Alla inlägg under januari 2008

Av S - 14 januari 2008 01:00



God Natt mina medmänniskor, dax att krypa till kojs. Har suttit hela kvällen och målat, förutom en film på fyran, som jag såg med John Travolta. Ganska bra! Jag håller på att måla barnpallen med Bambi, stampe och skunken blomma. Får nog den färdig i morgon. Hörs i morrn, Natti natti och Sov Gott

Av S - 13 januari 2008 16:13




Visste du att 64 procent av oss svenskar bäddar sängen varje morgon, visar en undersökning som gjorts av Ikea.

Kvalster älskar en varm, bäddad säng och för­ökar sig gladeligen när du bäddat. Detta kan leda till kvalsterallergi.

Därför är det bättre att – med gott samvete – hoppa över bäddningen.

Tvätta alltid dina sängkläder i 60 grader och skölj noga. Allergipartiklarna förstörs inte utan sköljs bort.

Är du allergiker och ska köpa säng kan du titta efter märkningarna Öko-tex, Möbelfakta och Svanen. Öko-tex garanterar frånvaro av hälsoskadliga ämnen. Möbelfakta garanterar att möbeln är oberoende provad och godkänd.

Av S - 13 januari 2008 15:46


En till som är insnöad, har inte varit ute och kört  på hela helgen.

Av S - 13 januari 2008 15:26


Det har kommit ganska mycket snö, snöat igår kväll/inatt. Solen har jag skymtat mellan trädtopparna, eftersom jag bor så högt upp, liksom inne i skogen. På något ställe vid skogskanten  kan man se solen, annars anar man bara den. Det är minus 10 grader bitande kyla. Men ack så vackert. Jag är så lycklig som har möjlighet att bo här, nästan i skogen, det är så vackert runt omkring i naturen, stilla och lugnt.



Av S - 13 januari 2008 15:20


Tittut, här under är jag, du glömde ta in mig i höstas säger mitt trädgårdsrådjur, när jag går förbi!

Av S - 13 januari 2008 15:14


 Det är minus 10 grader ute, och vår traktor ser inte ut som om den mådde gott.

Av S - 13 januari 2008 14:10


Sätter mig här vid min lilla dator, och tar igen mig någon minut. Har varit ute och skottat snö, den snö som inte traktorn tog bort. Jag gillar verkligen när snön är fint plogad på gårdsplanen.  Lite ordning, knäppt kanske! Sen gick jag in, damsugög upp gipsdamm, spån och damm, plockat ihop lite sågar och verktyg. Det gäller ju att försöka hålla lite ordning i röran, (eftersom vi bygger om/renoverar). Det jobbet som skräpar ner så mycket, är snart klart. Gipsning, spackling. Det börjar närma sig, sååååååååå otroligt skönt. Jag ska inte klaga, det är jag som så gärna velat få utbyggt och renoverat. Jag var så förbaskat trött på furupanel, den satt på våra väggar, när vi flyttade hit,(6år) överallt. I köket, hallen, vardagsrummet, sovrummet, badrummet. Ja jag menar verkligen överallt, golv, tak, väggar, innerdörrarna och t.o.m skåpdörrarna i köket. GuuuuVa jag va less. Sovrummen är redan fixade ljusa färger, hallen fixad, vit pärlspont, + fondvägg. Nu blir det ett nybyggt vardagsrum, nyrenoverat matrum ( av det gamla vardagsrummet), härligt stort, i ljusa färger. Efter det så är det kökets tur, som ligger iett med nya matrummet.  Sist men inte minst badrummet.


Av S - 13 januari 2008 12:08

Tunnbrödsrullar med lax 15 st


Ingredienser 2 port

2 mjuka tunnbröd

Fyllning: 2 kokta ägg 1/2 dl riven ost 1/2 dl créme fraiche 2 msk hackad gräslök salt, peppar 100 g skivad lax

Garnering: 50 g röd stenbitsrom dill Så här gör du: Koka äggen, skala och mosa med gaffel. Blanda i riven ost, créme fraiche och gräslök. Bred blandningen på tunnbröden. Lägg på laxskivor och rulla som rulltårta. Linda i folie, låt ligga i frysen och skär rullarna till ca 2 cm:s breda skivor.

Garnera med stenbitsrom och dillvippa.

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2008 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards