Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av S - 13 oktober 2010 23:11


     


Jag och voffsingarna var hemma vid 22 tiden, från hundkursen! Det tog lite längre tid idag, kanske var vi pratsugna.

 

Allt gick jättebra, först var vi ute en stund, medan det var någelunda ljust!  Hundarna hämtade sökrullen från Carita. 

Efter att alla hundarna gjort sitt moment, (alltså vi

tar ut en i taget ur bilarna), individuell träning! 

Det känns hur bra som hellst, att varje hund får den

träningen som just den behöver!

 

Sen gick vi in och då skulle hundarna (en i taget där också)

leta svampdoften, bland andra retliga dofter ....

dom är så duktiga. Sen vart det förståss fikastund i pausen,

Malin hade gjort en paj som hon hade tagit med sig.

Som var så god, kom på nu, att jag glömde tacka henne.

Men om du läser detta Malin, så TACK.

 

Ikväll hade jag inte med mig kameran, så jag har inga bilder från ikväll. Men jag lägger upp några bilder från förra veckans hundkurs, 6 oktober ... vi var i skogen i Gissjö på Sök. Vi träffades kl 15 då också, för att utnyttja dagsljuset. Jag tog med mig korv som grillades på en engångsgrill och fika, som vi avnjöt där i skogen efter att vi var klara för dan.

 

  

 

      

 

  

 

    

 

Jag ska länka till Tirsta hundsupport, om du vill gå

in på Caritas hemsida.

www.hundsupport.com

 

Verkligen en hundkurs att rekommendera,

om du vill ha individuell träning för din hund, men ändå vara

i en grupp med trevliga medmänniskor. Vi har så

roligt både med våra hundar och med våra kurskompisar,

alla längtar vi till våran kurskväll.

Nästa vecka ska vi träffas redan kl. 15 ... uteträning med hundarna, eftersom det blir mörkt så fort på kvällen, funkade bra för oss alla den dan.

 

  

Nu ligger Mela och Wilma trötta (pga av mental träning) i sina sängar, med ett leende på läpparna !

 

  

 

KRAM

Av S - 13 oktober 2010 16:19

 

  

 

Har varit ute ganska många timmar nu, har klippt gräsmattor

nja ....  snarare höstlöven som låg på marken!

 

  

Idag körde jag bara precis runt gården och gårdsplan ... orkade inte köra alla lägdar.

 

  

 

Här ser du att jag har kört fram en gång och sen backat, sen en gång till ... så har jag snarare gräsklipparn malt löven !

 

 

Alla björkar och rönnar har nu tappat sina löv, inte eken då, som är långsammare att klä av sig sina löv.

 

  

 

Perfekt att köra runt med åkgräsklipparna, och bara mala sönder löven, som då ger näringen tillbaks till naturen, utan att

för den skull  ligga och skräpa.

Tycker inte om när gräsmattorna ser ostädade ut!

Skönt när nu det är gjort.

 

        

Wilma var så konfunderad över varför löven for runt, när jag och hon stod still, men det var fläkten i gräsklipparn som såg till att löven virvlade runt, min älskling då!

Klickar du på bilderna som blir dom större!

 

  

Mina trogna följeslagare!

 

 

 

Nu är Mela på väg mot en grästuva, börjar slita i den,

precis som om hon ska hjälpa mig med

trädgårdsröjningen.

Jag och Voffsingarna kom in för en liten

stund sen, lagat lite äggröra med wookgrönsaker,

kände mig riktigt hungrig.

 

Dom la sig och vila i sina sängar, antagligen laddar dom för ikväll ... Ja det är ONSDAG ... vår hundkurs. Vi ser verkligen fram emot varje onsdag både Mela, Wilma och Jag.

Den startar 18 i Södra Gullgård hos Carita .... Tirsta Hundsupport ... Om du letar kurs till din lilla älskling, ja hunden mena ja ju, kan du gå in på hennes hemsida som har adressen. www.hundsupport.com

 

Hoppas du haft en skön och innehållsrik dag min Vän

 

  

 

KRAM

Av S - 13 oktober 2010 02:27



  

  

Ska bjuda på ett fotografi till,

sen ska jag försöka lägga mig och koppla av, och hoppas att jag kan somna!

 

Hittade ett riktigt mysigt kort på min minsting och voffsingarna.

 

Vi har det bra ... Vi här bak i bilen ... lalalala

 

  

 

    

Av S - 13 oktober 2010 02:15



Några bilder på Mela & Wilma för några månader sedan,

tänk vad tiden går snabbt ändå!

 

  

 

   

 

Åh, så gulliga dom var .... nu är ju Mela

större än Wilma, och det finns inte mycket plats där bak i bilen <3

 

 

  

 

KRAM

 

 

Av S - 13 oktober 2010 01:55



Åter igen en röst i natten

 

Ganska tröstlöst med sådana här nätter, jag somnar,

vaknar efter ett tag, måste upp och röra på mig och sen kan jag inte somna om! Jo, efter ett tag förståss .... och det är väl tur det.

 

Tänker på mina underbara och omtänksamma barn

och hur mycket jag älskar dom och att hur mycket

dom betyder mycket för mig.

 

  

 

Mina underbara döttrar,

mitt äldsta och yngsta barn <3 <3

 

  

 

Min underbara och äldsta son <3

 

  

 

Min underbara och yngsta son <3

 

     

 

 

Av S - 13 oktober 2010 01:43


Min älskade Bullmastiff-tik  Mela, egentligen heter hon Bromelia,

men kallas Mela. Hon fyller 8 månader den 16 oktober,

alltså om några dagar. Jag hittade ett fotografi på henne,

som jag tycker är så fint.

 

  

 

  

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards