Alla inlägg den 9 januari 2008

Av S - 9 januari 2008 23:47

Den här är min snygga boxertik.hon heter Wilma, är 5 1/2 år. Hon är världens snällaste Boxer, busig som en boxer ska vara, alltid lekfull, vänlig, barnvänlig, hör och häpnad lydig. Tänk er när hon snodde soppåsen på förstukvisten, ( kycklingrester i), det såg så roligt ut när hon smög iväg till skogen bakom vårt hus, med soppåsen i munnen. Hon gör småbus ibland, men det är så oförargligt. Hon älskar att åka bil, råkar en bildörr vara öppen hoppar hon in direkt. Hon har en väldig frihet där vi bor, kan vara ute som hon vill. Hon är så fantastiskt snäll, men också en otrolig vakthund. Ingen kan komma obemärkt till gården, utan att hon vet det. Hon blir alltid glad när någon kommer som vi känner. En gång var jag ensam hemma, det kom en okänd bil till gården, en man från elverket( han hade aldrig varit här) kom ur bilen. Det var väl femton meter mellan honom och mig. Wilma kände på sig något. Hon satte sig emellan honom och mig, alldeles stilla, och allvarlig, inte ett ljud. Mannen ropade åt mig vad han ville, han stod kvar vid bilen. Han märkte att Wilma vaktade. Wilma satt kvar där, tills bilen hade åkt. Sen sprang hon fram till mig viftande på svansen, precis som att vad hon varit duktig. Det är skönt med en sådan hund. Det är som det sägs; En boxer är som en ängel i en gangsters kropp.

Av S - 9 januari 2008 09:11

Läste om att boken "Svensk Maffia", är omättligt populär på landets fängelser. Men att vissa fängelser förbjudit boken.Kan då inte låta bli att fundera. Tänk om man först skulle tänka på deras offer, som iflera fall är invaliserade, handikappade både psykiskt och fysiskt, ligger kanske 2 meter under jord. Samt att de anhörigas liv aldrig mer blir sig likt. Vad har då förövarna som sitter på landets fängelser och slutna anstalter, för rätt att läsa vad dom vill.Ska dom få läsa borde det vara böcker om hur man beter sig mot sina medmänniskor, lagboken.

Svenska fängelser är en skam. Sluta med allt daltande med att kramar hjälper, och att det inte hjälper människor att låsa in dom. Har man det bra i fängelser, så är det i Sverige. Man får eget rum med tv, dator med internet, bättre mat än våra skolbarn och åldringar, möjlighet att studera. Ska det verkligen löna sig att vara brottsling. Vad är det signaler vi sänder ut till våra unga människor i vårt samhället. Låt internerna få ta konsekvenserna av sina handlingar. Sluta med daltandet, är det för att hålla en viss arbetsgrupp i Sverige ifrån att behöva gå och stämpla på A-kassan.


Av S - 9 januari 2008 08:50


När jag slog på datorn i morse, och skulle läsa aftonbladet. Såg jag rubrikerna, Hillery Clinton VANN i New Hampshire. Jag vart så glad, tror att Amerikanarna vill ha en förändring. Ett tag tydde ju opinions siffrorna på en att Barack Obama skulle vinna. Hillery vann tillbaka kvinnornas röster. Jag tror också på att man litar på namnet Clinton, som då också har erfarenhet. Efter år med oroligheter, för amerikanarna, vill man säkert ha en förändring. Det vore väldigt roligt om Amerika skulle få sin första kvinnliga president i slutet av året. Det går ju inte för sig att en ny Bush skulle få komma till makten.  

Av S - 9 januari 2008 00:54



Hittade den här animerade bilden, önskar än en gång godnatt!

Av S - 9 januari 2008 00:47


Nu är det dags att sova, har klarat min GI idag med, 2 hela dygn, fan vad jag är duktig! Är väldigt godissugen, stod på ICA idag vid godisdisken, skulle köpa choklad till min dotter. Tänkte då, "jag köper en liten bit till mig också, äter medan jag kör hem " , men jag slog bort tanken på en gång. Jag är riktigt stolt.

God Natt alla ni där ute!

Av S - 9 januari 2008 00:38



Jag brukar inte gilla reklam mellan tv-programmen. Utom ett undantag. Elgigantens reklamkampanj med Dogge Doggelito, jag flinar/skrattar varje gång. Jag tycker att han verkar vara en så varm och snäll människa. Jag har tyckt det länge, Inte bara för reklamen, för den gör han så humoristiskt.  Mer av Dogge som programledare tycker jag!

Heder åt en så fin människa 

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2008 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards