Alla inlägg den 12 december 2007

Av S - 12 december 2007 18:07

En man kommer in i en affär och förklarar för den kvinnliga expediten att han är där för att köpa tamponger till sin fru. Expediten säger till honom att dom finns längst ner i affären. Mannen tackar och går ner till det ställe tampongerna fanns.Några minuter senare kommer mannen tillbaka med en stor påse bomull och vill betala.Den kvinnliga expediten frågar undrande:- Jag trodde du var här för att köpa tamponger till din fru?Då svarade mannen:- Du förstår det är så här, att igår när jag bad min fru att köpa en limpa cigaretter, kom hon hem med ett paket tobak och ett paket filter. Så jag tänkte, måste jag rulla mina, så ska fan hon också få göra det!!

Av S - 12 december 2007 17:08



Så var det mannen och kvinnan som älskade med varandra, och plötsligt hör de ett ljud från hallen.- Det är min man!, utbrister kvinnan bestört.Mannen kastade sig ut genom fönstret, men hann inte få med sig sina kläder.Han stod utanför huset bland buskarna en stund och funderade hur han skulle ta sig därifrån. Till råga på allt så började det regna också. Då kom det ett gäng joggare förbi så han hoppade in bland dem. Efter en stund frågar en av joggarna:- Brukar du alltid jogga naken?Och mannen svarade att det gjorde han. Efter ett tag till så frågar joggaren igen:- Brukar du alltid ha kondom på dig också?- Nej, bara när det regnar...

Av S - 12 december 2007 16:44


Jag gillar romantiska shabby chic stilen, har nu beställt en bok som heter "Måla gammalt på nytt sätt" . Jag ska måla om lite möbler, letade lite på nätet om olika målningstekniker. Hittade då www.lantlif.se , där stod det om den här boken. Hon beskrev också lite om hur hon målat om möbler. Man ska använda vax och schellack, också inte bara färg. Det ska bli intressant att se , det går säkert bra. Jag ska först måla om ett stort gammalt skåp, som jag köpt på auktion för flera år sedan. Sedan har jag fler objekt på gång. Nu ska jag börja laga middag, köttfärssås på älgfärs, spagetti aldente. Mums

Av S - 12 december 2007 09:47


Vilket vackert väder jag har utanför mina fönster, kallt -16 grader, alldeles vitt, Jag bor så högt upp i skogen, solen når bara upp till strax bakom trädtopparna, som gnistrar så vita. Sååå vackert. I dag ska jag pyssla med någonting inne, kanske ut en liten promenad i det vackra vädret. Jag ska fortsätta mitt julpyntande, stryka röda gardinlängder, dukar m.m Ta fram lite jultomtar, änglar och sånt. Jag är inte så road av att ha så mycket pynt längre, det blir så rörigt. Jag är supersnabb med att ta ned allt pynt, röda gardinerna,  precis strax efter jul. Jag vill ha ljust och fräscht. Vi har snart byggt ut huset med 35 kvm, vardagsrum, nedsänkt 2 trappsteg, full takhöjd, med vitmålad panel. Rummets väggar ska gå i väldigt ljustgrått, stora svart/grå granitplattor på golvet med golvvärme. Det ska bli så roligt att inreda rummet. Nu hör jag att Al Gore pratar på tv, tror att han är i riksdagshuset idag. Det låter intressant, slutar för denna gång.

Hej

Av S - 12 december 2007 03:48


Britta låg på sin dödsbädd och bredvid vakade maken, Rune, vid hennes sida. När han stilla tog hennes hand i sin rann en tår stilla längs hans kind för att slutligen droppa ner på hennes panna och väckte henne ur hennes slummer. Hon tittade upp på sin man och hennes torra läppar rörde sig:- Åh, Rune, stönade hon svagt.- Ssssh, älskling, sa han. Sov vidare du. Försök inte prata.- Men, Rune, fortsatte hon, det är en sak jag måste erkänna.- Nej då, du har inget du måste erkänna. Allt är bra. Sov du.- Men jag måste få dö i frid, Rune. Jag har varit otrogen mot dig. Med din bror,   din bäste vän och till och med din far.Rune log ett matt leende mot sin hustru och strök ömt hennes bleka kind:- Plåga inte dig själv, raring. Jag vet allt om det där. Varför tror du att jag förgiftade dig?

Av S - 12 december 2007 03:28


Vad skönt att inte alltid pengar styr. Det här klarade han sig inte ur, hur många valser han än tog. Jag pratar förståss om plastikläkaren Carl Troilius. Han fick 3,5 år fängelse. Han är också misstänkt för övergrepp i rättssal. HAN är inte nöjd med domen, vem har frågat honom. Han har utsatt den 23 åriga tjejen för så förnedrande saker!  Han borde ha tänkt med det stora huvudet, men icke, antagligen med det lilla huvudet, innan han utförde denna förnedring. Jag tycker så synd om hans fru, så utskämd hon måtte blivit. T.o.m försökta han få sin son, att ljuga för honom. Stackars hans barn. Ta genast av honom läkarlegitimationen, bums.

Av S - 12 december 2007 02:44


Jag tror ju inte att det bara är ICA butikerna som fuskar. Alla matvaru- butikerna försöker nog, allt vad dom kan för att tjäna mera pengar, på oss konsumenter. Nä, det kan dom ju inte erkänna. Jag skulle aldrig falla mig in att gå in på ICA och köpa kött. Jag tycker även  ICA´s logga nu står för något annat, än den fräscha butik som jag tyckte förr. SKÄMS PÅ DIG SOM STÅR DÄR OCH MAL KÖTTFÄRSEN; du köper väl inte den själv förstår jag.

Jag är så glad för att min make och son, är så duktiga jägare, vi har vårt på det torra. Aldrig att det skulle slinka ner något än rent kött i min kvarn.

Av S - 12 december 2007 02:33




Jag har en stor längtan, det är att få ett badkar. Har bara en dusch. Vi ska renovera badrummet, efter att vi är klar med vår utbyggnad. Då ska det bli ett enkelt badkar, ett gammalt hederligt. Skönt att få ligga i ett varmt/hett skumbad, i ett mörkt badrum med massa ljus brinnande, det måste vara relaxande, för mig, jag med min ständiga värk. Jag längtar !!!!

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards