Alla inlägg under december 2007

Av S - 15 december 2007 15:44

Fan också, imorse vaknade jag med sån jävla värk, ursäkta svordomen, men ibland tycker jag att det känns som om det är legitimt att svära, det blir som sagt, mer kraft bakom ordet. Känns som om någon tuggat på mig och spottat ut mej igen. Värk i huvudet, nacke, armar, rygg, benen t.o..m under hälarna! Hade jag varit häst hade dom avlivat mig.  Vilken tur att jag inte avlades till häst. Ja, jag ska inte klaga, det finns säkert andra som har det sämre än mig! Jag vet ju att det blir bättre, under dan, bara jag kommer igång. Det är inte roligt att leva med fibromyalgi! Sviterna av att jag var i stan hela dan igår, och handlade julklappar. Ändå tänker jag mig för, inte stressa m.m 

Av S - 14 december 2007 07:32


Nu ska jag strax åka in till stan, julhandla med min dotter och barnbarn (2mån). Vi ska ta en heldag, med lunch & middag. Det ska bli roligt, det är alltid skönt med sällskap. Man kan ju gå åt varsina håll ibland och sen mötas upp, kanske för att få smakråd. Min yngsta dotter tar bilen till Stockholm, med sin pojkvän& hans bror idag. Dom ska se Marlyn Manson på Hovet. Kommer hem igen på söndag. Kör försiktigt minsting, men fram för allt ha roligt! Kramar på dig, min lilla älva. Nä, nu är det bäst att skynda, kaffe vill jag ju hinna med innan jag far! Må så gott ni där ute alla medmänniskor

Av S - 14 december 2007 01:02



Vet ni vad jag önskar mig i julklapp; Jo, Mick Jaggers nya skiva. Han är såååå bra. Hela gänget Stones är bäst. Har sett dom flera gånger, helt fantastiskt. Jag var och såg dom på Ullevi 3 aug, vilken föreställning, trots vad tidningskritiker skrev. Jag tyckte att det kändes som om dom gjorde sin sista stora föreställning i Sverige, det kändes sååå sorgligt. Men nu måste jag se positivt, kanske kommer dom igen. Jag har tillsammans med min dotter sovit utanför Globen på tältsängar i biljettkön. ( det är några år sedan). Vi hade kanske 40 köande framför oss. Det var så skönt, allra helst när man tittade bakåt, hur lång ringlande kö som helst på morgonen/förmiddagen. Biljetterna tog ju slut, så många fick vända tomhänta. Vi fick tag i 10 biljetter, det var det värt, att sova utomhus, nja sova, kanske slumra. Det var folkfest där på natten, en del spelade gitarr, bandspelare spelade Stones, folk sjöng. Inge bråk alls. Det glömmer jag aldrig.

Av S - 13 december 2007 13:58

Skulle läsa tidningen på nätet, vad skådar jag? Jo stora feta rubriker: Inget åtal mot tjänsteman. Förundersökningen mot tjänsteman i Vetlanda kommun som varit misstänkt för tjänstefel har lagts ner.Dom menar på att tjänstemannen har gjort sig skyldig till ringa tjänstefel, men det är inte straffbart.Socialtjänsten säger att dom inte visste att flickan utsattes för grova sexuella övergrepp av sin pappa, och för att hanteringen ska räknas som tjänstefel måste tjänstemannen uppsåtligen eller av oaktsamhet ha låtit bli att vidta åtgärder.Säger att dom har talat med flickan (Louise) flera ggr. Hon har då sagt att hon vill bo hos son pappa. Ett barn som blir hotad av en föräldrer skvallrar inte. Dom är lojala. Men ska då inte tjänstemannen vara lyhörd, när han har fått flera påringningar av grannar, att flickan lever i missär. Bott i en fallfärdig husvagn, sedan dom vart vräkta från lägenheten. Även en jul bott i bilen utanför en butikskedja, dom hade ringt polisen. Men hon får stanna hos sin psykiskt sjuka pappa!!! Jag blir så förbannat upprörd, vilket förbannat rättsväsende vi har. Vi medmänniskor måste ta vårat ansvar om/när vi ser att ett barn far illa. Det är vår skyldighet att hjälpa en annan medmänniska. Man får inte sätta på sig skygglappar!

Måste avsluta nu, innan jag skriver massa svordomar!

Av S - 13 december 2007 13:34


Det här pepparkakshuset har jag gjort själv, av lera som jag bränt. Avtagbart tak, brukar ha värmeljus inuti!

Av S - 13 december 2007 12:51

Jag har funderar på vad jag ska göra med mina två vitrinskåp med belysning och glashyllor. Köpte dom -90. Dom är fortfarande snygga, välbevarade. men, man tröttnar ju. Jag vill inte slänga dom heller, tänkt ställa dom i ladan tills jag kommer på vad jag ska göra med dom. Idag läste jag i Leva&Bo att, vitrinskåp - en möbel på modet. Dom är tillbaka i inredningen.

Fem skäl till varför det är bra att ha bakom glas!

  • Dammfritt. förvara böckerna i skåpet, slipp damm!
  • Dekorativt. ställ in dina fina prylar, blir som ett tittskåp!
  • Lys upp. Ljussätt i skåpet med typ spotlights!
  • Tapetsera. Klä vitrinskåpets rygg med en fin tapet eller ett tyg!
  • Förnya. Man kan lämna in skåpet på lackning. En gammal Billybokhylla

      kan man förändra med en ny kulör och komplettera med vitrindörrar   

      med beslag.

Så nu ska jag tänka till lite, fick något att tänka på.

Av S - 13 december 2007 08:43


Om du är intresserad av inredning, reporage, lite olika bloggar, m.m Jättetrevlig tidning.  Gå in på www.familyliving.se , där kan du just nu prenumerera på 3 nummer av tidningen för endast 49:-.

Av S - 13 december 2007 08:08

En man som i samband med en lägenhetsvisning stal en hundvalp dömdes på onsdagen i Borås till åtta månaders fängelse. Han gav den sju veckor gamla valpen till sin dotter, men skyllde stölden på en kamrat som var med på visningen.

Kamraten kunde nu inte höras av tingsrätten, eftersom han hunnit avlida, men rätten kom fram till att det utan tvivel var mannen själv som stulit valpen.

Tingsrätten kritiserade honom dessutom i domen för att ha anklagat en död man för brott, skriver Borås Tidnings nättidning.

Valpstölden var inte mannens enda brott. Han dömdes även för bedrägerier i samband med diverse bilaffärer.
  Källa: DN 071213

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards