Alla inlägg den 20 oktober 2010

Av S - 20 oktober 2010 23:48


Hej Fina Du

 

  

 

 Hoppas du haft en härlig dag min vän.

Nu har vintern gjort sina trevande försök, att bryta sig in i höstmörkret. Snöat har det gjort här,

även om det inte är mycket snö. Så ligger den

fortfarande kvar på backen, trots en ganska solig dag,

med kyliga vindar.

 

Kändes väldigt tråkigt med att inte kunna gå

på hundkursen idag, men jag tog ett klokt beslut ...

känner jag så här i efterhand.

För att det ska känns lite bättre, är det nödvändigt

med vila ibland.

Nu får jag längta riktigt mycket till nästa onsdag.

 

 

Det vart leverans av älgkött i kväll, tänkte hur

ska jag klara av detta!

Köttet var ju grovstyckat i och för sig, men sen ska

det skäras till ... så det blir stekar, grytbitar,

köttfärsbitar m.m.  Det ska malas, paketeras m.m

 

MEN .... som jag berättat förut ... så har jag en

så underbar och omtänksam familj ....<3 

 

Nån timme senare hade jag fullt hus, med mina nära och kära!

Dom satt runt bordet med uppkavlade ärmar och

 hade var sin vass kniv och började karva i köttbitarna.

Det var min bägge söner med sina äldsta barn, min minsting och

min äldsta dotters man!

 

  

 

HAR JAG INTE EN HELT FANTASTISK FAMILJ

 

     

 

Jag behövde i stort sett bara mala och paketera,

barnbarnen hjälpte också till 5 och 6 år med att

skriva ettiketter, (barntextat, typ bakvänt S) paketera/mala ...

ja dom hann ju leka också mestadels av tiden.

 

  

 

Har 3 jättestora kastruller fulla med älgköttslamsor

(sånt som jag förr slängde)! Ska koka både hundmat

och torka hundgodis av det i morgon.

Mina voffsingar älskar det!

 

  

 

Först kokar jag allt en stund i bara vatten, sen

fryser jag in det som ska bli hundmat i portionspåsar.

Som jag sen tar fram från fryser, när jag vill bjuda

voffsingarna på några extra gott ...

då blandar jag köttet med t.ex ris/korngryn m.m

 

När jag gör hundgodiset, så tar jag lättkokt kött,

sprider ut det på en plåt, sen in i ugnen ca 80 grader ...

i minst 12 timmar ... det är lite olika ..., man får pröva sig fram.  Förvarar det torkade hundgodiset i små burkar med

tätslutna lock, i kylen, fryser in en hel del av det också !

Mycket omtyckt godis, dom gör nästan vad som hellst

för att få en bit ..... mycket bra vid träning.

 

  

 

Nu ska jag runda av denna dag,

med att krypa ner i sängen med mitt korsord

och hoppas på en god sömn

 

God Natt

 

  

 

 

 

Av S - 20 oktober 2010 12:18



Hej Min Vän

 

  

 

 

Mår inte alls bra, har ont precis överallt i leder och muskler.

Kanske det är omslaget i vädret som ställer till

det med mig idag....!

 

Är tvungen att ta ett väldigt tråkigt beslut ......

 

Det blir ingen hundkurs idag för mig, Wilma och Mela .....,

kroppen min klarar inte det idag.

Så himla tråkigt,

det är absolut mitt största nöje, som jag har under veckan,

min heliga dag .... som inget får rucka på ... men .....

måste tänka på min hälsa .... det kommer ju fler hundkursdagar .....!  Nästa onsdag t.ex

 

Önskar dig en Härlig dag idag,

här hos mig skiner solen och det är vitt på marken,

inget tjockt lager utan ett tunt, som solen säkert smälter bort.

 

Ljus och Kärlek

 

  

 

 

 

Av S - 20 oktober 2010 00:11


  



Det snöar och regnar samtidigt, antagligen precis som  ett oktoberväder brukar vara !

Vår Moder Jord har väl inte bestämt sig hur hon vill ha det ännu!

 

    

 

Känns i hela min kropp att det blir omslag i vädret, värken sätter in mer än vanligt. Samtidigt som en migrän smygit sig på under hela kvällen, inte kul , varför skriver jag egentligen ordet kul , när jag egentligen vill använda mig av ett skällsord .... alltså en riktig svordom , säger ordet högt  istället  ... så ´nu var det sagt.  

Det är tur att jag ändå haft en så rolig dag idag.  

 

Har målat första lagret på en rosa tavelduk .......

 

  

 

........ grundmålat en ängel och en kryddhylla

 

  

 

......... skött om mina blommor,

som verkar tro att det är vår ...

jag brukar inte ha så här fina blommor ...

allra hellst inte den här tiden på året!

 

      

 

Har pratat med min lillebror i telefon ikväll, han ringde ...

så roligt att höra hans röst och få höra att dom

alla mår bra.

 

  

 

Minstingen kom hem ikväll, från Sthlm.  Jag kallar min yngsta dotter för minstingen ... men, hon är ju faktiskt 21 år.

Längtar så efter henne när hon är i Sthlm och jobbar

under veckorna.

Det är ju så i livet, man har ju bara

sina barn till låns. Jag säger inte det med sorg i rösten

utan jag är så lycklig, när hon är lycklig. 

Jag känner ju förståss likadant för alla mina barn!

Lycklig när dom har det bra, det är ju målet man

har med sina barn.

Nu lät det som om jag hade hur många barn

som hellst, jag (vi) har fyra helt underbart härliga

och omtänksamma barn, ..hm ... barn ...,

dom är ju faktiskt vuxna men det är ju ändå

mina (våra)barn ... vuxna barn. 

 

       

 

Minstingen hade röjt i ett förråd, och hittade en

verktygslåda, vars innehåll skulle kastas ..

då tänkte hon på sin mamma!  Tog hem dom här

vikterna, saxen och nycklarna ... till mig, och jag vart

förståss glad. 

 

  

 

      

 

 Samt en byrå som skulle kastas,

den har jag inte sett än, men den ska jag göra iordning.

  

 

 

Nu tror du väl att jag är en riktig skrotnisse, men det är

så att jag gillar rostiga saker, ... tycker det har

sin tjusning, .... undra vad det beror på :)?

 

Nu ska jag dra mig tillbaka, ska försöka sova nu,  ifrån

värken ... så j**la jobbigt nu!

 

  

 

 

Önskar dig God Natt och hoppas du

får sova riktigt gott min vän

 

  

 

 

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards