Alla inlägg den 1 oktober 2010

Av S - 1 oktober 2010 18:24


Hej Fina Du


Jag har suttit på åkgräsklipparn på eftermiddan, och klippt massa gräsytor. Tills att jag fick så vansinnigt ont i magen, var tvungen att gå in och lägga mig varmt, somnade till ett tag, kändes lite bättre efteråt.  Tänkte visa dig några foton på några inredningsdetaljer som jag gillar och har i mitt hem. Det är både nya och gamla ting. Jag älskar ju shabby chicstilen, det kanske märks i mitt hem. Köper gärna begagnat och använt, för det mesta brukar jag måla om dessa, men inte alltid.


  

                  

                   Den här skylten vart jag så förtjust i, köpte den ny .... i Stöde.


  


Den här fina buren har jag köpt ny på Åhlens för några år sedan, jag har hängt in en fredduva, som jag gillar ... dock ingen äkta :)


  

Begagnade prylar, som jag tycker om! I förgrunden hjärtan på tråd.


  

Loppisfynd. Dom här gedigna flaskorna och glasburken är så användbara, fyndar gärna sådana.


      

Om du klickar på alla mina små bilder, så blir dom större :)


  


Fler av mina loppisfynd som jag pyntar mitt hem med. Ja inte växten då.

Det gamla smyckeskrinet är  en dopgåva i silver som någon fått för många år sedan, tycker den är så söt. Såssnipan passar även som ytterkruka.


  

Den här skålen på fot, hittade jag också på en loppis den var ful och furufärgad, målade den vit, tycker den passar som ytterkruka till plättarna!

Duken är också loppisfynd, men inte porslinsrosorna.


  

Jag vart så glad när jag hittade dom här två små kaffeskedarna med änglar på skaftet, gav inte många kronor för dom på  en loppis i Sthlm.


  

Denna klämma har jag köpt i en webbutik. Oj ser att jag måste köpa kardemumma :)


Nu ska jag gå och brygga mig lite kaffe,

tack för att du vill beskåda mina kära ting.

Vi ses

KRAM


  

  

Av S - 1 oktober 2010 09:44


God Morgon Kära Du


Det är en kylig morgon, tät dimma, men ....  man ser bortom dimman, så skiner en sol, som väntar på sin tur ... att få skina över oss alla! Sånt tycker man om.

Sitter just nu och dricker mitt heliga morgonkaffe, den muggen är den godaste på hela dan, tycker jag.


Lägger upp några bilder på Mela, min Bullmastiff som nu är lite över sju månader. Så du kan få se hur stor hon blivit, hon väger ca 40kg, lika kanske tom lite högre än boxern Wilma.


  


       


  


Visst har hon blivit stor min älskling?


Nu ska jag gå och äta lite frukost, ha en fantastisk dag fina du <3


KRAM


  




Av S - 1 oktober 2010 00:27

                                                  

    


Tänkte först lägga upp lite bilder på olika loppisfynd, även före och efterbilder ... men klockan drog iväg.... känner att jag måste gå och knyta mig, lång, rolig och händelserik dag i det positiva tecknets anda.


Så nu drar jag mig tillbaks


                                                  

     

God Natt och Sov Gott min Vän



Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards