Alla inlägg den 13 oktober 2012

Av S - 13 oktober 2012 04:14

 

Kan inte sova, jo, jag har ju förståss sovit ett par timmar, men det räcker ju inte,

förhoppningsvis kanske jag blir trött efter en stund vid tangentbordet.

Jag vet att jag har skrivit om detta förut, men det kan inte hjälpas,

jag gör det ånyo. För att jag menar på att det är så viktigt att bli påmind,

man är där i vardagen, med massor omkring sig. Men det kostar inte på så

mycket, med ett vänligt ord till någon som kanske just idag behöver det ....

och alla våra barn det bästa vi har vår framtid, att hjälpa dom på sin

livsresa. "Mina barn andras ungar" En förlegad mening tycker jag!

Vi kan ha en stor betydelse för ett barn, som kanske behöver bli sedd!

Det behövs så lite. och ger så mycket tillbaks, jag lovar.



 


Jag skulle vilja skänka en tanke till alla våra härliga barn, som finns i vår närhet,

här  i vårt avlånga land. Många barn blir tråkigt nog inte sedda.

Därför manar jag till att om du har grannbarn, andras barn, dina barns klasskompis/idrottskompis m.fl SE DOM, INTE BARA TITTA PÅ DOM. 

Ge dom beröm, hälsa på den lilla personen, gå ej bara förbi, som om,

dom inte fanns. Dom små orden, berömmet osv. kan få så stor betydelse för

just det barnet, du har då sett det barnet,. Det betyder kanske enormt mycket,

för ett barn som kanske inte har lätta hem förhållande. Föräldrar som

jobbar mycket, dolt missbruk, misshandel m.m Tänk tanken: Att det osedda barnet

kryper till sängs på kvällen, ligger och tänker på vad som hänt idag,

och minns att.” Emilias mamma; hälsade på mig, och frågade hur jag mådde”.

”Niklas pappa sa; Vad roligt att se dig idag! ” Om dom blir sedda för den dom är,

skulle dom sova gott. Finns många frågor som man kan ställa, för att visa att man är intresserad av hur denna lilla härliga människan mår. Man ska inte tänka,

mina barn, andras ungar. Vilken dag som helst leker mitt barn,med den andras unge. 

Då torde det vara skönt om båda fick vara sedda lyckliga  barn. Dom blir vad vi gör

dom till! Vi vill ju ge alla barn god självkänsla, så att dom blir framtidens

trygga vuxna medmänniskor. Om man inte blir sedd, kanske man gör

andra tråkiga saker för att få uppmärksamhet. Det vill ju ingen!  Vi ska vara

rädda om varandra!  Ser du någon vuxen,som slår sitt barn, eller kränker det ,

ingrip genast. Vi har en lag, mot att aga barn. Vi måste våga säga ifrån,

för dessa barns skull. Det är ett sätt att visa att man har sett något, som inte

får förekomma, och att det är inte barnets fel, oavsett så får man inte slå

eller kränka någon.  Stryk beror ofta på  att den vuxne inte kan kommunisera

med barnet, då bryter frustrationen igenom, hos den vuxne!! 

DET ÄR INTE OK!!!

Där ska vi som goda medborgare, sätta ner foten ... och säga att det är inte OK. 

Förhoppningsvis kanske man kan få den vuxne, att tänka till, "vad har jag brustit i min roll

som förälder, som har låtit det gå överstyr" Jag har lagt mig i flera gånger,

när jag blivit vittne till någon händelse som inte är OK,  det har känts så skönt efteråt! 

Tänk på att det finns små barn och större barn.


 


Visst måste vi hjälpas åt med det här, viktiga!


 


Nu ska jag försöka lägga mig en stund och lösa korsord, tror att jag kanske kan

somna om ... för snart vaknar hjärtat, och ska ut och jaga älg   

så jag får väl räkna får ...hihi


 


Innan jag slutar så vill jag önska dig

du fina en fortsatt trevlig och mysig helg!


     

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012
>>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards