Alla inlägg den 30 augusti 2011

Av S - 30 augusti 2011 23:21



Hej igen Min Vän


   



Har varit på Erikshjälpen i Fränsta idag, vid 17 - snåret!

Det var ganska folktomt vid den tiden.

Ibland kan det vara så otroligt mycket folk,

beror nog på vilken årstid och tid på dygnet man är där.


  


Jag föredrar ju när det inte är så fullt i lokalen, så man bara kan filura omkring och låta sig inspireras.

Känna av med blicken, fastna för något speciellt,

något vackert, något fulsött, något gammalt eller något nytt.


Kanske inte låter riktigt klokt, men det behöver inte vara klokt ... bara man är nöjd med sig själv och sina val.


Någon gång i höst, ska ju Erikshjälpen flytta till

större lokaler. I f.d Församlingshemmet

i Fränsta. Det ska bli kul.



  


Hittade fyra saker idag ,

jag bjuder på bilder om du vill se.



  


En sjal, som jag tyckte var så vacker i färgerna,

alldeles go runt halsen.


  


Ett silverfärgat fint fat,

ska ha ett stort ljus i mitten.



  


En stor skål ... med rosor på, som du vet

så gillar jag rosor .. och att skålen var vit var ju perfekt.



  


Ett leksaksgevär, fyndade jag också. som mitt barnbarn Oskar

fick av mig idag. Han vart så glad, det kan du nog se. Han somnade efter godnattsagan, med geväret bredvid.


 


Sen for jag och min minsting till min äldsta dotter

och var barnvakt. Det var föräldrarmöte i skolan för hennes yngsta flicka. När föräldrarmötet var slut, kom hon hem och även min yngsta son tittade in en stund, han hade också varit på föräldrarmöte i sin dotters klass.

Vi fick en mysig pratstund med levande ljus i höstmörkret. 

 

 

 


Sen var det dags för mig att fara hem, släppte först av min minsting. Kan inte nog säga, hur mycket jag älskar min stora underbara familj.


 




Av S - 30 augusti 2011 13:40



Hej Fina Du

 

  

 

 

Det är nu några dagar sen jag skrev här i bloggen.

Tänkte skriva några rader idag.

 

  

 

 

Hoppas allt är väl med dig så här i början på höstkanten.  

Hälsan har inte varit det bästa för mig, kan vara vädret

eller vad vet jag. Jag vet bara att det är jobbigt

med denna satans eländiga värk som medför

en oerhörd förlamande trötthet. Som gör att jag bara

vill krypa in i mitt ide, och komma ut när det

värsta har gett med sig. Nog om det.

 

  

 

Vi har fått överliggaren på räcket målat,

tycker räcket vart så fint. Den svarta kjolen

under altanen ska målas en gång till,

men det får bli senare.

 

   

 

Nu är ju hösten på intågande, mysigt med tända ljus.

 

  

 

Otroligt vad mycket rönnbär det är på rönnen i år ...

vad brukar man säga

" mycket rönnbär en vargavinter"

det återstår att se.

 

 

 

   

Ännu har inte lövverket intagit sin höstdräkt,

dom orangerödgula tonerna .... ,

då är det vackert i vår natur. 

 

 

Upptäckte häromdan att skatorna har byggt bo i en gran,

på sidan om lagårn. Det kan inte vara någon duktig skat-arkitekt

som står för denna konstruktion. Ser ju ut att rasa när som hellst.

 Jag vet ju om att dom bor bakom lagårn, dom tjuvaktiga skatorna, dom tar kattmaten, sopor ( om jag glömt dom på farstukvisten)  m.m Dom är definitivt inte populära hos Wilma heller,

ser hon dom så jagar hon iväg dom.

Ibland retar dom henne, dom blir dom verkligen utskällda.

 

  

 

Visst är dom stiliga, men utseende är inte allt.

 

    

 

Nu ska jag göra mig lite mat,

sen ska jag åka till Fränsta och vara barnvakt åt tre av mina älskade barnbarn ..... , det är föräldrarmöte på skolan.

Men ... först en liten sväng in på Erikshjälpen !

 

    6 krukor med pelargonier, står på min fönsterbänk.

Min älskade mamma har drivit upp dom ...

dom har stått på hennes inglasade balkong.

Jag är så himla glad över dom.

 

 

Du ska ha det så gott

var rädd om dig Min Fina Vän

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards