Direktlänk till inlägg 25 augusti 2011

Min roliga dag ........

Av S - 25 augusti 2011 23:44



Nu är jag tillbaks

 

  

 

 

Den här dagen har varit lång, innehållsrik och rolig.

Vaknade tidigt, vet inte varför, för jag somnade ju ganska sent.

Men det har ju gått bra ändå. Såg i morse att det lutade åt att det skulle bli regn, och att grässtråna började bli lite för långa, enligt mitt tycke.  Så kl. 7, tog fram åkgräsklipparn. Det gällde ju att passa på innan regnet skulle komma. Hann väl klippa en timme, sen kom det. Jag hann med gårdsplanen iaf, det var skönt.

 

 

Senare på dan mötte jag upp mina döttrar och

en väninna till dom på kontoret, vi åt lunch ihop,

och hade en trevlig pratstund.

 

 

For till Fränsta, det är ju torsdag och Erikshjälpen är öppen,

det vet du nog vid det här laget. Hittade lite fynd.

Min yngsta dotter fyndade också wranglerjeans, levisjeans, såg nya ut, samt ett par snygga gympaskor som såg nya ut dom också.

 

 

Här är lite bilder på några av mina kap.

 

  

Ett vackert tyg, som jag ska sy något av. 30;-

 

 

  

10;-

 

  En liten snygg kruka med franska liljan på, ställde den på skänken i matrummet tillsvidare. 15;-

 

 

Aloa Vera växt i plast,

ganska naturtrogen.

 

  

Liten kruka, den ska jag måla vit 5;-

 

  

En nötknäppare, kul att den var vit.  8;-

 

Det var mina kap idag.

 

 

 

Efteråt så var jag hos min yngsta dotter och fikade ... prinsessbakelse ... mmm va god den var.

 

Vilken fin lägenhet hon och hennes fästman har, höga fönster, kakelugn m.m Hon hade stylat om i vardagsrummet, så fint det vart. Hon har så lugna och fina färger i hemmet,

riktigt trivsamt och ombonat.

Jag och mina härliga döttrar är så intresserade

av heminredning, lantlig stil och shabby chic.

Så kul att vi har det intresset ihop, mycket bläddrande i inredningstidningar blir det och utbyte av idéér.

 

 

    

 

Dom har skaffat sig en liten "bebis"

Denna söta kattunge vid namn Wille ...

han gillar verkligen att mysa

 

Sen for vi bort till min andra dotter, vi vart bjudna på kycklingmiddag, som var så gott.

 

Sen bar det iväg hemåt till mina älskade voffsingar, som alltid blir lika glada, oavsett om jag varit borta länge eller en liten stund.

 

   

 

Nu börjar jag bli trött, ska försöka komma i säng.

 

  

 

 

Glömde ju förresten att berätta att "bibeln" kom med posten idag.

 

  

Alltid lika spännande när den kommer!

 

 

Önskar dig God Natt och Sov Så Gott

 

 

 

  

 

 


 
 
Pernilla

Pernilla

26 augusti 2011 05:52

Vilka fynd du gör :) Skojsigt :) Bibeln har jag också fått, men jag har inte ens hunnit bläddra i den, full fräs hela dagarna ;) Men imorgon kanske :) Wille, vicken söting<3 Kramar<3

http://gronstacity.blogg.se

S

26 augusti 2011 06:43

Ja det är skojsigt *lol* Har du börjat jobba? Ja han är en riktig sötnos.

 
Pernilla

Pernilla

26 augusti 2011 07:10

Japp jag har börjat "jobba". Vicken semester man hade då, första veckan var det fullt upp att fixa bräder till den nya inhängnaden, andra, tredje & fjärde veckan var det ju fullt upp med Dahnino & sista veckan blev det ju Raven också, så NU skulle jag behöva ha semester ;)

http://gronstacity.blogg.se

S

26 augusti 2011 09:37

Aha, ja det blir inte alltid som man tänkt sig ;( Önskar dig en skön dag , det ä ju fredag ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 17 oktober 2012 01:51

    Kikar in en liten sväng ..... Omöjligt att somna, men jag försöker om en stund igen … kanske går det bättre då, ingen idé att ligga där i mörkret och glo i taket! Skulle kanske tagit mig ett glas varm mjölk med honung i, men nu...

Av S - 15 oktober 2012 23:44

  Hej Du Fina       Jag brukar ju vilja skriva i positiv anda, här i min blogg! Brukar inte vilja skriva och dela med mig av negativitet! Men i detta inlägg så kan jag inte låta bli. Hoppas med denna upplysning, att fler får upp ögo...

Av S - 14 oktober 2012 00:44

      Hej! Hittar du någon som jag Mitt namn är Fibromyalgi.Jag är en Osynlig Kronisk sjukdom och jag är  nu din följeslagare för resten av livet. Andra runt omkring dig kan inte se eller hota mig, men DIN kropp kan känna mig. Jag ...

Av S - 13 oktober 2012 04:14

  Kan inte sova, jo, jag har ju förståss sovit ett par timmar, men det räcker ju inte, förhoppningsvis kanske jag blir trött efter en stund vid tangentbordet. Jag vet att jag har skrivit om detta förut, men det kan inte hjälpas, jag gör d...

Av S - 10 oktober 2012 15:41


  Hej Min Vän       Hoppas du har det bra, och att hösten är snäll mot dig.       Har Du tänkt på att ...... Ett leende kostar ingenting, men ger så mycket. Det berikar dom som möts av det, utan att göra den som ger det fa...

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards