Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av S - 12 oktober 2010 20:11


  


Jag fyller ju snart år ... tänkte att jag skriver ned min önskelista för skoj skull .... ifall nån skulle få för sig att köpa mig nåt ... kanske ... man vet aldrig .. hihi  Men önska sig får man, sen om man får det ... vet man inte ... föränn man fyllt.

 

  

 

Sådan här vacker assistent skulle jag vilja ha stående på bänken i köket, ... jag skulle ju inte bara ha den stående där förståss, använda den men också för att den är snygg hihi

 

Jag har ju en sådan här nu, ( se nedan)

men den börjar bli lite sliten

 

  

 

Jag har alltid önskat mig en gungstol, det gör jag nu också, behöver ju inte vara vitmålad, det kan jag göra själv ..

 

  

 

Moraklocka skulle göra sig bra hemma hos mig, (tycker ju jag)   tycker dom är så vackra!

 

  

 

Vita gummistövlar är inte så dumt heller!

 

  

 

En systemkamera skulle inte heller va dumt att få i ett paket

 

  

 

Ett stort matbord med stolar, liknande som nedan ( hittat bilden på nån blogg) skulle inte heller vara dumt att få i ett paket ....

 

  

 

 

Det va väl inte så dyra paket .... ÖNSKA SIG MÅSTE MAN JU FÅ ... HIHI , sen att få dom är väl en annan femma!

 

Har alltid svarat mina barn,

när dom frågat vad jag önskat mig " snälla barn" har jag sagt ... men mamma ... det har du ju redan ... Ja ´jag vet .... har jag alltid kunnat säga <3 men då har jag ju allt jag vill ha <3

 

Nä skämt å sido, det viktigaste i livet är inte tingen ...

utan det är

<3 hälsan och familjen <3

<3 klart du också min kära vän ... <3

 

DRÖMMA FÅR MAN ... eller hur <3

 

KRAM

 

  

 

 

Av S - 12 oktober 2010 19:32

 

 

  

 

Jag har köpte nya taveldukar i dag, som jag ska måla ..... roligt att ha dom hemma när den konstnärliga känslan infinner sig .... hihi

 

  

 

Har även köpt lim för mina många pyssel

 

  

 

Köpte mig även små silverfärgade ljuslyktor ( inte på Erikshjälpen), tror jag ska ställa dom på smala hyllan ovanför tv´n ...  jag gillar att tända ljus allra hellst nu när det är mörkt och kulet .... !

 

  

 

Jag ska göra iordning nåt att äta, lite pasta kanske .... sen ska jag se om det är något på tv´n som är av intresse ... få se vad det blir.

 

Jag önskar dig en trevlig och mysig kväll

av hela mitt hjärta min fina vän.

 

  

Av S - 12 oktober 2010 18:56



Hej Du Fina

 

Var till Torpshammar och åt lunch hos Wonsan på Björnbiten, Baconburgare ... gott som vanligt och trevlig pratstund fick jag också. Sen for jag till Fränsta, det är ju tisdag ... min Erikshjälpsdag. Gjorde lite fynd, som jag för det mesta gör där. Jag tycker om att återanvända saker och ting, sakerna har en historia, som jag då inte vet någonting om,  men den finns ändå där. Saker och ting som har haft ett värde för någon annan medmänniska, som jag också gillar, saker och ting lever vidare ... kanske låter knäppt, men så är känslan för mig.

 

Lägger ut några bilder på fynden idag

 

  

 

Kostnad idag ca. 150 kronor

 

  

 

En stor bit tyg, antingen blir det kuddar

eller överdrag till någon stol 26 kronor

 

   

 

En liten kryddhylla, som ska bli vitmålad och få en plats på dörren inne i mitt skafferi ... 10 kronor

 

   

 

Stor vit plastskål, ska ha hundarnas vatten i den ... den jag har är för liten, får fylla på så ofta, eftersom jag har två stora voffsingar ... 5  kronor

 

        

En snygg schal/halsduk 20 kronor

 

 

En stor sil ( har letat en sån) 35 kronor

 

  

 

En tårtspade, (kan inte ha för många av dom)

ska måla om skaftet 10 kronor

 

  

 

Tyckte den här var så vacker, ska ha den som en

ytterkruka till nån liten växt ( kanske till plättarna) 10 kronor

 

      

Detaljer som jag ska ha till mina många pyssel, få se vad det blir kostnad 30 kronor för allt

 

  

Två äldre barnböcker, jag gillar dom, både till utseende och innehåll  och det gör mina barnbarn också .... när vi har våra små sagostunder pris 9 kronor för båda!

 

  

 

10 stora svarta gardinringar,

ska nog komma på vad jag ska ha dom till,

fantasin får avgöra 16 kronor

 

Det var mina fynd i dag min vän

 

  

KRAM

Av S - 12 oktober 2010 18:44


  

 

Ganska lugn dag, hade besök idag. Av en liten nyfiken talgoxe, som smet in när ytterdörren stod öppen! Fann den i köket på glasdörren, den tittade på mig, som om ... vad gör du här inne. Tog fram min svarta schal och försökte fånga den, men det vart så stressande för den lilla rackarn, den flög fram och tillbaka inne, inte fattade den heller att den kunde flyga ut samma väg som den kom in. Men till slut lyckades jag svepa in den i schalen, så jag kunde ta ut den och sätta den på en gren i lärkträdet, där alla dom andra talgoxarna håller till. Dagens goda gärning, jag tycker så mycket om småfåglarna. Mardrömmen hade varit om mina hundar hade fått tag i den, men dom var ute just då, tur!

 

  

 

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards