Alla inlägg den 27 september 2011

Av S - 27 september 2011 11:31


 


Så himla glad jag är för den här boken

"Allt eller inget", av Rickard Engfors.


  


Boken fick jag som en gåva av honom,

personligt signerad till mig.


  


Jag vart så rörd, när jag läste vad Rickard skrivit till mig.


Han har en hemsida, om du vill läsa den.

Så intressant och han skriver så underbara texter.


www.blogg.engfors.se



  



Så nu ska jag gå ut i det kyliga, men vackra höstvädret!

Sätta mig en stund, inlindad i en pläd och läsa en stund.


 


Av S - 27 september 2011 10:20



  

 


Du vet ju om att Mela &  Jag, går en hundkurs, specialsök. 

Som riktar in sig på att Mela ska tycka att jag är

världens bästa matte, och att hon så gärna vill göra det

jag ber henne om, och för att  det är kul att vara med mig.


    


Det är en sån bra kurs, jag kan verkligen rekommendera den. Carita är en otroligt duktig instruktör.

Jag har sett otroliga resultat på mina hundar.


           


Jag gick ju där med både Wilma & Mela förut.

Men den här kursomgången blev det bara Mela!


 

 

Wilma är så duktig redan, men, även för att hon har

blivit äldre, 9 ½ år snart.


 Lydnad är faktiskt en färskvara!

 


Har lånat några bilder från vår hundfrökens hemsida

som jag vill visa dig. Så du får en blick vad vi gör,

kommer att ta med mig min kamera nästa gång.

Då kan du få se mer bilder.


www.hundsupport.com 



 


  


Här står jag bakom en skärm,

Mela ska nosa sig fram till vilken av dom sex burkarna som svampen ligger i, stanna upp vid rätt burk.

Då belönar jag henne, genom att släppa ner en godis

( genom en ränna på baksidan)

som ramlar ner vid rätt burk på framsidan av skärmen. 

I dom andra fem burkarna kan det var ex. löptik, chips, ostbågar ... som fungerar som störning. Men dom ska hon inte bry sig om.

 Jag skjuter och förflyttar burkarna i sidled, med en

spak på baksidan.

Så att hon verkligen ska nosa sig fram till rätt burk.


Mela älskar den här övningen.

 

 


Hon går verkligen in för denna övning som hon älskar.

Så bra mental träning. 



 


Även här ska hon nosa sig fram till rätt burk, nosa i alla burkar stanna vid rätt burk, då kommer belöningen från mig.

   

Här stannade Mela upp, för hon såg att jag hade godis i handen.

Då fick vi börja från början igen. 


Visst verkar det kul. Det är det för både henne och mig. Är du sugen att prova på, kontakta då Bästa Carita.



 

Av S - 27 september 2011 09:40



God Morgon Fina Du


 


I söndags så klippte mitt hjärta och jag grenar från träd

och lite annat trädgårdsbestyr. På eftermiddan kom vår

yngsta son hem till oss, med sina tre härliga döttrar Ebba, Madicken och Jenny. Dom åt lunchen hos oss, sedan fikade vi. Barnen lekte en stund, sen  klippte jag Ebba.



  



Min son är verkligen en fin pappa till sina prinsessor, jag är så himla stolt över honom.



 

Sen dags för hemfärd för dom,

vinkade av hjärtebarnen och vår underbara son.



  



Dags för middagsbestyr, det vart currygryta med älgkött, vitkål, ris, purjolök och tomater. Supergott vart det.

Minstingen var här och åt också.


Här några bilder på mina 3 älskade barnbarn.


  


Vår fina kisse Emil, han är nu tio år, världens snällaste katt. Bredvid sitter Ebba, som har lagt på en smile-pose.



 


Storasyster Ebba &  Lillasyster Jenny.


   


Madicken, hon älskar verkligen dockor.

Hon blir en liten mamma, så fort hon ser en docka.


   


Jenny en riktig liten solstråle, ler nästan alltid.

Jag tycker hon är så lik min son, när han var liten.  




 



Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards