Alla inlägg under januari 2008

Av S - 16 januari 2008 21:02

Tänk om det vore så enkelt som den lilla tjejen nedan, förklarar för sin mamma vart maten tar vägen. Om man själv kunde fördela den i kroppen! hihi. Då skulle man få den perfekta kroppen utan operationer.


Citat av en liten flicka till sin mamma;

- Mamma jag orkar inte gå längre. Jag åt så lite mat på dagis. Det åkte bara ner i magen, inte i benen. :)

Av S - 16 januari 2008 14:49


Om du har hur mycket pengar som helst och inte vet vad du ska göra med dom. Då kanske du ska kolla på den amerikanska nätshoppen www.poshtots.com, kanske det är något för dig. Där säljer dom helt otroliga leksaker för barn, till helt otroliga priser. Ex. En lekstuga i Viktoriansk stil, endast 145.000:-  Ja, det finns ju människor med så mycket pengar så dom inte vet vad dom ska göra med dom. Då väljer många att lägga pengarna på dessa materiella lyxprylar. Jag själv tycker inte det verkar klokt.

Är lyxprylar lycka eller?.....

Av S - 16 januari 2008 14:42


Jag skulle vilja att Inredningsarkitekten Frida Wanselius även kallad Room Service-Frida, fick ett eget program. Där man fick lära sig mer om inredningsstilar och olika tips/ideér. Jag tycker att hon har haft så otroligt bra projekt i room service. Hon är nog en väldigt bra människokännare, det påverkar hennes arbete med dom olika projekten. Hon vet precis vad som passar personen/personerna.

Mer Frida på tv.

Av S - 15 januari 2008 15:29


En pappa letade efter sin dotter och fann ett brev på hennes säng. Med värsta föraningar läste han brevet med darrande hand.

Kära Mamma och Pappa,
Jag är väldigt ledsen att behöva säga detta men jag har lämnat er och stuckit iväg med min nya pojkvän.
Jag har funnit den sanna kärleken och han är helt underbar - speciellt hans söta piercingar, ärr, snygga tatueringar och hans stora motorcykel!
Men det är inte bara det - Jag och Ahmed ska också ha barn, jag är redan i fjärde månaden. Vi kommer att bli lyckliga i hans husvagn i skogen, och han säger att han vill ha fler barn med mig.
Jag har också förstått att marijuana inte alls är farligt (snarare tvärt om eftersom det även används inom sjukvården).
Vi odlar det i gläntan bakom husvagnen till oss själva och till hans vänner. I gengäld får vi från dem hur mycket ecstasy och andra piller som helst.
Vi hoppas dock att medicinforskningen snart hittar ett botmedel mot AIDS så att Ahmed kan bli bättre - han är värd det.
Ni behöver inte ora er för pengar - Ahmeds vänner, Andrej och mr Stanislav är i filmbranschen och har ordnat så att jag ska bli skådespelare!!!
Det är visst väldigt bra betalt, 500 kr per tagning och jag får ytterligare 500 om det medverkar fler än tre män i samma scen, och ytterligare 1000 kr om det medverkar djur (och jag som ju älskar djur, ett kan knappast bli bättre!).
Oroa dig inte Mamma - jag är 15 år gammal och kan faktiskt ta vara på mig själv.
Nån gång så kommer jag och hälsar på er så att ni kan få träffa era barnbarn.

Puss Puss
Anna

P.S
Pappa, detta var inte sant - jag är faktiskt bara över hos Sandra och kollar på TV. Jag ville bara få dig uppmärksam på att det finns värre saker än, som du uttrycker det,
- ATT SVERIGE FÖRLORAR PÅ SATANS STRAFFAR!!!

Av S - 15 januari 2008 13:24


Nyutexaminerad polis


Den klumpiga nyexaminerade polisen hade fått det tveksamma hedersuppdraget att meddela en kvinna att hennes man hade omkommit i en arbetsplatsolycka.  Försiktigt knackade han på och när hon öppnade dörren harklade han sig och sa:

- Är det änkan till  Sven Andersson?

- Nej, svarade kvinnan.

- Ska vi slå vad?



Av S - 15 januari 2008 01:47



Det finns folk som kan tyda drömmar, jag vet inte riktigt säkert om jag tror på det, eller om det handlar mer om att tjäna pengar.


Jag brukar se ett program som heter "Mannen som talar med andarna", så ofta jag kan. Jag  tycker att det är intressant. Jag tror på ett andeliv. I ett program, så var en kvinna där, som kunde tyda drömmar. Då fick en kvinna i publiken berätta om en dröm, som hon haft efter att hennes pappa dött.


Så här var drömmen;

Hon hade drömt om att hon kom till en stor arena, typ tjurfäktningsarena, där var massor med människor. Hon försökte rädda sin pappa, från att bli avrättad, inne på arenan. Hon måste försöka få ut honom därifrån på något vis. Då kom hon på att om hon klädde ut honom som en kvinna, skulle ingen känna igen honom, då skulle hon lyckas.

Då frågade drömtyderskan;

Hur gick det till när din pappa dog?

Kvinnan svarade;

Han dog i cancer, jag var på sjukhuset hos honom varje dag. Det svåra var att han inte ville prata om att han skulle dö, han visste det, men ville inte att någon skulle nämna det. Det var såå tungt, att inte få prata om det med honom. Vi skulle inte låtsas om det.

Då svarade drömtyderskan;

Var det så att din pappa inte brukade prata om känslor?

Kvinnan;

Ja, han pratade aldrig om känslor.

Då sa drömtyderskan;

När du i drömmen försökte befria din pappa från dessa människor som skulle mörda honom, du kom på att du skulle klä ut honom som kvinna.

Kvinnan;

Ja

Drömtyderskan;

Det betyder, att om du fick din pappa att vara kvinna skulle han kunna prata om känslor med dig, kvinnor pratar mer känslor, det var därför du klädde ut honom i din dröm, du hade så gärna velat att han hade pratat med dig om det! 

End of the story.




Av S - 15 januari 2008 01:11

Tänk vad tiden går, jag tyckte att det var nyss som jag sa god natt, men det är ett dygn sen. Ångra inte det du gjorde igår, oroa inte dig för morgondagen, utan lev i nuet fullt ut.

God Natt alla mina kära medmänniskor där ute!

Av S - 15 januari 2008 00:06

Jag tycker inte att det är klokt, att det är en sådan utseendefixering, i dagens samhälle. Varför kan man inte duga som man är, som man är skapt. Egentligen spelar det ingen roll hur mycket man ändrar sitt yttre, det  är ju ändå det inre som räknas i det långa loppet. Om du inte mår bra i ditt innersta, så spelar det ingen roll hur mycket du än ändrar ditt yttre! En sak tror jag, när den dagen kommer och dom naturliga rynkorna syns i ditt ansikte, så bryr man sig inte, bara man är trygg i sig. Jag är hellre rynkig med ett stort hjärta, än stram och självupptagen!  

Aftonbladet har gjort en undersökning, 6 000 personer har fått rösta.

Så säger kvinnor 18 - 30år om sin åldersskräck.

  • Använder du rynkkrämer?  20% svarade Ja
  • Har du tagit injektioner med botox?  3% svarade Ja
  • Skulle du använda botox nu för att hindra framtida rynkor?  7% svarade Ja
  • Är du rädd för att få rynkor?  60% svarade Ja
  • Har du gjort andra skönhetsbehandlingar mot ålderstecken?  7% svarade Ja
  • Är du rädd för att få grått hår?  51% svarade Ja
  • Är du rädd för att uppfattas som äldre än du är?  45% svarade Ja
  • Är du rädd för att få celluliter?  71% svarade Ja

Jobba hellre med ditt inre

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2008 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards