Direktlänk till inlägg 2 september 2011

Morgonstund .....

Av S - 2 september 2011 11:25



 


Morgonstunden i lugn och ro, är något

jag sätter stort värde på.


Att gå upp en liten stund, innan klockan skulle ha ringt.

Stänga av larmet, sträcka ut sig, precis som katten gör.  

Gå upp och få njuta av sitt morgonkaffe, en god smörgås,

eller varför inte äggröra och bacon. Gärna då utomhus,

om vädret tillåter. Sitta och fundera på vad jag önskar

få ut av denna här dagen, första dagen på resten av mitt liv.  


 



Ja, nu fungerar ju inte det varje dag, förståss. Men jag

försöker i alla fall! Tänka i positiva banor,  på vad jag

än ska göra. Men ibland när värken är som jobbigast, 

försöker jag åtmindstånde tänka på de många

guldkornen som finns i min tillvaro.

I dag är det en ganska bra dag.

 

 

 

Köpte för några veckor sedan, 11 nya muggar,

med rosor på förståss.

Varför ett ojämt antal undrar du kanske. När jag såg

dom i affären, vart jag helt kär i dom, det fanns

bara 11 kvar (jag har bara ställt 10 på skåpet, den elfte dricker jag kaffe ur) 

... så då fick det bli ett ojämt antal.


Gillar faktiskt lite tunnare porslinskant på muggar/koppar,

när jag ska dricka kaffe ur dom. Jag tycker inte kaffet

smakar lika gott i tjockt porslin ... konstigt när jag

tänker på det, men så är fallet för mig.


  


 


Önskar dig en härlig och innehållrik dag!


  


Då menar jag inte att du ska hinna med så mycket som möjligt denna dag. Utan att du får denna dag att bli värdefull för dig.


 

 
 
Love

Love

2 september 2011 18:48

Hejsan!
Jag skulle sätta mig och skriva ett inlägg i min blogg men fastnade här. Jätteroligt att läsa om ditt liv. Samma muggar köpte jag för ett tag sedan och invigde i förgår på min 70-årsdag.
Visst är familjen det finaste vi har och med dom och goda vänner blir värken lättare att leva med.
Nu ska här lagas mat men senare i kväll fortsätter jag att läsa i din blogg.
Du är varmt välkommen att hälsa på hos mig.
Kram
Love.

http://vindalou.bloggplatsen.se

S

2 september 2011 19:15

Hejsan på dig. Vad gullig du är, roligt att du gillar min blogg. Jag får gratulera på din födelsedag i efterskott, hoppas den var rolig och trevlig. Nu ska jag själv laga mat, det blir fisk idag. Jag ska absolut titta in i din blogg ikväll, spännande. Önskar dig en härlig fredagkväll Kram tillbaks

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 17 oktober 2012 01:51

    Kikar in en liten sväng ..... Omöjligt att somna, men jag försöker om en stund igen … kanske går det bättre då, ingen idé att ligga där i mörkret och glo i taket! Skulle kanske tagit mig ett glas varm mjölk med honung i, men nu...

Av S - 15 oktober 2012 23:44

  Hej Du Fina       Jag brukar ju vilja skriva i positiv anda, här i min blogg! Brukar inte vilja skriva och dela med mig av negativitet! Men i detta inlägg så kan jag inte låta bli. Hoppas med denna upplysning, att fler får upp ögo...

Av S - 14 oktober 2012 00:44

      Hej! Hittar du någon som jag Mitt namn är Fibromyalgi.Jag är en Osynlig Kronisk sjukdom och jag är  nu din följeslagare för resten av livet. Andra runt omkring dig kan inte se eller hota mig, men DIN kropp kan känna mig. Jag ...

Av S - 13 oktober 2012 04:14

  Kan inte sova, jo, jag har ju förståss sovit ett par timmar, men det räcker ju inte, förhoppningsvis kanske jag blir trött efter en stund vid tangentbordet. Jag vet att jag har skrivit om detta förut, men det kan inte hjälpas, jag gör d...

Av S - 10 oktober 2012 15:41


  Hej Min Vän       Hoppas du har det bra, och att hösten är snäll mot dig.       Har Du tänkt på att ...... Ett leende kostar ingenting, men ger så mycket. Det berikar dom som möts av det, utan att göra den som ger det fa...

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards