Direktlänk till inlägg 18 augusti 2011

Loppisfynd ....

Av S - 18 augusti 2011 01:04



 



Nu är det sent, och jag sitter fortfarande uppe, inte lätt när

det molar och värker. Men i morgon är en annan dag.

Nu ska jag inte sitta här och gnälla,

för det är ju inte vad jag vill med min blogg.

Nä ... jag vill istället försöka sprida ljus, kärlek och

inspiration omkring mig.


 


Lägger upp några fotografier på några av mina alla loppisfynd.

Jag älskar verkligen det secondhanda,

ting med historia ... även om inte sakerna kan

berätta var dom bott, vem som ägt dom ....

så har den/det en historia.

Det är för det mesta inte som någon annan har.

Lite udda och kanske ovanligt.

Förutom min familj förståss ...

så är inredning och loppisprylar mitt stora intresse.

Så nu vet du det, men det visste ju du förståss.


 

Den här madonnan med barnet, köpte jag för 10:- .. den var grå ...

men vips med lite färg så vart den så här fin.


  Tycker den var fin, målade ramen vit ... loppis 5:-


 


Den här kvarnen, köpte jag på en bakluckeloppis ...

 tyckte den var fin ... för den var ovanlig ... en mindre modell.


  Fynd från Erikshjälpen , gillar verkligen glasskålar på fot,

fint att servera allt möjligt  i ...

vispad grädde, karameller, nötter m.m


  

Perfekt att ha hårt tunnbröd på, med glaskupa över, vacker att se på tycker jag ... också fynd.


 

Denna lampa är ett fynd från Erikshjälpen, fick en plats i vardagsrummet ... efter att den äldre kontakten bytts ut ... 40:-  


 

Billiga plåtburkar som är i någelunda gott skick vurmar jag faktiskt för,

bra att ha som förvaring till allt möjligt.  (erikshjälpen)


 


Speciellt denna burk, tycker jag är så söt,

 om man nu kan säga att en burk är söt.



 

 Snygg väska, ser oanvänd ut ... (erikshjälpen)


 


Ja ... det var några av mina många fynd.


   


Nu ska jag försöka sova, i morgon är en annan dag!

Önskar dig min Fina Vän God Natt,

antagligen sover du så gott den här tiden hoppas jag.


Du är värdefull



   











 
 
Pernilla

Pernilla

18 augusti 2011 06:18

Kul att du har börjat blogga igen :) Jag tycker också att det är skoj att få se alla dina fina grejjer, som du fixar med :) Kram

http://gronstacity.blogg.se

S

18 augusti 2011 23:49

Tackar och Kram till dig Fina Pernilla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 17 oktober 2012 01:51

    Kikar in en liten sväng ..... Omöjligt att somna, men jag försöker om en stund igen … kanske går det bättre då, ingen idé att ligga där i mörkret och glo i taket! Skulle kanske tagit mig ett glas varm mjölk med honung i, men nu...

Av S - 15 oktober 2012 23:44

  Hej Du Fina       Jag brukar ju vilja skriva i positiv anda, här i min blogg! Brukar inte vilja skriva och dela med mig av negativitet! Men i detta inlägg så kan jag inte låta bli. Hoppas med denna upplysning, att fler får upp ögo...

Av S - 14 oktober 2012 00:44

      Hej! Hittar du någon som jag Mitt namn är Fibromyalgi.Jag är en Osynlig Kronisk sjukdom och jag är  nu din följeslagare för resten av livet. Andra runt omkring dig kan inte se eller hota mig, men DIN kropp kan känna mig. Jag ...

Av S - 13 oktober 2012 04:14

  Kan inte sova, jo, jag har ju förståss sovit ett par timmar, men det räcker ju inte, förhoppningsvis kanske jag blir trött efter en stund vid tangentbordet. Jag vet att jag har skrivit om detta förut, men det kan inte hjälpas, jag gör d...

Av S - 10 oktober 2012 15:41


  Hej Min Vän       Hoppas du har det bra, och att hösten är snäll mot dig.       Har Du tänkt på att ...... Ett leende kostar ingenting, men ger så mycket. Det berikar dom som möts av det, utan att göra den som ger det fa...

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards