Direktlänk till inlägg 18 september 2011

Det blev .......

Av S - 18 september 2011 23:37





Hej Min Vän



 



Hoppas du haft en Härlig och Njutbar Söndag,

kanske har du tillbringat den med nära och kära.

Det har jag gjort, och det ger mig massor av energi.



 



Det blev en sen kväll igen, har legat och slappat

på soffan. Betat av flera program.


  



The real housewives of New Jersey,


True talent (med många lovande talanger),


Mördare okänd.


Ovanligt många program som jag såg, är inte så där superintresserad av tv´n i vanliga fall. Men var så trött ikväll, antagligen behövdes det en kväll i soffan.


 


Var ju hos min äldsta dotter idag, som jag

skrev i  mitt förra inlägg. Vi gick igenom alla böcker,

och sorterade. Delade upp böcker mellan oss, dom vi inte

skulle ha .. lämnade vi hos Erikshjälpen. Välgörande ändamål.



  



Vi satt utomhus och fikade, i det vackra soliga vädret!

Även om det var lite kyligare, i skuggan. 

Det gick ju bra, eftersom jag hade långkalsipper

och mössa på mig.


Sen hade vi bestämt att börja kapa häcken nere på tomten

mot gatan. Motorsåg, grentång, och krattor kom fram.

Vi satte fart jag, mina döttrar och svärson.

Först kapade vi häcken på en höjd, men vi tyckte inte att

det räckte. Det vart lägre ner, ungefär som

höjden på brevlådorna utanför på trottoaren.

Det vart jättebra, bra att tukta häcken hårt,

den var ca. 3 meter hög och ganska gles innan.

Den blir jättefin, när våren kommer och allt börjar

växa igen.


Alla sex barnen (mina barnbarn + grannens barn)

lekte och hade så roligt runt ikring oss. Gjorde

koja av alla grenar som kapades. Dom var så duktiga

och hjälpte oss med grenarna emellanåt.



 


Även den stora lönnen i hörnan på huset, sågades av ...

där lekte barnen och hade ännu mer skoj. Dom var

där på en gång, nu har vi en koja sa dom.




    



Då ringde min äldsta son med familj, och bjöd på middag,

stek, hasselbackspotatis, svamp och sås.

Då gjorde jag mig iordning och for hemåt. Han hade

lagat maten hemma hos oss,  utav varor som han hade

med sig upp till oss. Minstingen kom också till middan.

Det var supersmarrigt, kan du nog ana.

Han är så duktig på att laga mat.


 



Efter middan, for jag till Nordanede Bygdegård. Där

vi hade möte kl. 18, om höstmarknaden, som äger rum

12 november i vår by.




Sen när jag kom hem så, som jag förtäljde ovan ...

så vart det planläge i soffan med tv-dosan i

högsta hugg. Voffsingarna verkade alldeles slut dom också.

Låg helt avslappnade i sina sackosäckar.


  


  



Nu är jag så vansinnigt trött, och slut.

Ögonen börjar snart gå i kors. Vi hörs imorgon.

Då får vi se vad denna dag bjuder på för roligt.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 17 oktober 2012 01:51

    Kikar in en liten sväng ..... Omöjligt att somna, men jag försöker om en stund igen … kanske går det bättre då, ingen idé att ligga där i mörkret och glo i taket! Skulle kanske tagit mig ett glas varm mjölk med honung i, men nu...

Av S - 15 oktober 2012 23:44

  Hej Du Fina       Jag brukar ju vilja skriva i positiv anda, här i min blogg! Brukar inte vilja skriva och dela med mig av negativitet! Men i detta inlägg så kan jag inte låta bli. Hoppas med denna upplysning, att fler får upp ögo...

Av S - 14 oktober 2012 00:44

      Hej! Hittar du någon som jag Mitt namn är Fibromyalgi.Jag är en Osynlig Kronisk sjukdom och jag är  nu din följeslagare för resten av livet. Andra runt omkring dig kan inte se eller hota mig, men DIN kropp kan känna mig. Jag ...

Av S - 13 oktober 2012 04:14

  Kan inte sova, jo, jag har ju förståss sovit ett par timmar, men det räcker ju inte, förhoppningsvis kanske jag blir trött efter en stund vid tangentbordet. Jag vet att jag har skrivit om detta förut, men det kan inte hjälpas, jag gör d...

Av S - 10 oktober 2012 15:41


  Hej Min Vän       Hoppas du har det bra, och att hösten är snäll mot dig.       Har Du tänkt på att ...... Ett leende kostar ingenting, men ger så mycket. Det berikar dom som möts av det, utan att göra den som ger det fa...

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards