Direktlänk till inlägg 10 september 2011

Överraskningens Dag ......

Av S - 10 september 2011 10:33

 

 

Hej Fina Du.

 


  



Igår var det en dag full av aktivitet här på gården.

Jag började på förmiddan, att klippa gräset, har inte

kunnat klippa tidigare, så nu var det väldans långt.

Som du nog vet ogillar jag med stora bokstäver,

för lång och oredig gräsmatta.


  



Gjorde ett uppehåll, när Eddie & Lewisia kom. Min son ringde och frågade om jag kunde ta barnen en stund, han skulle till bilverkstad och kolla varför oljelampan lyste i bilen. Klart jag gjorde. Vi passade på att spela lite spel och äta glass. När han kom tillbaks, och skulle hem och lägga lillprinsessan. Så ville prinsen vara kvar hos mig, det var ju bara roligt.


  



Efter en stund så kom min yngsta dotter, hon skulle hjälpa

oss att frosta av och städa ur frysboxarna. 

Älgjakten är ju på gång.




  


Jag fortsatte att klippa gräset en tag, då kom min äldsta dotter, och skulle låna hästfinkan, för hon skulle köpa nya sängar

på Ikea, perfekt att lasta i finkan. 


Mina två äldsta barnbarn Emma & Elin ville vara kvar hos mig, riktigt stolt över att dom vill stanna kvar.

 Alla tre barbarnen lekte och hade så roligt med varandra.

Vilken fantasi barn har, kul att studera dom.


Eftersom dom var så upptagna i sina fantastiska lekar,

så passade jag på att hoppa upp på gräsklipparn igen, för att försöka få klart gräsmattorna.


  



Som du vet, så tar det ca. 5-6 timmar att klippa alla

gräsmattor, på gården.



  



När jag äntligen var klar, så gick jag in i huset, och vad möter mig, jag vart så överraskad ... Min yngsta dotter ...

har storstädat hela huset, och då menar jag storstädat

... det var så undanplockat, rent och fint ,

jag hade inte ens bett henne.


  


Jag vart så överraskad, rörd och glad  ...

TACK än en gång Älskade dotter min.



  



Hon förstod att jag skulle ha städat, efter gräsklippningen

.. och ville underlätta för mig. Jag begriper inte hur hon hann med allt, som en virvelvind drar hon fram och så fint det blir. 



  



Hon har alltid, sen hon var lite älskat att städa.

Hon kunde kunde vara hos kompisar, och vänta

i deras rum, medan kompisen skulle t.ex. äta.  

När kompisen kom tillbaks till sitt rum ... så var det

nystädat ... alltid så uppskattat.


Ja, det här är inte första gången hon överraskat mig,

har hänt många gånger.



 


Om du skulle vara i behov av städhjälp.

(förståss mot ersättning.)

Så har du nu hört talas om en som älskar att

städa och då är otroligt duktig och snabb på det.

Bara meddela mig om du själv vill slippa städningen

ibland, så meddelar jag henne.


  



Lagade korvstroganoff till middag, riktigt gott vart det, även uppskattat av barnen. När allt var klart för idag,

disken borta, barnen åkt hem till sig.

La jag mig raklång i soffan med tv-dosan, och där

vart jag liggande och vilade min värkande kropp.


Såg på treans tv-kristallen och sen en svensk film, tillfällig fru sökes. Värken är lättare att ta, om jag vet vad det beror på.


Så mysigt och skönt när det är så fint överallt både ute och inne. Efter filmen for minstingen min hem till sitt. Då var det läggdags för mig.



 


 
 
Pernilla

Pernilla

10 september 2011 19:19

Alltså det tar 5-6 med åk-klippare? Hujeda mig vilka gräsmattor! Vilken härlig dag du hade :D Vad GULLIGT av din minsting <3 att städa åt dig :) Jag ska ha henne i åtanke om jag hör nån som behöver städning :D Kramar<3

http://gronstacity.blogg.se

S

11 september 2011 00:02

Ja, det är nog som man bäddar får man ligga.Vi har ju valt ägorna ... tar man båten får man ro den iland ...hahaha. Visst var jag väl vitsig nu ;D Det är fint att ha henne i åtanke =) KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 17 oktober 2012 01:51

    Kikar in en liten sväng ..... Omöjligt att somna, men jag försöker om en stund igen … kanske går det bättre då, ingen idé att ligga där i mörkret och glo i taket! Skulle kanske tagit mig ett glas varm mjölk med honung i, men nu...

Av S - 15 oktober 2012 23:44

  Hej Du Fina       Jag brukar ju vilja skriva i positiv anda, här i min blogg! Brukar inte vilja skriva och dela med mig av negativitet! Men i detta inlägg så kan jag inte låta bli. Hoppas med denna upplysning, att fler får upp ögo...

Av S - 14 oktober 2012 00:44

      Hej! Hittar du någon som jag Mitt namn är Fibromyalgi.Jag är en Osynlig Kronisk sjukdom och jag är  nu din följeslagare för resten av livet. Andra runt omkring dig kan inte se eller hota mig, men DIN kropp kan känna mig. Jag ...

Av S - 13 oktober 2012 04:14

  Kan inte sova, jo, jag har ju förståss sovit ett par timmar, men det räcker ju inte, förhoppningsvis kanske jag blir trött efter en stund vid tangentbordet. Jag vet att jag har skrivit om detta förut, men det kan inte hjälpas, jag gör d...

Av S - 10 oktober 2012 15:41


  Hej Min Vän       Hoppas du har det bra, och att hösten är snäll mot dig.       Har Du tänkt på att ...... Ett leende kostar ingenting, men ger så mycket. Det berikar dom som möts av det, utan att göra den som ger det fa...

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards