mästare.
Man får se vad som händer när man sätter ihop en grupp idrottsstjärnor av världsklass och låter dem leva under samma tak för att äta tillsammans, sova tillsammans, tävla tillsammans - och mot varandra. Kan dessa superindividualister enas kring middagslagning och lagtävlingar och klara av att umgås 24 timmar per dygn? Det är ett utslagningsprogram, i slutet ska det bara vara en Mästare av mästarna.

Mästarnas mästare: Ara Abrahamian - brottning * Per Elofsson - skidor * Per "Pelle" Fosshaug - bandy * Susanne Gunnarsson - kanot * Anders Gärderud - friidrott * Emma Igelström - simning * Erica Johansson - friidrott * Peter "Peja" Lindholm - curling * Malin Moström - fotboll * Thomas Wassberg - skidor * Emelie Öhrstig - skidor *

Jag blev så imponerad av deltagarnas berättelser om deras olika prestationer, hur viktigt det är att fokusera på nuet, Ett av många citat av Peja " här är här, fokusera, där är där och det är där borta, det får jag ta tag i sen när jag är där", så jäkla rätt tänkt. Tror man har ett och annat att lära av detta program, utan att behöva idrotta, och sen är det ju allmänbildande!  // Kram

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards