Alla inlägg den 8 september 2011

Av S - 8 september 2011 23:29



God Kväll Kära Du


  



Ja, snart är det natt,  snarare än kväll. Jag har faktiskt

haft en trevlig dag idag. Var till Sundsvall på ett ärende.


Efteråt så slank in på Fyndhuset, där jag gjorde några fina kap. Efter det for jag till Timrå och Erikshjälpen,

några fina fynd där också.

När jag for därifrån, så upptäckte jag en skylt där det stod LOPPIS!  Kan ju se vad det är tänkte jag. Det var en ganska stor loppis, där det var olika människor som hyrde bord.

Loppisen såg ut att ligga i nån gammal konsumbutik eller

liknande butik, som då var nedlagd. Mycket billiga

saker där, men jag handlade inte något. Dom tog inte

emot kort, utan det var kontanter som gällde,

det hade jag ju inte på mig. Jo, jag hade till fika, dom hade en liten servering där inne. Så det blev en kaffe och en liten god

smörgås, precis vad jag behövde. Jag kommer absolut

åka dit nån fler gång, och då med kontanter.


Efter det fikastoppet for jag till Bosvedjans Erikshjälp, två grejer gick jag ut med. Nu kändes det som om det var bra för idag. 

Vände bilen västerut, det började då regna, annars har

jag sluppit regnet idag. Hade vädergudarna med mig.


Jag stannade till på ICA i Stöde, behövde lite bröd, frukt, 

mjölk m.m När jag var inne i butiken, så ringde min yngsta

dotter, och sa. Mamma om du kommer till

Åsa  ( min äldsta dotter)   får du middag.

Jag kommer sa jag, genast. Det vart kött, bea-sås

och pomesfritt, så gott. Så mycket godare att

sätta sig vid dukat bord. 


 


Har blivit bjuden på middag hos barnen tre gånger

denna vecka, underbara barn har jag. Inte bara för

att dom göder mig, utan för att dom är så härliga och omtänksamma. Älskar Er av hela mitt modershjärta. 


 


Nu ska jag visa vad jag fyndat idag.

( Du vet ju att du klickar på bilden, så blir den större)



  




    


En gullig älg, ska gubben få :)


  


En stor korg i shabbychic-stil endast 50;-

Var så glad när jag såg att den var till salu. Har några ideér

vad jag ska använda den till, visar senare.


 

 

Vinställ, som jag tycker är fint, lite gammal look

på den. Egentligen gillar jag inte vinställ, men kunde

inte motstå detta ställ. 20;-


  


Karottunderlägg, så vackert med rosen på 5;-


  


En porslinsbricka, så fin med rosor på 10;-


  


Liten fin glasskål 10,-


  


En stor plåtburk 10;-


  


En till plåtburk  10;-


  


En ganska stor pappersask med hjärtan, 12 ;-,

perfekt att ge bort present inuti.


  


En stor oval kruka, som ska bli vit förståss 10;-


  

     

En nätkasse 5;-


  


Stort stycke tyg, 29;- ska sy kuddar av tyget, 

fint med det grå till matrummet.



  


En rosa duk 5;-, den ska bli bakstycket till en kudde,

framsidan ska bli av ett rostyg.



  


Hängare går alltid åt  2;- målas vit.


  


En hylla 20;-, som ska göras om till shabbychic-ig



  


En liten fredsduva 8;-



  


Dessa två små gulliga lyktor, ska rengöras och få lysa upp

på nåt bra ställe. 7;- styck för dom.


Fina kap, för en billig penning. Roligt när man kan återanvända tingen. Dom kommer få en plats i mitt hem. Jag lägger så småning upp bilder, på resultaten ... av mina fynd.


Efter att jag hade varit hos mina döttrar, for jag hemåt.


  


Känner ju av bilkörningen, men  ... sånt kan man ta ibland ...,

när man haft roligt. La mig rakläng i soffan ett tag,

och zappade mellan kanalerna.



    


 


 





Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards