Alla inlägg den 29 december 2007

Av S - 29 december 2007 01:52



Nu är det verkligen dags att krypa ner och få sin sömn, jag tycker inte egentligen om att sova har aldrig gjort det. Det är bara ett måste. Jag tycker ännu sämre om att sova nu när jag blivit strax över 50, jag slösar av livets tid  Va fan ska man behöva sova för , tycker jag.är det någon annan som tycker som jag. Fick jag välja skulle jag alltid vara vaken.

God Natt mina vänner där ute

Av S - 29 december 2007 00:20



Några tips om moderna barnböcker!

Vill man läsa något annat för sitt barn, än gamla invanda rollmönster som vi har/haft i samhället typ; pojke är tuff har blått, flickor har rosa och är söt. Läs dessa böcker för ditt barn, dom vill också ha förändringar. Att tjejen kan meka, killen kan ha rosa skor etc. Vi kan hjälpa dom med det. Jag har flera barnbarn, bl.a en tjej 4år, älskar riddare, spiderman, barbie, dockor, hon vill bli riddare när hon blir stor! Det gäller att visa att det är lika naturligt att vilja bli riddare när man är tjej som kille.


Killen med dockorna

Kenta är så himla bra på fotboll, men i dag har han ingen lust att spela. Han vill vara inne och leka med tjejerna.

”Kenta och barbisarna” av Pija Lindenbaum, Rabén & Sjögren.


Tekniska tjejen

Hanna älskar att meka och fixa trasiga saker. När pappa skadar knäet och åker till sjukhuset kollar hon in hur sjukhusapparaterna fungerar.

”Händiga Hanna lagar pappa” av Titti Knutsson och Lisen Adbåge, Alfabeta.


Killen med rosa sandaler

Vad händer när lillebror går till förskolan med storasysters avlagda rosa sandaler? En bok om en pojke som har modet att gå egna vägar och att vara sig själv.

”Sandalerna” av Anna och Martin Hedvall, Vilda Förlag.


Detektiv-tjejen

Laura Lupp är detektiv. Hon är både klok och snabb. Hon löser mysteriet och sätter dit tuffa brottslingar.

”Laura Lupp detektiv” av Jörg Meijer, En bok för alla.



Svartsjuka tjejen

Lill-Zlatan älskar sin Morbror Raring. De fikar, bakar och simmar tillsammans. Men en dag träffar Morbror Raring Steve. Och han tycks vara där för att stanna. Lill-Zlatan blir svartsjuk.

”Lill-Zlatan och Morbror Raring” av Pija Lindenbaum, Rabén & Sjögren.


Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards