Alla inlägg den 20 augusti 2011

Av S - 20 augusti 2011 22:49



GoKväll Min Fina Vän


  



Det är så roligt varje gång när jag går in på min blogg

och då ser om någon läst min enkla blogg eller

om någon skrivit en kommentar !

Tack snälla gulliga DU, det gör mig så glad.



  




Jag har ju visat dig bilder tidigare på altanbyggandet.

Nu har min älskling gjort klart "kjolen"

under altan på framsidan ...

som nu är grundmålad i svart.

Sen ska det målas med svart täckfärg ..


  


    

( om du vill ha större bild, klicka då på bilden)


Överliggaren på altanräcket ska målas vit,

snart är altanen klar.



  



En bra färg för utomhus,

t.ex om man målar, möbler, räcken, skyltar ...

är fönsterfärg som man på en färghandel kan

få bruten i den färgen man önskar,

vi har ju valt svart.



 




Jag provade lasera en trädgårdsstol,

för nån vecka sen ( då det var sommarvarmt ute)

slipning, och en lasyrfärg som heter "tjära".


Den blir mörkbrun, sen beror det på

hur många lager man laserar.

På bilden så har jag bara laserat en gång,

 tror faktiskt att jag vill lasera

ett lager till. Då blir den ännu mörkare.

Det är ju en smaksak.



 


  Före 


   


   


    


Nu återstår det ett X-antal stolar och bord ....

det blir inte nu, utan senare .... när kroppen vill.

En stol är alltid något, så nöjd blev jag,

den som väntar på nå gott ....


 



Av S - 20 augusti 2011 12:03



 


Hoppas du min Vän får en mysig Lördag


Har har det inte varit liv i luckan, voffsingarna är så trötta och slöa idag. Vet inte om det beror på vädret, här är det ganska så mulet, men inget  regn än så länge. Riktiga slöfisar .... Mela var ut en sväng på farstukvisten, stod där och nosade av läget ute ... sen gick hon in igen och la sig. Wilma gick ut och snabbkissa, sen in igen, och la sig på sin sackosäck ...! Nu ska jag försöka dra på mig kläderna, har gått i morgonrock hela morgonen, faktiskt ganska skönt plagg.



Wilma min älskade boxertik  




Mela ( Bromelia) min älskade Bullmastifftik


   



 

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards