Direktlänk till inlägg 29 september 2011

Otroligt billigt där .......

Av S - 29 september 2011 22:01



God Kväll Fina Vän



  



Hoppas allt flyter på och att du får njuta av dom här

sista dagarna i september.  Att du får vara frisk från

allahanda höstsjukdomar som härjar lite varstans i

vårt avlånga land. Själv har jag ont i halsen, lite snuva

å en jädrans hosta. Hosta tycker jag det är många som

klagar över, får nog köpa lite Kan Jang .

Det sa alltid mamsen, att man skulle införskaffa

om en förkylning var på intågande. Nog om sjukdomar.

Annars är det bra med mig, endast det vanliga ...

just det - nog om sjukdomar. Nu till någonting roligare.


I dag for jag in till Sundsvall,

tog med mig mina älskade voffsingar.

Tänkte att det blir lite social träning för dom,

ja - egentligen för Melas skull.

Wilma vet hur man sköter sig bland folk.

Mela är lite skällig ibland, hon/dom var så duktiga,

Mela skällde endast på en gubbe. Riktigt stolt matte,

när jag gick runt i Birstas områden med dom.


Fick för mig att jag skulle åka in för att köpa mig nåt

nytt till fossingarna mina, behövs när det börjar bli

svalare ute. Alltid härligt med dya dojjor.

Så jag åkte till Skokanonen i Birsta.

Mycket fint, hittade jag, lite svårt att välja bara.

Det är ju finemang med ta tre betala för två.

Till slut valde jag dessa 3.


 


   


 

 


Supernöjd vart jag när jag väl bestämt mig,

även supernöjd med priset. 


Sen till Birsta Cityhuset.


Där jag började med H&M ... behövde jeans,

har inte köpt jeans på flera år. Svårt att

veta vilken storlek, det ska va. Men till slut hittade

jag en expedit som var så trevlig och tillmötesgående,

bra service där. Det vart två par jeans, 1 par mörka

och 1 par ljusa.


  


Hittade även en tröja, fin färg tycker jag.


  


Sen in på Lindex, där jag letade efter nåt mer till överkroppen.

Det är ju en djungel av kläder och färger i butikerna.

Svårt att hitta, men till slut hittade jag den med stort D,

så fin tycker jag. I en gammelrosa färg som jag gillar.


  


Tyckte väl då att jag var nöjd!


Fick då se Erikshjälpen inne i Birsta Cityhuset,

har inte varit inne i den tidigare.


Vilka fynd jag gjorde där, supernöjd vart jag

över det jag hittade där.

 

Kolla här nedan mina fynd.


   


En fin schal 39:-


   


En blå tunika 79:-


   


En vinröd blus 59:-


   


En rosa tunika 59:- 


  


En vinröd klänning/tunika 69:-


  


En tunika 49:-



Alltså 6 plagg för endast 354:-,

ungefär vad den rosa som jag köpte på Lindex kostade,

 men då fick jag 6 plagg istället för 1 plagg.


Det syns inte på kläderna att dom är använda.

Den butiken ska jag återvända till fler gånger.

Jag kan verkligen rekommendera den,

inga omoderna kläder där heller.


Så det vart många klädesplagg idag, jag är supernöjd.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 17 oktober 2012 01:51

    Kikar in en liten sväng ..... Omöjligt att somna, men jag försöker om en stund igen … kanske går det bättre då, ingen idé att ligga där i mörkret och glo i taket! Skulle kanske tagit mig ett glas varm mjölk med honung i, men nu...

Av S - 15 oktober 2012 23:44

  Hej Du Fina       Jag brukar ju vilja skriva i positiv anda, här i min blogg! Brukar inte vilja skriva och dela med mig av negativitet! Men i detta inlägg så kan jag inte låta bli. Hoppas med denna upplysning, att fler får upp ögo...

Av S - 14 oktober 2012 00:44

      Hej! Hittar du någon som jag Mitt namn är Fibromyalgi.Jag är en Osynlig Kronisk sjukdom och jag är  nu din följeslagare för resten av livet. Andra runt omkring dig kan inte se eller hota mig, men DIN kropp kan känna mig. Jag ...

Av S - 13 oktober 2012 04:14

  Kan inte sova, jo, jag har ju förståss sovit ett par timmar, men det räcker ju inte, förhoppningsvis kanske jag blir trött efter en stund vid tangentbordet. Jag vet att jag har skrivit om detta förut, men det kan inte hjälpas, jag gör d...

Av S - 10 oktober 2012 15:41


  Hej Min Vän       Hoppas du har det bra, och att hösten är snäll mot dig.       Har Du tänkt på att ...... Ett leende kostar ingenting, men ger så mycket. Det berikar dom som möts av det, utan att göra den som ger det fa...

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards