Alla inlägg den 5 september 2011

Av S - 5 september 2011 22:54



Hej Du  Fina



  


Snart läggdags, klockan är 01.00 ... ganska sent vart det.

Tar väl en liten stund att varva ner, innan sömnen kommer.


Har haft en så trevlig kväll, minstingen min var här ikväll.

Det var så mysigt, hon målade klart lite ramar m.m


Vi poppade popcorn och såg på Svenska Hollywoodfruar

på tv´n. Tittade igenom massvis med fotografier på datan.

Tiden bara rann iväg, när vi såg på klockan var hon

00,40.  Oj är klockan så mycket, nu måste jag

åka hem sa min dotter. Så hon satte sig i sin bil och

for hemåt, medan jag stod på farstukvisten med

voffsingarna och vinkade till avsked.


På eftermiddan for jag ner till min son, och var barnvakt

till Eddie och Lewisia ett par timmar.

Jag hade tur och vart bjuden på middag,

ungspannkaka, riktigt gott var det.


  



Måste visa dig ett underbart överkast, som min älskade mamma har virkat, för många år sen, när jag var liten. Jag har klorintvättat det, så vitt och fint igen.  


 


                   


Jag har verkligen en förkärlek till vita handvirkade överkast/plädar. När jag var till Stockholm, så var jag på en bakluckeloppis och fyndade ett vitt handvirkat överkast,

kvinnan som sålde det ... sa att det hade hennes mormor virkat.

Åh, vad fint det är´sa jag. Vad roligt att du tycker det, sa hon.

Du får det för 150;- sa hon. Tack´ sa jag, jag ska vårda det ömt.

Då log hon, tror hon var glad att just jag köpte det.


  


Visst är det vackert, helt klart gjorde jag ett fynd.



  


En skål med karameller, va gott tänkte svärmor när hon var hos oss och passade hundarna ... vi var på Ljungarocken. Då vart hon överraskad, dom är gjorda av glas .. inte ätbara alltså. Helt kalorifria. Glaskaramellerna har legat i en skål hos mina

föräldrar. Jag tog reda på dom när vi rensade ur mammas  lägenhet inför försäljningen.


 


I morgon ska jag försöka få tag i smala elrör av plast,

till mina nya hissgardiner ... som jag ska trä i nederkanten,

så det blir stadga i gardinen. Jag lägger ut

ett foto när jag blir klar med uppsättningen av dom.

Ska bli spännande, att se ... om det blir så bra som

jag hoppas och tror.


Nu tror jag John Blund knackar på, dags för sängen.


God Natt Min Vän och Sov Så Gott


 



 











Av S - 5 september 2011 00:10



      


På onsdag ska jag och Mela börja på hundkurs igen.

Hos The Queen på Slottet. ( Vi tycker vår härliga och goa instruktör Carita är en Queen, och gården kallas Slottet,

därav namnen.)

Är nu ett tag sen jag gick på kurs, men nu blir

det äntligen av, det ska bli så roligt.

Jag längtar verkligen till onsdag.


Förut gick jag med båda hundarna, nu blir

det bara Mela. Wilma ska få vara hos Mia, under

tiden vi är där. Så skoj får hon ändå, hon ska få

träffa hennes söta kattunge Ville.


Jag gick på onsdagar förut också, med ett härligt gäng.

Hoppas dom blir kvar på denna onsdagskurs.


    

Mela              Wilma


    


Wilma               Mela



Om du är intresserad av en hundkurs utöver det vanliga. Där du vill lära din älskade hund att tycka att du är bäst i världen och att den vill följa dig till världens ände. Ska du gå på denna kurs.

Skriver ner hemsidans namn.


www.hundsupport.com

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards