Alla inlägg den 1 september 2011

Av S - 1 september 2011 23:46




Hej Min Vän


 


Hoppas du har haft en härlig dag och att du mår bra.

Här har det varit ganska fint väder med en hel del sol,

lite regn, men det räknas inte. Såg en stor regnbåge,

så vacker i dess färger mot den blå himlen.

Dagen har varit ganska lugn, det har varit skönt.


 



Av mitt nya gråa tyg med rosor på, som jag

köpte igår på Ikea, har jag idag sytt ett

draperi till hallen. Vart så nöjd. Satte upp draperiet

med svart ringar på den svarta smidesstången.

Ringarna hade jag fyndat på Erikshjälpen för länge sen.



  


Funderar på att även köpa det vita tyget med grå rosor på,

och sy gardiner till köksdelen.


  


Tyget med rosorna matchar faktiskt min

tapet i matrummet och hallen.


 

Senare på dan kom min yngsta dotter, och mitt ena

barnbarn Elin hit. Elin hade gjort illa foten igår

på fritids, så hon fick vara hemma från skolan idag.


Min dotter målade första varvet på sitt bord, som

hon fyndade igår, det blir vitt. Elin fick en liten träbricka

och en korg av mig, som hon fick måla. Det har lixom

blivit som en liten målarverkstad i det lilla rummet.

Det var enklare för henne att måla hos mig, för hon

har en liten kattunge därhemma,

som antagligen skulle bli alldeles vit av färg.


  


For en sväng till min yngsta son med familj på fika,

mina döttrar och min äldsta dotters 3 barn 

kom också förbi en sväng. När alla for hem,

så ville min sons 2 äldsta döttrar att jag skulle

läsa en god natt saga. Dom satte sig i vardagsrummet

i soffan och väntade på mig.


 


Att bedömma av synen

som mötte mig, så undrar jag om dom tycker

jag tar stor plats mellan dom i soffan. Kan förtälja att

dom kunde flytta närmare varandra, och jag

fick faktiskt plats emellan dom.


  


Min sons yngsta dottern är ett riktigt busfrö,

så lik min son när han var i samma ålder.


  


När barnen hade somnat satt vi och pratade en stund.

Sen var det dags för mig att säga hejdå och fara hem.

Ja, då var ju klockan halv tio. 


   

    



Av S - 1 september 2011 10:45


Mina egna tankar och funderingar 



   

 
Sömnproblem är ju den nya folksjukdomen.

Undrar vad det beror på, kan det bero på den

tilltagande stressen, all yttre påverkan, reklam, alla prestationkrav, att man nästan tar sig vatten huvudet, m.m


Jag tänker på småbarnsföräldrar, hur orkar

NI i dagens stressamhälle, man ska

jobba heltid, har barnen på dagis hela dagarna,

samtidigt ska man lyckas med sina barn, köpa dom finaste utrustningarna (typ. barnvagnar, bilbarnstolar, babyvakter m.m.)

inget av de är billigt. När dom blir större blir det

andra prylar dom "måste ha" Om man inte har

råd med det bästa, hänger man inte med.


Det finns för mycket måsten. Ångest över det man

gjorde/eller inte gjorde i går, man oroar sig för

morgondagen, istället för att leva i dag, i nuet. Småbarnföräldrarna är så slut efter jobbet, måste

varva ner, sätter då barnen framför tv:n, eller tv-spel

istället för att orka umgås. Jag förstår det,

men det borde inte vara så.


 


Sina små barn har man bara till låns en kort tid, vips

så är dom stora, njut mer av varandra.

Livet borde vara en lugn händelsrik resa, inte att

livet passerar som ett X2000 tåg.


Om du sitter på det där X2000-tåget. kliv av

på nästa station, och stig på nästa snälltåg.

Ta vara på varje dag, tänk varje morgonen när du stiger

upp, oj vad rolig den här dagsturen ska bli.


Gör något roligt, spännande, utvecklande varje dag.

Och framför allt ta vara på varandra, uppskatta varandra,

det du ger får du tillbaka.


  


Nu vart det djupare än jag tänkt det, men jag menar det.

Nu ska jag själv kliva på ett snälltåg, med en god kopp kaffe.


  


Ha det bra och sköt om dig och var rädd om dig. 


Tänk på att om du skänker någon ett leende idag, så blir det en kedjereaktion, den människan skänker då sitt leende till någon annan, och plötsligt är det igång.

Och du, det var du som startade det!


Ha en härlig dag


 

 


Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards