Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

Lyckliga jag

Av S - 28 mars 2010 21:18

   GoKväll min Vän <3

 

Jag hoppas att du haft en trevlig helg, med mys och skratt, och att du fått vila ut inför veckan som kommer! Hur det än är så är vardagen mer för allvaret och alla måsten! Även om man ska försöka fånga dagen i vardagen! Så är det inte alltid så lätt, men att man försöker är viktigt .... för en själv. Jag vill ju att du ska må bra min vän <3

 

Vet du, jag känner mig så nöjd och glad idag, lycklig över det lilla egentligen. Det är inget stort som hänt idag, som att ha jag vunnit på lotto eller så.

Jag har första dagen på en vecka klarat av att färdigställa städningen i "mitt rum ", utan att ha behövt göra uppehåll efter bara en kort stund, pga av smärtorna. Det gör mig så himla lycklig.

Om du undrar vad jag menar med mitt rum, så har vi ett mindre rum ca 8 kvm. Där jag har symaskinen, datorn, pysselgrejer, målargrejer, tv, barnbarnens leksaker! Även en dagbädd som är utdragningsbar och då blir en dubbelsäng, våra barnbarn och gäster brukar sova där när det är " sovaöverdax", ett allroundrum som är skönt att ha. Det rummet är jag också lycklig över, mycken lycka här.

 

Blev också så glad när min bästis, hennes man och deras labbe Teo, kom och tog ut Wilma på en prommis mitt på dan! Efter den promenixen så bjöd jag på kaffe och glass, fikade, pratade och hade det så trevligt.

 

Senare ringde min yngsta son, och frågade vad vi skulle äta till middag, jag svarade att vi redan hade ätit (rester), men att dom självklart kunde komma, alltid kunde jag laga till något ! Det blev stekt potatis, korv och ägg, även makaroner till barnen. Dom kom vid 16,30 ...  min son med sambo och sina två döttrar, det va så kul.   

 

Senare efter middan kom min andra svärdotter med sin son, hennes man (min son) hade farit ner till Sthlm på jobb några dagar. Vi satt alla och pratade om allt möjligt, så trevligt.

 

Du ska veta att jag känner mig så lyckligt lottad som har en så stor  underbar och omtänksam familj ... jag älskar dom alla av hela mitt hjärta.

 

Ikväll var det andra och sista programmet " sluten avdelning", så gripande dokumentär, vilka otroligt skakande människoöden det finns. Tack och lov för att det finns en så bra psykvård i vårt land, och vilka otroliga människor som jobbar inom psykvården, en stor eloge till er.

 

Nu ska jag se på en film med min man och minstingen, Slumdoog millionär, tror jag den heter. Min man har sett den tidigare, och tycker att den är så bra, så nu ska jag avsluta mina rader till dig.

 

Var rädd om dig för Du är Värdefull och Viktig för att Du är Du <3

 

God Natt och Sov Så Gott min Fina

 

  

 
 
Jenny

Jenny

28 mars 2010 23:18

Vilken fin blogg du har, Silvana!

http://jen81.blogg.se

 
S

S

29 mars 2010 00:55

Tack så himla mycket Jenny. Jag har varit igång med den flera gånger, vart nu sugen ... så jag uppdaterade den igen. Är faktiskt roligt // Kram

http://emmy-lie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 17 oktober 2012 01:51

    Kikar in en liten sväng ..... Omöjligt att somna, men jag försöker om en stund igen … kanske går det bättre då, ingen idé att ligga där i mörkret och glo i taket! Skulle kanske tagit mig ett glas varm mjölk med honung i, men nu...

Av S - 15 oktober 2012 23:44

  Hej Du Fina       Jag brukar ju vilja skriva i positiv anda, här i min blogg! Brukar inte vilja skriva och dela med mig av negativitet! Men i detta inlägg så kan jag inte låta bli. Hoppas med denna upplysning, att fler får upp ögo...

Av S - 14 oktober 2012 00:44

      Hej! Hittar du någon som jag Mitt namn är Fibromyalgi.Jag är en Osynlig Kronisk sjukdom och jag är  nu din följeslagare för resten av livet. Andra runt omkring dig kan inte se eller hota mig, men DIN kropp kan känna mig. Jag ...

Av S - 13 oktober 2012 04:14

  Kan inte sova, jo, jag har ju förståss sovit ett par timmar, men det räcker ju inte, förhoppningsvis kanske jag blir trött efter en stund vid tangentbordet. Jag vet att jag har skrivit om detta förut, men det kan inte hjälpas, jag gör d...

Av S - 10 oktober 2012 15:41


  Hej Min Vän       Hoppas du har det bra, och att hösten är snäll mot dig.       Har Du tänkt på att ...... Ett leende kostar ingenting, men ger så mycket. Det berikar dom som möts av det, utan att göra den som ger det fa...

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards