Direktlänk till inlägg 3 september 2011

Marknad .....

Av S - 3 september 2011 00:13


 

Nu är nattens timme slagen. Dags att förbereda

sig för en god natts sömn. Försöka gå upp ganska

tidigt i morgon bitti, även om det är lördag.



Det är nämligen den årliga marknaden i Munkbysjön.

Det vill jag gärna gå på. Många olika knallar har sina

hyrda bord där. Dom säljer allt möjligt, det är inge skräp ..

väldigt seriöst, bl.a segkakor, hantverk, korv, skinn,

samt mycket, mycket mer.



 


Det har varit en rolig dag idag.

Jag skriver idag,  fast klockan över midnatt.


Min yngsta dotter kom, och målade andra varvet

på sitt vardagsrumsbord. I morgon ska hon börja med färdigstrykningsfärgen.


 


Fick plötsligt för mig att baka en äppelsmulpaj, glutenfri.

ville bjuda min dotter, hon tål inte gluten.


Hundarna började skälla utomhus, precis när jag

var klar med pajen. Den skulle bara in i ugnen.


Jag tittade ut, en liten röd bil kom upp på gårdsplan.

Jag gick ut för att se vem det var. Jag kände inte

igen bilen, det brukar jag aldrig göra ... känna igen bilar ...

 jag är så dålig på bilmärken ... men jag är duktig på

mycket annat istället.

Det var Anja, en vän från en by några mil bort. Vi har

pratat förut om att hon skulle hälsa på, och idag

fanns tiden. Jag vart så glad, perfekt när jag bakat smulpaj.

Vi fikade, pratade, skrattade. Vi har många intressen

ihop, bl.a seconhands m.m. Hon är en mycket sympatisk och jordnära medmänniska, jag gillar verkligen henne.


Senare kom min äldsta son med familj gående på vägen

upp mot gården.  Dom var ute på en promenad ( 8km)

så dom tänkte komma förbi, det var så roligt också.

Smulpajen räckte till dom också.


Hjärtat mitt och jag tittade på en svensk deckare ikväll

"Maria Wern" som vi hyrde genom Telia. Vi låg i varsin soffa, med tända ljus, så mysigt.


Nu vill jag önska Dig en God Natts sömn Min Fina Vän


Ljus & Kärlek



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 17 oktober 2012 01:51

    Kikar in en liten sväng ..... Omöjligt att somna, men jag försöker om en stund igen … kanske går det bättre då, ingen idé att ligga där i mörkret och glo i taket! Skulle kanske tagit mig ett glas varm mjölk med honung i, men nu...

Av S - 15 oktober 2012 23:44

  Hej Du Fina       Jag brukar ju vilja skriva i positiv anda, här i min blogg! Brukar inte vilja skriva och dela med mig av negativitet! Men i detta inlägg så kan jag inte låta bli. Hoppas med denna upplysning, att fler får upp ögo...

Av S - 14 oktober 2012 00:44

      Hej! Hittar du någon som jag Mitt namn är Fibromyalgi.Jag är en Osynlig Kronisk sjukdom och jag är  nu din följeslagare för resten av livet. Andra runt omkring dig kan inte se eller hota mig, men DIN kropp kan känna mig. Jag ...

Av S - 13 oktober 2012 04:14

  Kan inte sova, jo, jag har ju förståss sovit ett par timmar, men det räcker ju inte, förhoppningsvis kanske jag blir trött efter en stund vid tangentbordet. Jag vet att jag har skrivit om detta förut, men det kan inte hjälpas, jag gör d...

Av S - 10 oktober 2012 15:41


  Hej Min Vän       Hoppas du har det bra, och att hösten är snäll mot dig.       Har Du tänkt på att ...... Ett leende kostar ingenting, men ger så mycket. Det berikar dom som möts av det, utan att göra den som ger det fa...

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards