Alla inlägg den 30 januari 2009

Av S - 30 januari 2009 07:47

Den här fina tavlan fyndade jag på bikupan i Östersund. Har sett nån liknande runt hundralappen i en nätbutik, jag köpte min för 10 kronor!

Jag gillar verkligen att fynda, inte för att jag är snål på någe vis. Jag köper de ting jag blir förälskad i, det som tilltalar mig. Sen är det en fördel om det är billigt, och att försäljningen går till något välgörande ändamål. Erikshjälpen och Röda Korsets Bikupan är sådana försäljningsställen, överskottet går till behövande medmänniskor i Sverige eller världen.

                             

                                                  
                            Må så Gott!


Av S - 30 januari 2009 07:28

Jag vet inte varför, jag tycker om rost. Inte vanlig rost på bilar, cyklar...! Utan gamla lyktor, urnor, nycklar, lås....! Jag tycker det är så vackert, om det är att det finns en historia bakom! Tänk om dom kunde tala om vad dom varit med om. Vem som använt nyckeln, eller burit stormlyktan en mörk natt!

Vilket fall som helst älskar jag att hitta "rostfynd" på loppisar, i det lägger jag ett citat " min man föstår mig inte", han kan inte förstå varför i hela fridens namn jag bär hem rost. Ja, jag bär inte hem hela tiden, det kanske låter så, men det blir kanske 4-8 saker per år. Jag köper inte allt som är rostigt, vill jag poängtera, bara det som jag blir *kär* i! Den här stormlyktan, lite rostig, hittade jag på Erikshjälpen, 100 riksdaler gav jag för den! Jag tycker den är så tjusig.

                                                  
                                           Kramar

Av S - 30 januari 2009 07:10

Jag vill skicka ljus, värme och kärlek till Hanna och Magdalena Graaf, för det dom går igenom nu. Hannah som inte visste om hon skulle förlora sin syster, samt Magdalena som fick genomgå en akut operation pga. en blödning i hjärnan.  Vilken fruktansvärd känsla för hela familjen. Ta inte något förgivet, allra  helst livet. Vi vet inte vad som väntar bakom nästa ögonblick, ta vara på tiden här på jorden.  Vi må ta tillvara på varje dag, och göra något riktigt bra av den. Jag har förlorat min älskade lillasyster, saknaden är så himla stor. Trots att det är fyra år sedan. Men det känns som om igår. Sorgen är så stor verkar aldrig gå över, har bara fått lärt mig leva med den.

                                                  
          Omtanke och Kärlek

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards