Direktlänk till inlägg 30 augusti 2011

Hösten på ......

Av S - 30 augusti 2011 13:40



Hej Fina Du

 

  

 

 

Det är nu några dagar sen jag skrev här i bloggen.

Tänkte skriva några rader idag.

 

  

 

 

Hoppas allt är väl med dig så här i början på höstkanten.  

Hälsan har inte varit det bästa för mig, kan vara vädret

eller vad vet jag. Jag vet bara att det är jobbigt

med denna satans eländiga värk som medför

en oerhörd förlamande trötthet. Som gör att jag bara

vill krypa in i mitt ide, och komma ut när det

värsta har gett med sig. Nog om det.

 

  

 

Vi har fått överliggaren på räcket målat,

tycker räcket vart så fint. Den svarta kjolen

under altanen ska målas en gång till,

men det får bli senare.

 

   

 

Nu är ju hösten på intågande, mysigt med tända ljus.

 

  

 

Otroligt vad mycket rönnbär det är på rönnen i år ...

vad brukar man säga

" mycket rönnbär en vargavinter"

det återstår att se.

 

 

 

   

Ännu har inte lövverket intagit sin höstdräkt,

dom orangerödgula tonerna .... ,

då är det vackert i vår natur. 

 

 

Upptäckte häromdan att skatorna har byggt bo i en gran,

på sidan om lagårn. Det kan inte vara någon duktig skat-arkitekt

som står för denna konstruktion. Ser ju ut att rasa när som hellst.

 Jag vet ju om att dom bor bakom lagårn, dom tjuvaktiga skatorna, dom tar kattmaten, sopor ( om jag glömt dom på farstukvisten)  m.m Dom är definitivt inte populära hos Wilma heller,

ser hon dom så jagar hon iväg dom.

Ibland retar dom henne, dom blir dom verkligen utskällda.

 

  

 

Visst är dom stiliga, men utseende är inte allt.

 

    

 

Nu ska jag göra mig lite mat,

sen ska jag åka till Fränsta och vara barnvakt åt tre av mina älskade barnbarn ..... , det är föräldrarmöte på skolan.

Men ... först en liten sväng in på Erikshjälpen !

 

    6 krukor med pelargonier, står på min fönsterbänk.

Min älskade mamma har drivit upp dom ...

dom har stått på hennes inglasade balkong.

Jag är så himla glad över dom.

 

 

Du ska ha det så gott

var rädd om dig Min Fina Vän

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Pernilla

Pernilla

30 augusti 2011 19:42

Altanen blir ju JÄTTEFIN :) Verkligen vad mycke rönnbär det är i år, vi får väl se vad det blir för vinter, jag har hört tvärtom, mycke rönnbär då blir det lite snö & en mild vinter, det återstår ju att se vad det blir för en vinter, jag HOPPAS iaf på en MILD vinter :)Kramar<3

http://gronstacity.blogg.se

S

30 augusti 2011 22:58

Tack gulliga Pernilla ... ja vi får se hur det blir. Jag är själv inte riktigt säker ... så vi får se :) Hoppas det är bra med dig och din familj. Mycket att stå i förstår jag. Må så gott Fina Du ... du är så gullig som kommenterar

 
Pernilla

Pernilla

31 augusti 2011 06:15

Jo, det är iaf skapligt med oss, skolan har ju börjat, så nu är det lite snor & halsont på g hos Nicoline, jag hoppas att det inte blir värre. Fullt ös från morgon till kväll, inte alla dagar men oftast :) Men det ska väl kännas att man lever, hi,hi, ;) Jag börjar väl så smått att hämta igen mig efter "cirkusen" med vovvarna också ;) Ska bli såå skönt när allt bara är som vanligt igen :) Kram<3

http://gronstacity.blogg.se

S

31 augusti 2011 07:48

Det är sååå "sjukt" många som är sjuka ...! Hoppas det vänder för Nicoline, och att ni andra håller er friska. Skönt att cirkusen är över :) Ha en bra dag // Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 17 oktober 2012 01:51

    Kikar in en liten sväng ..... Omöjligt att somna, men jag försöker om en stund igen … kanske går det bättre då, ingen idé att ligga där i mörkret och glo i taket! Skulle kanske tagit mig ett glas varm mjölk med honung i, men nu...

Av S - 15 oktober 2012 23:44

  Hej Du Fina       Jag brukar ju vilja skriva i positiv anda, här i min blogg! Brukar inte vilja skriva och dela med mig av negativitet! Men i detta inlägg så kan jag inte låta bli. Hoppas med denna upplysning, att fler får upp ögo...

Av S - 14 oktober 2012 00:44

      Hej! Hittar du någon som jag Mitt namn är Fibromyalgi.Jag är en Osynlig Kronisk sjukdom och jag är  nu din följeslagare för resten av livet. Andra runt omkring dig kan inte se eller hota mig, men DIN kropp kan känna mig. Jag ...

Av S - 13 oktober 2012 04:14

  Kan inte sova, jo, jag har ju förståss sovit ett par timmar, men det räcker ju inte, förhoppningsvis kanske jag blir trött efter en stund vid tangentbordet. Jag vet att jag har skrivit om detta förut, men det kan inte hjälpas, jag gör d...

Av S - 10 oktober 2012 15:41


  Hej Min Vän       Hoppas du har det bra, och att hösten är snäll mot dig.       Har Du tänkt på att ...... Ett leende kostar ingenting, men ger så mycket. Det berikar dom som möts av det, utan att göra den som ger det fa...

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards