Alla inlägg under mars 2010

Av S - 27 mars 2010 17:35

   Hej min Vän <3

 

Har haft en lugn och mysig dag  ...  har verkligen Fångat Dagen.

 

Mitt på dagen kom min bästis G, vi har suttit och pratat om allt mellan himmel och jord. Så mysigt. Vi är barndomskompisar sen vi var i tre-års åldern, när vi bodde grannar.

G är den bästis som man kan tala med om vad som hellst, som alltid ställer upp, säger det hon tycker, inte bara det jag vill höra ... om jag vill ha ett råd. Precis exakt gäller för mig gentemot henne. Precis som en oskriven lag ... ;)

Vi behöver inte heller prata varje dag, men vi vet att vi har varandra, för evigt! Vi bor inte längre nära varandra skiljer ca 47 mil. Det är jag som flyttat längre ifrån, men det otroligt roliga är att hon och hennes man har köpt ett fritidshus 4 km från oss. så vi kan ses ganska ofta. Jag är lyckligt lottad som har en så underbar bästis.

 

Vill önska dig en riktigt trevlig och mysig lördagskväll var än du befinner dig eller vad du än gör! Vill att du ska vara lycklig.

 

<3 Ljus och Kärlek <3

 

 

  


Av S - 26 mars 2010 17:17

Jag tänkte lägga ut lite bilder på hantverk som jag målat, ...... först blir det bilder på hur jag förvandlade en sten till en igelkott, som jag senare gav bort till en person som samlar på igelkottar, denna hade han inte :) Du kan klicka på bilderna så kan du se dom i större format !

 

               

 

Jag tyckte den vart söt <3

 

 

Av S - 26 mars 2010 17:12


  



Brevlåda som jag gjort på beställning !  

Av S - 26 mars 2010 16:30

Hej Du Fina <3

 

Hoppas allt är bra med dig, och att du har haft en mysig dag. Har målat en barnstol, för ett tag sen, som skulle ges bort  lilla Nike ...., som dopgåva ! Vill visa hur fin jag tyckte den vart. Den vart väldigt uppskattad ;)


Ha en fortsatt bra dag <3

 

 

        

Av S - 26 mars 2010 14:28

Tänkvärt ... <3

Lyssna på dig själv,
låt inte andras drömmar
ta över ditt liv

Lev din egen sanning
i omtänksamhet och medkänsla
om andra och dig själv

 

Låt inte andras förväntningar
få dig ur balans

 

Stanna i ditt centrum
förvissad om att du är bra
och att du duger väl

 

Säg ifrån vänligt och
formulera dina behov,
det är att leva i din kraft

 

Ge mig kraft och styrka
att göra det jag behöver göra


Ha en fortsatt Trevlig Fredag

min Vän <3 Kram

 

 

  

 

Av S - 26 mars 2010 11:10


God Morgon min Vän <3


Satt och tittade igenom mina fotografier i datorn, hittade dom här bilderna på Wilma min älskade boxer ... , hon fick en egen sackosäck vid jultiden .... hon älskar att ligga i den ...! Tycker att det syns hur hon myser  :)


KRAM

 

      

Av S - 26 mars 2010 00:02

Hej min Kära Vän <3

 

Ja,  nu sitter jag här vid mitt tangentbord, framför datorn. Åter igen visar klockan på över midnatt.

Hoppas du haft en härlig och minnesrik dag! Jag har tagit det ganska så lugnt  själv, vill ju bli någelunda värkfri, och det går åt rätt håll.

 

Har inte vågat mig på att göra iordning mitt omtalade bufféskåp idag, men kan nog inte hålla mig imorgon. Mitt bordsur har jag färdigställt, färdigmålat och skavt/slipat precis som jag vill ha det, i shabby chic stil. Nu står det på mitt runda bord i vardagsrummet, har inte kunnat tagit något foto på det ännu.

Mitt minneskort till kameran, pajade idag, tur att jag hade hunnit överföra fotona som var på det, innan det hände. Ska köpa mig ett nytt minneskort, väldans vad länge jag har haft det, flera år.

 

Var till min äldsta dotter och passade mina barnbarn i kväll, Å och minstingen min M var på en föreläsning, " Våga va förälder" den hade varit så bra, och intressant.

Jag hade först själv tänkt gå, men eftersom värken är besvärlig, är det inte så roligt att va bland massor av folk, föredrog då mina älskade barnbarn, vi hade det så mysigt.

Kanske att jag går på nästa föreläsning, för det är verkligen något jag gillar och tycker är intressant!

 

Nä, min vän ...  nu ska jag gå och lägga mig, har köpt en ny inredningstidning idag ,,,, som jag ska lägga mig och läsa en liten stund. Hoppas att du får en God Natt´s sömn, kanske du sover redan,  inte en nattuggla som jag.

 

Sov Så Gott Kära DU <3

  

  

Av S - 25 mars 2010 09:05

God Morgon min Vän <3

 

Delar med mig av ett recept på FRASVÅFFLOR  .... så här på självaste Våffeldagen.

 

Visste du att;  

 

Våffeldagen inträffar prick 9 månader innan juldagen. Det vi egentligen uppmärksammar denna dag är att Jungfru Maria var nygravid med Jesus.

Förr kallades denna dag "vårfrudagen", efter jungfru Maria. Vårfrudagen blev i folkmun "våffeldagen", vilket förklarar sedan med att äta våfflor denna dag.

 

FrasVåfflor

 

Ingredienser

3 dl vetemjöl eller siktat dinkelmjöl
33 clmineralvatten,  1 flaska
2 dlvispgrädde
 smör till pensling

Tillagning

Mineralvattnet gör våfflorna extra frasiga. Jag har inte glömt ägg, de gör bara våfflorna mjukare.
1 Vispa mjöl och vatten till en jämn smet.
2 Vispa grädden tjock och vänd ner den i smeten.
3 Hetta upp våffeljärnet. Pensla laggen väl med smält smör till första omgången. Sen behöver den knappast smörjas. Häll på knappt 1 dl smet och grädda våfflorna guldbruna.
4 Lägg våfflorna var för sig på ett galler. Servera nygräddade
 
Lycka Till
KRAM
  
 

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards