Alla inlägg under februari 2008

Av S - 7 februari 2008 23:11


Visste ni att reglerna för friggebodar har ändrats vid årsskiftet. Nu får friggebodarna vara upp till 15 kvm utan bygglov. Perfekt om man vill ha en större gäststuga, hobbybod, eller varför inte ett tonårsboende på tomten.

15 kvm är ju ganska stort faktiskt, man kan få in en trinett (minikök), våningssäng, bord/stolar. m.m Det finns en stuga som heter Stortorpet, från Sorselestugan, den är på 14 kvm + sovloft på 6 kvm. www.boverket.se

Av S - 7 februari 2008 23:03


Vad glad jag vart när jag hörde att Mia Törnblom, skulle ge ut en självbiografi i vår. Där hon bland annat berättar om sin väg ur drogmissbruket. Det ska jag köpa så fort den kommer. Mia är verkligen min stora förebild. Så fort någonting i livet är svårt eller klurigt, brukar jag tänka på; hur skulle Mia sagt eller gjort. Det sporrar mig. Jag har sett föreläsningar med henne, läst hennes böcker, även sett programmet Törnblom&Nyberg på TV3. Hon ger mig kraft indirekt. Jag rekommenderar verkligen att läsa hennes böcker.

Av S - 7 februari 2008 22:38


Jag tycker verkligen på allvar att vi ska bojkotta  handeln med torsk. Inte uppmuntra tjuvfiskeriet och utrotningen av torsken. Hörde på radio idag, en intervju med en kvinna som var ansvarig för inköp av varor till en skolbespisning. Dom lagade och serverade torskrätter, pga att dom hade slutit ett avtal med någon inköpare. Avtalet var skrivet t.o.m 2009. Så dom skulle fortsätta köpa torsken hos inköparen. Avtal kan man väl bryta, om det är för goda ändamål, tycker ju jag. Att inte utrota torsken är en god anledning till att bojkotta inköp av torsk. Det finns ju annan fisk. Jag vill uppmana till en bojkott, KÖP INTE TORSK. Hörde också en kommun i Örnsköldsvik, där hade en motion lagts in, om att avbryta all inköp av torsk till skolbespisningar. All heder åt er.

Av S - 7 februari 2008 03:13

Jag skulle ha målat ikväll, väggarna i minstingens hus. men kroppen sa ifrån. Så jag tog ett skönt fotbad i härligt, tyckte mina fötter. Satt vid datorn under tiden. Ska jag göra fler gånger. Sedan en dusch. Nä nu ska jag krypa ner igen.

God natt ni där ute i vårt avlånga land

Av S - 6 februari 2008 14:11


Jag har aldrig läst Unni Drougges blogg, i går kväll råkade den bara komma fram genom någon annans blogg. Klickade lite nyfiket på hennes blogg. Har bara hört henne i någon intervju på tv. Fan, va bra hon skriver, rak på sak, rapp i käften (menat positivt). Jag håller verkligen med henne i mångt och mycket. Hon använder så svår svenska, hur sjutton kan alla dom orden bara ploppa upp i huvudet på henne, säkert intelligent. Jag tycker hon är cool, för att vara i 50 års åldern. Verkligen visar att man behöver inte vara tant för att man är äldre..... Nu har jag lagt upp henne på mina favoriter. Ska köpa hennes roman, "Boven i mitt drama kallas kärlek".

Go girl.......

Av S - 6 februari 2008 13:46

Tar lite rast nu, från måleriet, en mugg kaffe, och en makrillburk. Det är GI det. Just nu står det lite stiltje i renoveringen. Torktid, väntar på byggare, elektriker, rörmokare. Jag är ju inte klok egentligen, nu har jag börjat måla mitt dotters sovrum, (önskemål från henne). Hon bor i ett angränsande hus, vår bagarstuga, med 1 sovrum och ett vardagsrum. Hon har haft vinröda tapeter, med en fondtapet i beige/vit. Fondtapeten vill hon ha kvar, jag målar bara allt det vinröda, en garderobsdörr. Hon har tre skjutdörrar till klädförvaringen, från golv till tak, den ena är en spegeldörr, dom andra två är ekfaner. Dom i ekfaner målar jag också vita. Har nu målat ett lager, ska fortsätta efter fikat. Det som tar tid det är ju att förbereda, täckning,m.m. Nu börjar det snöa ser jag, vi har så vitt och fint ute i naturen där vi bor. Ha det bra!

Av S - 5 februari 2008 16:48



Vad jag tycker att det är fruktansvärt, när jag läser att unga flickor "ramlar från balkonger", "hedersmord talas det också om.  Hur kan man lägga ner undersökningarna, det är vansinne. Hur ska dessa unga flickor få hjälp, om inte från samhället. Man måste ta detta problem på yttersta allvar, släktingar kan inte få utöva hedersmord, och sedan ska fallen läggas ner.  Hallå, vi är i Sverige, där gör man inte sådant, mot vare sig fiender, medmänniskor eller släktingar.

Av S - 5 februari 2008 16:35



Människor som betytt 
  så väldigt mycket för mig.;   
  
Min älskade farmor som dog -93   
 Min älskade pappa som dog -99
 Min underbara svärfar som dog -03  
 Min älskade lillasyster som dog -04  
 
Jag saknar er så oerhört mycket! 

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards