Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av S - 12 oktober 2011 01:02




 


Om du skulle behöva rengöra silver och guldföremål,

utan att behöva köpa dyrbara putsmedel.

Så ska du få ett litet tips från mig.


Så här lyder mitt braiga tipset.



Ta en plastbalja och lägg aluminiumfolie i botten.

Strö ut 1-2 tsk bikarbonat över folien.

Häll en liter kokhett vatten över och tillsätt några

droppar diskmedel. Lägg i det silver eller guld,

som du ska ha rent. Tag på dig gummihandskar

som skydd. Skölj sedan av föremålen.

Ingen gnidning behövs,

all oxid försvinner lekande lätt.


 

Mer miljövänligt.


Nu ska jag natta kudden Min Fina Vän


 

Av S - 12 oktober 2011 00:23





 




Innan jag for till minstingen idag, var jag in en

liten sväng på Erikshjälpen.

Faktiskt så gick jag tomhänt ut därifrån idag.

Vet inte om det var för att jag glömt glasögonen hemma,

svårt att läsa prislappar, böcker ... utan läsglasögonen. 


 


Sen är det så att det  inte är alla dagar man blir förälskad

i saker och ting. Eller så var det så enkelt, att jag vet

innerst inne! Att jag fortfarande har så mycket att gå

igenom ute i bagarstugan. Saker från mitt

föräldrarhem och annat jag behöver rensa och

gå igenom. Mycket är gjort, men en hel del kvar att göra.


Sen ska jag göra i ordning,

bagarstugan .... till ett gästrum i lilla rummet,

och en atelje i det större rummet.

Där jag kan måla, sy etc.

Så mina alster får stå framme, om jag inte hinner

klart med det jag håller på med.

Vill ju inte behöver ha ett kreativt kaos inne i vårt

bostadshus, när min konstnärliga sida dyker upp,

och att orken finns.

Det ska bli roligt när allt det blir klart.



  



När jag var klar på  Erikshjälpen, gick jag hem

till minstingen och hennes sambo. Jag var bjuden på

middag, dom satt redan och åt. Så jag slog mig

genast ner, och inmundigade en delikat måltid.

Ungsbakad falukorv med pärmos,

Mmm säger jag bara.

Diskade efter maten, medan minstingen

förberedde pajerna inför tupperware-partyt.


Myste sen med kattungen Ville, han är ju så söt,

innan gästerna kom.



 





Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards