Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av S - 6 oktober 2011 15:16





 



Nu är det strax dags, för mig och Mela att fara till slottet.

Det är hundkurs ikväll ... Jippi. Förra veckan var det inställt, drottningen var sjuk!  Så du må tro att vi längtat.


Det är verkligen något som jag ser fram emot varje vecka,

det är aldrig tråkigt på kursen!  Carita ( vår drottning )

är en så duktig, snäll, omtänksam och humoristisk

instruktör, så jag är så glad att jag fick plats i gruppen!


 


I torsdags gruppen är det ingen av dom 7 hundarna,

som är av samma ras. Jag har inte lärt mig alla raser ännu, 

 får återkomma med det. Det är roligt att få

se hur andra raser funkar.



       



Själv har jag bara erfarenhet av

Boxer, Bullmastiff och Drever. Som jag varit ägare till.

Då kanske du undrar, var Drevern är ..

Jo, det ska jag berätta.



  



Hon heter Kia, vi hade haft henne sen hon bara

var ett litet knyte -96. Men hon var inte någon

social hund, det är väl drevern i henne.


När sen svärfar dog -03,

så fick Kia flytta hem till svärmor ett tag,

(dom brukade låna henne ibland, för dom gillade henne så) 

Så att det inte skulle bli så ensamt.


 


Vi hade ju Wilma vid den tidpunkten, hon var då ett år.

Kia var aldrig riktigtförtjust i Wilma, sen dagen

vi hämtade hem nya valpen.


      



Men Kia vart kvar hos svärmor, dom var som l

er och långhalm. Hon fick det så bra, fick vara

en enmanshund, det passade henne.

Dom är oskiljaktiga, man kan tro dom är tvillingsjälar.

Så Kia har fått det så bra.


  


Nu i år fyller faktiskt Kia 15år, ett långt och lyckligt

liv har hon haft och har fortfarande.

Så kry, men ibland lite disträ, inte konstigt när man

ändå är 15 år, alltså 105 människoår.


  


Vi har lånat Kia många gånger.

För vi älskar henne fortfarande. Sen hon flyttade

så vart vänskapen mellan Wilma och Kia så

mycket bättre. Riktiga vänner.


 


Nu drar klockan iväg, måste göra oss iordning.


  


Ha det så gott tills vi hörs igen Min Fina Vän

 



Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards