Alla inlägg den 10 februari 2008

Av S - 10 februari 2008 01:34


Här är vår enskilda väg, ner från vår gård, om några hundra meter,så kommer man till allmän väg. Det är så lugnt och fint, Wilma kan springa helt fritt, det är nog därför som hon är så fin i kroppen. Hon behöver aldrig koppel hemmavid. Hon t.o.m öppnar dörrarna själv hemma, både från utsidan och insidan. Vill jag inte att hon ska gå ut, måste jag låsa. Problemet är när hon öppnar dörrarna och går in utifrån, då kan hon ju inte stänga själv. Då måste man själv gå och stänga. Hon ställer sig på baktassarna, och öppnar med framtassarna, och när hon vill gå ut genom altandörren, (man måste vrida handtaget till höger på altandörren). Wilma puttar till handtaget i sidled med nosen, och puttar sedan upp dörren, vips så är hon ute.  Min busiga boxer. 

Av S - 10 februari 2008 01:30


Nu är skafferidörren snart färdigmålade, så snyggt det kommer att bli med mitt platsbyggda skafferi. Dörrvredet och gångjärnen är inköpta, bara att sätta dit.

Av S - 10 februari 2008 01:24


Min härliga boxertik älskar att vara ute, hon älskar verkligen livet. Vill bara lägga ut en bild på henne, jag tycker att hon är en sån skönhet! Jag älskar dig Wilma.

Av S - 10 februari 2008 01:02

Mulet, töväder, ja inte är det en normal vinter. Så här lite snö brukar det inte vara. Nu längtar jag verkligen till att våren kommer, med sol och värme. Ja, dagarna går ju så fort, snart kommer den! Idag har jag varit så trött. Men jag målade klart väggarna i minstingens  sovrum. Målade även skjutdörrspartierna, hade grundat innan, målade två lager vitt. När jag sedan skulle dra bort maskeringstejpen, följde färgen med. Jag kunde bara dra bort färgen i stora stycken, det hade inte greppat underlaget, kontigt. Fick dra loss all färg, och skrapa lite. Jag har målat mycket, men aldrig varit med om maken. Måste fråga på färgaffären på måndag, vad jag ska ha för färg. Det är kanske något sorts plastlaminat  av ek,på dörrarna, kanske därföt inte akrylfärg fastnade. Får börja om på nytt med dörrarna, när jag vet mer. Skam den som ger sig! I morgon kanske jag ska tapetsera min fondvägg med rosorna!

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards