Alla inlägg den 17 september 2011

Av S - 17 september 2011 22:55



God Kväll Kära Du



 



Nu några rader från mig, så här i sena timmen.



  



Hoppas du haft en angenäm lördag, och att du mår bra.

Här har allt gått i ett, faktiskt en rolig dag.

Började ta tag i saker och ting i bagarstugan.


 


Mitt äldsta barnbarn Emma, ringde och frågade om hon fick komma till mig. Självklart sa jag, min dotter körde henne

till mig. Så både Emma och jag rumsterade i bagarstugan,

mycket fick vi gjort. Hon hittade flera saker, som hon

frågade om hon fick, ja ta det du sa jag. Hon plockade ihop

lite av varje, mormors tjej. Det vart en hel kasse,

med smink, ljuslyktor, snäckor m.m



 

  ( Emma (Emma & Jag)


Emma fyller nio år 1 november, stortjejen.

Så roligt när dom blir lite större, när man kan diskutera

och prata om allt möjligt. Sen gick vi in och

stekte hamburgare , under tiden satte vi oss och

tittade på gamla fotografier på datan.

Skojsigt!



    



Lite senare kom min yngsta dotter , jag hjälpte

henne att sy ett överdrag till en sittpuff,

och ett draperi ... i vitt så klart ...

äpplet faller inte långt från trädet.



  



Min äldsta dotter var sen och hämtade hem Emma,

som skulle ha myskväll hemma med familjen.



   

  


Sen var det hockey på tv´n  ..

Färjestad - AIK

1-2



 


Det var oavgjort efter tre perioder,

men efter förlängning och straffar


SÅ VANN MITT ÄLSKADE AIK



  



Nu är det dags att kryta sig, en dag imorgon också.

Sov så gott söta du.




 



Av S - 17 september 2011 10:36


 


Nu blir det en sväng ut i bagarstugan.

Håller ju på att plocka, sortera och rensa ur,

saker och ting!

Det är så mycket minnen från mammas lägenhet.  

Det känns väldigt jobbigt, men ett måste.

Har tagit det pö om pö.


Jag kan ju inte ha bagarstugan som ett museum heller.

När jag är klar, ska jag ha som en atelje där. Där jag

ska ha ett bord för symaskinen, tyger på hyllorna,

ett målarbord, färgburkar på hyllor m.m.


Kruxet är när man får tid och ork, att pyssla, sy och

måla här inne i huset, så blir det ett kreativt kaos.

Med tidningspapper utlagt på borden, så måste mina

nymålade alster stå framme och torka. Skönt att

kunna gå ut dit, när andan faller på.

Sluta måla och sy utan att behöva plocka undan,

det kan stå framme, till nästa gång jag blir kreativ.


Vädret är skönt där jag bor, en ganska kylig morgon,

men en jättestor och härlig sol.

Moder Svea är så vacker i sin höstskrud.


  



Önskar dig Du Fina


En Härlig Dag


 

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards