Direktlänk till inlägg 26 september 2011

Ännu en mysig dag på Jennylund .....

Av S - 26 september 2011 22:16


 

Välkommen igen Kära Du



 



Sitter nu här framför min dator, regnet det bara öser ner,

det riktigt dånar här inne i rummet där jag sitter. 


Har lindat in mig i en pläd, underlättar värken.

Värken ikväll får jag ta, jag vet ju vad det beror på.



  


Tur för mig att regnet

kom nu, och inte på dan. Jag hann få undan så mycket

 i trädgården idag.

Trodde faktiskt regnet skulle komma tidigare

 på dan, det såg så ut över bergen.



  



Har klippt löv, med åkgräsklipparna. Även om det hela tiden faller nya löv, så vill jag inte ha massvis med löv på gräsmattan. Försöker åtmindstånde klippa dessa en gång om dan,

i varje fall på gårdsplan.


  


Jag vet det kanske inte låter klokt,

men man behöver inte alltid vara så klok,

och jag trivs med det.

Har klippt lite grenar idag också, en del var så tjocka,

dom blir ved i järnspisen i vinter. Har även tömt ur

krukor och urnor från utblommande plantor. Tagit bort

ettåriga plant i rabatten. Ska köpa mig några

tulpanlökar imorgon, och sätta ner mellan några buskar.

Härligt på våren när lökväxterna dyker upp ur jorden.



                 



  


  


  



På eftermiddan, ringde Emma, och frågade om hon inte fick komma till mig. Klart hon fick, min äldsta dotter skjutsade

henne hit. Då ville Elin och Oskar stanna också,

....  finemang, då gör vi pannkaksmiddag, - sa jag.

För jag vet att dom älskar det.



  



Jag höll ju på med trädgårdsarbete när dom kom. Alla tre ville hjälpa till, då måste man ju låta dom få sin vilja igenom.

Viktigt att uppmuntra barn, om dom vill hjälpa till.



  



Dom klippte gamla skruttiga grenar från lärkträdet,

packade grenarna på släpet till gräsklipparn.

Det är ju så söta små kottar på lärkträdet,

vi samlade massor av småkottar i en korg.

Som kommer till användning, när vi ska julpyssla,

eller pyssla med något annat.



När vi sen skulle köra bort skräpet till skogkanten,

så det blir mull, och återanvänds av naturen.


  


När urlastningen var klar, så ville dom åka, med.  

Oskar i knät framför mig, jag var alltså chafför,

Emma och Elin ville åka på släpet.

 Jag fick ju köra hur länge som hellst,

dom hade så roligt! 


 


   


 


  

                


   


 

 ... Då var jag smart ... som satte igång klippaggregatet .... och klippte löv under tiden, smart va.


  



Våra magar började kurra, dags att gå in och börja med middan. Barnen lekte under tiden ...  åtmindstånde Emma och Elin. Oskar satte sig i soffan en stund och pustade ut. 


  


Sen hade jag sällskap vid spisen av Oskar ...

pratsugen som sjutton.

Det var så roligt att höra hans små berättelser om vad

som händer i hans lilla värld.


Allt från Ben 10 klockan (som han önskar sig när han fyller 4 år på onsdag),  

vad han gör på dagis, vilka han leker med,

vilka starwars figurer han gillar. etc. Han har ett så

stort ordförråd den grabben,

så kul att diskutera med honom. Han hjälpte mig

att duka fram allting på bordet. När pannkakorna var

gräddade, så ropade han på syrrorna ... Nu ä de maaaat!!


 


Vi satte oss till bords, som var dukat med levande ljus,

riktigt mysig och lugn matstund.

Efter maten dukade jag undan, ja, barnen tog bort sina tallrikar.


  


Så bestämde vi att vi skulle se en film, ur telias programbibloteket! 

Vi kurade ihop oss i samma soffa alla fyra, så mysigt.

Det vart filmen Pettsson och Findus ... passade ju utmärkt, eftersom vi också ätit pannkakor.

faktiskt en riktigt trevlig och barnvänlig film.


 


Sen kom pappa Janne.


Då var det dags för hemresa för mina små hjärtebarn.

 

  



Tack mina gullungar för hjälpen i trädgården idag.



  



 
 
Pernilla

Pernilla

27 september 2011 07:44

Vilken LYCKA det måste vara, för dom gulliga småtrollen, att ha en sån Go & snäll mormor som dig<3 Kramar<3

http://gronstacity.blogg.se

S

27 september 2011 09:08

Tack snälla du, det är en sån ynnest att få ha så många fina barnbarn. Dom är verkligen energi för mig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 17 oktober 2012 01:51

    Kikar in en liten sväng ..... Omöjligt att somna, men jag försöker om en stund igen … kanske går det bättre då, ingen idé att ligga där i mörkret och glo i taket! Skulle kanske tagit mig ett glas varm mjölk med honung i, men nu...

Av S - 15 oktober 2012 23:44

  Hej Du Fina       Jag brukar ju vilja skriva i positiv anda, här i min blogg! Brukar inte vilja skriva och dela med mig av negativitet! Men i detta inlägg så kan jag inte låta bli. Hoppas med denna upplysning, att fler får upp ögo...

Av S - 14 oktober 2012 00:44

      Hej! Hittar du någon som jag Mitt namn är Fibromyalgi.Jag är en Osynlig Kronisk sjukdom och jag är  nu din följeslagare för resten av livet. Andra runt omkring dig kan inte se eller hota mig, men DIN kropp kan känna mig. Jag ...

Av S - 13 oktober 2012 04:14

  Kan inte sova, jo, jag har ju förståss sovit ett par timmar, men det räcker ju inte, förhoppningsvis kanske jag blir trött efter en stund vid tangentbordet. Jag vet att jag har skrivit om detta förut, men det kan inte hjälpas, jag gör d...

Av S - 10 oktober 2012 15:41


  Hej Min Vän       Hoppas du har det bra, och att hösten är snäll mot dig.       Har Du tänkt på att ...... Ett leende kostar ingenting, men ger så mycket. Det berikar dom som möts av det, utan att göra den som ger det fa...

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards