Alla inlägg den 19 september 2011

Av S - 19 september 2011 23:08


God Kväll Min Vän


  



Ordet vän hör man i alla möjliga sammanhang. Men vad är

det att vara en vän? En verkligt sann vän vet man var

man har. Man kan räkna ut hur personen kommer att

reagera innan det händer något. Man vet att vänskapen

består oberoende av vad som händer. Vänskap har

också med medkänsla att göra.

Om du kan dela någon annans känslor och tankar så kan

du vara hans vän, men du behöver inte vara överens med

personen för det. Bara du delar tankarna och känslorna

med honom eller henne så blir du en vän.


Att bry sig om sina medmänniskor är

kanske det allra viktigaste på jorden!



Vi får inte sluta bry oss om varandra, vi behöver

faktiskt varandra. Det ska inte vara så att,

det finns ensamma människor, som ingen bryr sig om!

Nu finns det ju ensamma medmänniskor som väljer

ett liv i ensamhet, och det är ju deras val.

Bestämma över oss själva, måste vi få göra.

Jag menar den ensamhet som inte är självvald.

Utan att man hamnar

utanför samhällets gemenskap pga. sjukdom,

eller att man är gammal och ens vänner har

lämnat jordelivet.  


Jag kommer aldrig att sluta ha medkänsla och sympati,

för mina medmänniskor.


Jag försöker ha medkänslan och positiviteten,

när jag möter mina medmänniskor. Att dom på ett eller

annat sätt kommer att berika mig!  Då menar jag inte

bokstavligt talat att jag ska bli rik på pengar, Nej.

Livet är faktiskt en skola



Tänkvärt:


En främling är en vän du inte lärt känna än.


  





Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards