Alla inlägg den 25 mars 2010

Av S - 25 mars 2010 09:05

God Morgon min Vän <3

 

Delar med mig av ett recept på FRASVÅFFLOR  .... så här på självaste Våffeldagen.

 

Visste du att;  

 

Våffeldagen inträffar prick 9 månader innan juldagen. Det vi egentligen uppmärksammar denna dag är att Jungfru Maria var nygravid med Jesus.

Förr kallades denna dag "vårfrudagen", efter jungfru Maria. Vårfrudagen blev i folkmun "våffeldagen", vilket förklarar sedan med att äta våfflor denna dag.

 

FrasVåfflor

 

Ingredienser

3 dl vetemjöl eller siktat dinkelmjöl
33 clmineralvatten,  1 flaska
2 dlvispgrädde
 smör till pensling

Tillagning

Mineralvattnet gör våfflorna extra frasiga. Jag har inte glömt ägg, de gör bara våfflorna mjukare.
1 Vispa mjöl och vatten till en jämn smet.
2 Vispa grädden tjock och vänd ner den i smeten.
3 Hetta upp våffeljärnet. Pensla laggen väl med smält smör till första omgången. Sen behöver den knappast smörjas. Häll på knappt 1 dl smet och grädda våfflorna guldbruna.
4 Lägg våfflorna var för sig på ett galler. Servera nygräddade
 
Lycka Till
KRAM
  
 
Av S - 25 mars 2010 00:48

Hej igen Kära Du <3


Tänk ... nu är klockan är över midnatt igen, fy på mig! Ska gå och lägga mig, men har inte varit så trött ikväll, pga. att jag tagit 2 stycken små sovstunder i dag ... pga av värken.

 

Var iväg i morse kl. 7 med min bil på service, minstingen följde med i sin bil, för att sen köra hem oss igen, eftersom min bil skulle bli kvar till fram på eftermiddan.

Blir inte att måla och fixa något idag, måste vänta nån dag, tills det känns bättre, inge roligt ..... är så spänd på att få börja måla bufféskåpet! Men det är ju inge roligt att ha så ont heller, så det blir till att vänta!

Jag och minstingen for iväg och åt lunch ... Skink/broccoligratäng supergott smakade det! Trodde bilen skulle va färdig till 13, men " icke sa Nicke" Så vi for iväg på en liten fika hos svärdottern min, och mitt söta barnbarn Madicken, som hade feber idag, lillstumpan.

Hämtning av bilen, dom hade tvättat den också, så fin den blev. Sen hem åt lite lättare middag  ... tog mig en liten sovstund till, värken gör att jag blir så himla trött!

Vid 18,30 var jag iväg på ett trevligt tuppewearparty, ( på byns matställe) träffade trevliga människor .. åt goda mackor som värdinnan bjöd på! Jag är glad att jag inte ställde in partyt, höll på att göra det för att jag hade så ont, men jag bet ihop, det var skönt för själen att komma iväg på nåt roligt.

 

Ja så har min dag varit, inte speciellt intressant för dig att läsa kanske, men skönt för mig att skriva ner .... hoppas du haft en härlig och mysig dag i hälsans tecken <3  Förhoppningsvis kan jag lägga ut några bilder imorgon ... på mitt bufféskåp ... åtminstånde att det kan va grundmålat!

 

Ljus och Kärlek till dig

 

 

  

 

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards