Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av S - 8 oktober 2010 22:14



Hej Du Fina Vän

 

  

 

Hoppas du har det bra.

Jag har målat lite idag, tavlor .... prövat några nya varianter. Så härligt att måla!

 

  

 

 

For på eftermiddan till apoteket, handlade lite, sen for jag till min dotters man, alltså min fina måg J .... som fyller år idag "41"

Jag köpte en snygg jacka och ett spel " om rock/popmusik" , han vart så glad.

Jag vart bjuden på middag, det var jag tacksam för ... sen vankades det fika med prinsesstårta ... mumsigt ;d

 

For hem vid 20 tiden, voffsingarna var hemma, ville inte ta med dom .... Mela har börjat löpa, lillfisen, har blivit så stor <3

 

Har suttit och tittat en stund på idol, tycker att det är så många bra artister i år.

Min favvo om jag måste välja är JAY SMITH ... älskar hans stämma.

Egentligen är han redan en rockstar .....

Få se vem som åker ut ikväll ...

om jag måste gissa ...

så tror jag ... att ..... Andreas åker ut. Vi får se

 

 

Jag lägger ut några bilder på nya verken.

 

  

 

       

 

   

 

Dom här svart är jag inte klar med ännu, men bjuder på ett smakprov ;)

 

  

 

  

 

Ha en fortsatt underbar kväll

 

Ljus och Kärlek

 

Av S - 8 oktober 2010 08:31

Jag är Väldigt Tacksam

för att jag bor i vårt vackra land Sverige,

Jag sitter och läser om, katastrofen för folket i Ungern, och deras desperata kamp, mot det röda frätande slammet som nu sprider sig, även utanför landets gränser, genom mindre vattendrag på väg mot floden Donua i Rumänien.

  

       Bilder lånade från Expressen

Slammet som kommer från en Aluminiumfabrik den minsta av 15 som finns i Europa, dammen har brustit! Slammet med det höga PH-värdet innehåller flera tungmetaller som är livsfarliga, bl.a bly, arsenik och krom.  

Slammet har dödat all växtlighet och fiskar i floden Marcal i Ungern.

Den frätande sörjan, förväntas förgifta dricksvattnet för miljoner människor. Människor har både skadats och dödats, de har frätts sönder.

Precis som om folket i Ungern inte har det tillräckligt svårt ändå, med allt vad det innebär. Nu behövs alla resurser till Ungern och grannländerna runt om.

 

  

Tänker även på dom 33 chilenska gruvarbetare och deras familjer, arbetarna som som suttit instängda i en gruva 770 meter under marken, sedan 5 augusti, det har varit ovisst om/hur dom skulle kunna räddas.

Nu verkar räddningsarbetet närma sig där arbetarna under mark befinner sig. Kanske om drygt en vecka kanske den första arbetaren ser dagen ljus. Måste vara tungt för alla inblandade.

Hoppas på ett lyckligt återförenande.

LJUS & KÄRLEK

 

  

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards