Alla inlägg under december 2007

Av S - 17 december 2007 05:43


Det är skönt nu, när min minsting har kommit tillbaks från Stockholm. Hon for i fredags morse, kom tillbaks i går kväll. Det är första gången hon kör bil själv, hela vägen fram och tillbaks. (100 mil sammanlagt). Hon har inte haft körkortet så länge, (sen, 21 augusti). Det är ju inte det lättaste att köra till huvudstan, där man verkligen måste följa rytmen. Du är så jäkla bra, tufft av dig att ge dig iväg. Hon hade sällskap av två killar , pojkvännen och hans bror, utan körkort. Dom for ner för att se Manson på hovet. Lite utflykter i diverse butiker. Vi har en liten lgh i utkanten av stan, där dom bodde. Det är bra, minsting, allt man utsätter sig för, är en ny lärodom för livet. Man växer, inuti förståss. Det är girlpower

Av S - 16 december 2007 03:19

Nu är det dags att krypa till kojs, börjar bli väldigt gäspig. Det är ju en dag imorgon också. Ska på en liten julfest på eftermiddan, luciatåg med barn, gröt och skinksmörgås. En årlig fest i byn. God Natt och sov gott

Av S - 16 december 2007 03:00



Den här näverstjärnan har min mans morfar gjort, ( jag har två stycken likadana). Vi fick dom för ungefär 25 år sedan. Jag tycker den är lika fin som då. Det blir så vackert sken av den.

Av S - 16 december 2007 02:43


Nu är det tredje advent, doppardagen närmar sig med stormsteg. Det är  nu bara en vecka, knappt kvar. Nu är det lite bråttom, jag är ju en sån person som spar allt till sist. Jag har inga problem med det, det är väl mitt sätt att få fram julstämningen. Jag vill inte hålla på i månader innan jul och planera/handla julklappar. Jag tycker att dom skyltar med det alldeles för tidigt i affärerna. Inte undra på att folk blir less. Mina julprydnader plockar jag bort senast några dagar efter nyår. Fönsterljusstakarna har jag kvar till tjugondaknut. Vill återställa ordningen igen. Gjorde inte så här, när mina barn bodde hemma, då var det en annan sak. Då gjorde man det för deras skull, nu för min skull/och  min mans.  

Av S - 15 december 2007 19:43

Vilken känsla det måste vara för Lars-Anders 57 år, från Dikanäs. Att få skrapa trisslott i tv4 godmorgon. Han skrapade fram 10 000:-/månad i 15 år. Det blir sammanlagt 1,8 miljoner. Han skulle ha skrapat den 12 jan 2008, men pga att han hade så mycket skulder till kronofogden, och en obetald elräkning, han har då inte någon värme i sitt hus. Och elbolaget vägrade sätta på värmen, trots att han kunde bevisa att han skulle bli minst miljonär i januari.  Men, icke sa nicke. När spelbolaget fick höra detta, lät de Lars-Anders skrapa tidigare. Så i morse var det två skrapare i tv4 studion.  All heder åt spelbolaget/svenska spel. Lars-Anders har inte haft det lätt här i livet, men det har nu ordnat upp sig för honom. Jag önskar dig all lycka till i framtiden.


Av S - 15 december 2007 18:10


Vissa nöjer sig med en ljusslinga i granen, adventsstjärnor och ljusstakar i fönstren. Andra vill dra på stort. Skådespelaren Charlie Sheen har råd att kosta på 10 000 blinkande ljusslingor, som hantverkare satt upp. Snacka om storhetsvansinne, tycker jag.

Av S - 15 december 2007 17:29

Det är hemskt när djurägare inte inser var gränsen går. Hur kan man ha 70 katter instängda i sitt hus, utan att märka att det luktar kattskit/kattpiss. Den 80-åriga mannen och hans fru, tycker inte att dom har gjort något fel, sa dom till inspektörerna och veterinären, som gjorde inspektion. Katterna var så sjuka, dom hade öronskabb, ögoninfektioner, dom var så nedsmutsade av kiss o bajs,så vanvårdade, undrar egentligen hur mycket inavel, det måste blivit. För jag kan ju inte tänka mig, att paret delade ut p-piller. Man var tvungen att avliva alla, fem stycken fick dom avliva på plats. Konstigt att miljö/hälsovårdsnämden inte haft mer koll på familjen, för det var inte första gången dom var på besök. Dom var för 2,5 år sedan, då ansåg man att situationen var under kontroll. Varför vänta så länge, Jo ,för att man har satt på sig skygglappar, det innebär ju arbete. Det är nog vanligare att man sköter katter än att man inte gör. Så i rimlighetens namn, skulle dom hunnit ett/två besök, på dessa 2.5 år.  Tänk er hur katterna måste ha mått där i stanken, och undrar hur det varit med mat. Hur kunde ägarna hinna med att kolla vem som hade ätit eller inte. Fy, för att sådan här får hända!

Av S - 15 december 2007 17:06

Den 20-åriga kvinna som satt häktad i Åmål,  hon var misstänkt för mord på sin 2-åriga son, , släpptes på fri fot i torsdags. Det visade sig efter obduktionen att han dött av en virusinfektion. Inte av våld, som mamman anklagats för. Vilken fasansfull sits hon har suttit i.  Anklagad för mord på sin lilla älskling. Tillräckligt hemskt att förlora sitt barn, men att då bli misstänkt för att ha dödat sin son. Man kan ju aldrig, aldrig förstå känslan den här mamman känner och har känt. Så fruktansvärt.  Nu önskar jag att människor runt henne inte tisslar och tasslar.  Och visar att dom finns där för henne. Och till dig, du som har blivit utsatt för detta makabra, många varma kramar, hoppas allt ordnar sig för dig i framtiden.

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards