Alla inlägg under januari 2008

Av S - 13 januari 2008 08:44

Sitter här igen, i sällskap av en tallrik philura med 1 dl krossade linfrön i, det smakar ju inte så mycket, men defenitivt inte illa, 1 glas vatten med äppelcidervinäger i. Både linfröna och vinägerna sänker GI-värdet. Håller mig fram till lunch, förrutom att jag tar någon frukt mellan målen. Jag börjar märka efter 7;de dagen att sockersuget försvinner. Det är skönt, känner inte för att stoppa någon godis/choklad i mun. Den känslan underlättar vidare framsteg, mot ett hälsosammare liv.

Av S - 13 januari 2008 00:25


Vi kan inte lita på att vår

omgivning finns till för oss

hela tiden. Istället behöver

vi hitta en inre trygghet och

lita på oss själva.

Kom ihåg att du duger

precis som du är.


Av S - 13 januari 2008 00:03

Visste du att, så här många sockerbitar finns det i dessa saker som du får i dig, det kan bli många sockerbitar på en dag.

  • Apelsinjuice 1 glas  -9 bitar
  • Fruktyoghurt, 2dl   -5 bitar
  • Starköl 45 cl,  -9 bitar
  • Sirap, 1 dl  -28 bitar
  • Gelegodis, 10 stycken  -8 bitar
  • Cider, 33cl  -8 bitar
  • Fruktkräm, 2,5dl  -14 bitar
  • Naturgodis, 100g  -12 bitar
  • Ketchup, 1msk  -1 bit
  • Kalaspuffar, 1 port  -7,5 bitar
  • Corn Flakes, 1 port  -4 bitar
  • Coca Cola, 33cl  -13,5 bitar
  • Chokladdryck, 2,5dl  -15 bitar
  • Chokladkaka, 100g  -12,5 bitar
  • Syrlig karamell, 10st  -10 bitar
  • Blåbärssoppa, 2,5dl  -6 bitar
  • Mjölk, 2dl  -2,5 bitar
  • Vetebulle, 1st  -4 bitar
  • Läsk, 33cl  -7,5 bitar

Av S - 12 januari 2008 23:24


Det har gått bra idag också, med GI, trots middagsgäster och efterrätt.  Det är mitt sjätte dygn nu. Jag är så stolt över mig själv. Jag såg en bild i tidningen Må Bra, en kvinna som lyckats gå ner i vikt, en bild där hon hade likadan kroppsform som mig (alltså samma längd och vikt). Samt en bild där hon var så nöjd med sin kropp. Jag insåg på allvar, så kan jag också se ut. Om jag blir suktad av något, tänker jag bara på bilden av henne. Ingenting är omöjligt, bara man vill tillräckligt mycket.

Jag känner mig sporrad

Av S - 12 januari 2008 21:38


Såg programmet stjärnorna på slottet. Jag tycker Peter Stormare verkar vara en helt otrolig människa.  Flera människor borde vara som honom. då skulle det inte finnas krig på vår jord. En sååå fängslande människa, vilken karissma.

Tack för underhållningen Peter

Av S - 12 januari 2008 01:00



Vi håller på att bygga ut vårt hus, med ett stort vardagsrum på 35 kvm högt till tak (ände upp till nocken. Den nya delen är lite nedsänkt, två trappsteg, längs hela väggen mot gamla delen. Tre väggar blir målade i dimgrå färg, en vägg får färgen kullerstensgrå.  Mörkgrått granitstengolv, stora plattor, med golvvärme. Vårt gamla vardagsrum, blir nu matrum. Vi väntar på en dubbelglasdörr samt en enkel glasdörr mellan nya vardagsrummet och gamla. Svårt att förklara ska lägga ut några bilder. Det är en enda röra, bygggrejer/målarpytsar överallt känns det som. Det är bara att stå ut, det är snart klart. Vi har i samma veva dragit in jordvärme. När allt är klart, börjar mitt verk, inredningen. Det älskar jag.

Längtar

Av S - 12 januari 2008 00:51

Idag har jag också varit och hämtat mitt 3 årige barnbarn, på dagis. Hon vart sååå glad när jag kom. Hennes pappa skulle jobba lite längre, då var det ju passande att jag kunde hämta henne. Då kunde vi verkligen få lite kvalitetstid med varandra. Det var så roligt, vi spelade spel, pussel m.m Hon åt middag här också. Det är bara fördelar att vara mormor och farmor.

Jag är en lycklig farmor och mormor till 5 barnbarn ( livets efterrätt)

Av S - 12 januari 2008 00:23

Nu är det åter kväll, dagarna går så fort. Hinner inte med vad man vill göra. Tror det beror på min GI-metod. Jag äter ju inget socker, bara låga värden kolhydrater. Jag blir tröttare, än normalt. Har inte dom där sockertopparna som rusar i kroppen. Äter man mycket socker, gör det  en skit pigg, strax efter blir man slö och trött. Lite bergodalbana. Det är nu fem dygn sedan, har märkt , och det känns runt magen, den är inte lika spänd, den blir liksom mjukare, måste börja motionera av något slag. Vi satt runt fikabordet i kväll, mina barn var här. Kaffe, bullar och atfer eight. Suktande faktiskt, men jag behöll kontrollen över mig, tog ingenting, även om det luktade gott. Tog mig en stor mugg kaffe. Senare på kvällen så skalade jag två stora morötter och käkade upp, under Morden in Midsommer, på TV4+. Jag älskar engelska program, gillar den humorn. Ett till favoritprogram är Skenet Bedrar, mrs Hyacint Bucett, och hennes man (en toffel), Hon tror att hon är finare än hon är. Vill vara överklassdam, men kommer mer från arbetarklassen från börja. Hennes systrar  bor i ett ruffligt område, även deras hus är nedgånget inne och ute. med den enes make, och deras förvirrade pappa. Hyacint skäms för dom. Ingen i byn vill träffa henne, förutom hennes make. Jag kan sitta aldeles själv, och jag skrattar åt varje program, det går som repris nu, sent på kvällen.

Rekommenderar; titta på ett avsnitt om du ej gjort det!

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2008 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards