Alla inlägg den 17 januari 2008

Av S - 17 januari 2008 06:42


Nu ska jag gå in i duschen, och sedan göra mig klar. Jag ska åka iväg och köpa tapeter, jag har sett så mycket häftiga tapeter, alla möjliga mönster. Jag ska ha en fondvägg, vet jag. Det är mitt kök och matrum som går iett,  ca 40kvm. som ska tapetseras. Det är helt otroligt svårt att välja i denna tapetdjungel. Det fixar sig, alltid.

Vi hörs!

Av S - 17 januari 2008 05:27


Äntligen, äntligen någon som uttrycker sig precis som det känns för många många fler, i vårt avlånga land. Ett stort varmt tack till Marcus Birro, för din debattartikel i måndags i Aftonbladet! All heder år dig.  Ja, det är ju faktiskt så att man måste vara frisk för att vara sjuk. Personalen på FK är en grupp anställda som har väldigt svårt för empati. (Måste få tillägga att jag menar inte alla anställda), det finns faktiskt dom som har empati!  Antingen jagar dom folk med blåslampa eller så maler dom folket med en köttkvarn. Så trasig kan man känna sig, när man är sjuk. Många av dom anställda på FK, borde sluta arbeta där. Varför inte sluta allihopa, så att vi kan visa makthavarna att nu går vi inte med på denna jakt på sjuka människor. Om det nu är en liten del av folket som fifflar, så är det sååå stor del av dom sjuka som verkligen är sjuka, och dom vill inte bli behandlade, som om man fifflar.  

Sjukskriven samt sjukbidrag = betyder inte en andra klassens medborgare, som borde rycka upp sig!

Varför är det svårt att förstå, att nästan alla människor vill arbeta, man vill inte hamna i en skamvrå i vårt samhället. För det är precis det som FK framkallar, när dom jagar dom sjuka.  Vi är inte brottslingar för att vi är sjukskrivna. Man vill inte frivilligt hamna utanför samhället och det sociala livet, men det är precis det man gör. Att jaga oss är som att sprida salt i våra sår.  Slå inte på dom som redan ligger, det är så jäkla fel och fegt. Vill man åt problemet med samhällets ekonomi, ska man inte fiska i badkaret när det finns hav med hajar!

Varm kram till  dig och lycka till med "produktionen"


PS!  Och snälla, Marcus fortsätt att debattera denna fråga! DS.

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2008 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards