Alla inlägg under januari 2008

Av S - 11 januari 2008 11:43

Här vill jag tipsa om några av mina bästa bloggar, som jag ofta besöker. Jag gillar ju heminredning, Chabby Chic. bl.a Får lite ideer!


1. FLITIGA MYRAN, http://www.flitigamyran.blogg.se
Anneli Levin, som driver nätbutiken Cosas, delar med sig av sina härliga bilder på inredning och smarta idéer från det egna hemmet.

2. LANTLIV I STAN,
http://lantligt.blogspot.com
Anna bjuder på fina inredningstips som passar både på landet och i stadslägenheten.

3. LJUVLIGT HEMMA,
http://ljuvligthemma.blogspot.com
Blommor, idéer, recept och bilder från såväl hemsidor som bloggarens egna projekt.

4. SPETS OCH SNOR,
http://spetsochsnor.blogspot.com
Helena tipsar om lantlig inredning i den danska, vita stilen. Vi får också läsa om hur man kombinerar loppisbesök med 2 förkylda barn.

5. GULDKANT PÅ LIVET, http://guldkantpalivet.blogspot.com
Smått och gott om inredning, blommor, prylar och mat.


Kanske du också får fina tips och ideer

Av S - 10 januari 2008 23:00

Nu var jag här igen. Vad jag gjort idag, jo bland annat så har jag målat motiv på en barnpall. Det tog tid att måla den, så mycket detaljer på arbetsfordonen, men det var kul.Det är mitt ena barnbarn, en kille 2år, som ska få den. Jag ska måla varsin åt alla barnbarn. Ett barnbarn, en tjej 3år, har fått en rosa med bambi/blommor förrut  Sedan ska systrarna 4 och 5 år få varsin. Den yngsta vill ha en svart pall med spiderman, den äldsta en lila med bambi och stampe. Jag grundade/målade alla samtidigt förrut. Nu är det endast motiven kvar. Jag älskar verkligen att måla. Barnbarnen blir så himla glada. Senare ska systrarnas lillebror 3 månader få en. ( så fort jag får hem en träfärgad pall) Jag får pallarna av min svärdotters pappa, bara spillvirke säger han, inget betalt vill han ha. Jag köpte whiskey till honom som tack. Det är verkligen snällt av honom. Nu till min kanske tjatiga GI-metod. Jag har grejat det idag också, men nu känner jag mig mer trött, men lugnare på något vis, kanske för att jag inte får i mig något socker alls. Nä, nu ska jag krypa till kojs, ska bara lacka pallen först.

Godnatt alla mina medmänniskor där ute

Av S - 10 januari 2008 07:59

Nu sitter jag här igen, väntar på att Löfbergslila ska rinna igen filtret i bryggaren. Det ska bli gott med en mugg kaffe. Sen blir det en tallrik med Philura med linfrön. Jag börjar min fjärde dag utan socker, det ska gå bra, jag är så bestämd på att jag ska ändra min kost. Det tar väl bara lite tid, att komma in i det. Sen ska jag städa undan lite i mitt rum, jag har hållt på att rensa, det är så skönt när det är klart, när man vet att det är ordning och reda inne i skåpen

Vi hörs

Av S - 10 januari 2008 01:23

Nu är denna dag över, trött, ska träffa John Blund.

Nattinatti alla ni där ute



Av S - 10 januari 2008 01:15


Det känns precis, som det ser ut! Det är nu flera år sedan jag var gravid, men kommer precis ihåg, hur det kändes, när mina barn snurrade runt/ sparkade inne i magen. Ibland kändes det faktiskt som om fötterna var på väg ut genom skinnet.

Som om det vore igår

GI

Av S - 10 januari 2008 00:30



Idag är det tre dygn, sen jag började äta enligt GI-metoden. Jag måste erkänna att det är jobbigare den här gången. Kanske för att det nyligen varit jul, mycket julgodis, smarr och choklad. Jag saknar chokladen. I det stora hela går det bra, det kommer bli bättre det vet jag. Det är så intensivt första fjorton dagarna. Kroppen måste antagligen ställa om sig, från att inte få i sig socker.  

Började min dag i dag med;

  • en mugg kaffe,
  • sedan en tallrik Philurafil med linfrön i.
  • Äpple
  • Äggröra på 4 ägg, stekt bacon, stekt i riktigt smör, tomat
  • Morot, tomat
  • Stekta kycklingfileer kryddade med citronpeppar, delade dom i skivor, la dom i en ungsfast form, vispade ur stekpannan med vispgrädde, 1 buljongtärning, hällde det över kycklingfileerna, skivade sen cheddarost över, in i ugnen tills det fått färg. Jag åt grönsaker till, min dotter åt ris.
  • morötter

Jag dricker mycket vatten, ibland med äppelcidervinäger.

Fan vad jag är duktig!

Av S - 9 januari 2008 23:47

Den här är min snygga boxertik.hon heter Wilma, är 5 1/2 år. Hon är världens snällaste Boxer, busig som en boxer ska vara, alltid lekfull, vänlig, barnvänlig, hör och häpnad lydig. Tänk er när hon snodde soppåsen på förstukvisten, ( kycklingrester i), det såg så roligt ut när hon smög iväg till skogen bakom vårt hus, med soppåsen i munnen. Hon gör småbus ibland, men det är så oförargligt. Hon älskar att åka bil, råkar en bildörr vara öppen hoppar hon in direkt. Hon har en väldig frihet där vi bor, kan vara ute som hon vill. Hon är så fantastiskt snäll, men också en otrolig vakthund. Ingen kan komma obemärkt till gården, utan att hon vet det. Hon blir alltid glad när någon kommer som vi känner. En gång var jag ensam hemma, det kom en okänd bil till gården, en man från elverket( han hade aldrig varit här) kom ur bilen. Det var väl femton meter mellan honom och mig. Wilma kände på sig något. Hon satte sig emellan honom och mig, alldeles stilla, och allvarlig, inte ett ljud. Mannen ropade åt mig vad han ville, han stod kvar vid bilen. Han märkte att Wilma vaktade. Wilma satt kvar där, tills bilen hade åkt. Sen sprang hon fram till mig viftande på svansen, precis som att vad hon varit duktig. Det är skönt med en sådan hund. Det är som det sägs; En boxer är som en ängel i en gangsters kropp.

Av S - 9 januari 2008 09:11

Läste om att boken "Svensk Maffia", är omättligt populär på landets fängelser. Men att vissa fängelser förbjudit boken.Kan då inte låta bli att fundera. Tänk om man först skulle tänka på deras offer, som iflera fall är invaliserade, handikappade både psykiskt och fysiskt, ligger kanske 2 meter under jord. Samt att de anhörigas liv aldrig mer blir sig likt. Vad har då förövarna som sitter på landets fängelser och slutna anstalter, för rätt att läsa vad dom vill.Ska dom få läsa borde det vara böcker om hur man beter sig mot sina medmänniskor, lagboken.

Svenska fängelser är en skam. Sluta med allt daltande med att kramar hjälper, och att det inte hjälper människor att låsa in dom. Har man det bra i fängelser, så är det i Sverige. Man får eget rum med tv, dator med internet, bättre mat än våra skolbarn och åldringar, möjlighet att studera. Ska det verkligen löna sig att vara brottsling. Vad är det signaler vi sänder ut till våra unga människor i vårt samhället. Låt internerna få ta konsekvenserna av sina handlingar. Sluta med daltandet, är det för att hålla en viss arbetsgrupp i Sverige ifrån att behöva gå och stämpla på A-kassan.


Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2008 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards